Huisnummers gefuseerd bij HAT woning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Huisnummers gefuseerd bij HAT woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 19:41

Hi!

Ik heb een Kerstmis cadeautje gehad van mijn lieve woningbouw, gister kreeg ik een brief van de gemeente waar in staat dat per 1 januari mijn huisnummer gefuseerd wordt met die van mijn buurvrouw. Zodoende worden we allebei nummer 1 ipv nummer 1 en 3. Nu is dat opzich zelf geen probleem en moeten ze dat prima lekker doen, maar niet als daar ontzettend veel rompslomp bij komt voor de bewoners.

Situatieschets:

Ik woon in een HAT woning die per kamer verhuurd wordt in een studentenstad. Zodoende is het eigenlijk een appartement wat door twee mensen bewoond wordt waarbij alles gedeeld wordt. Zodoende had ik nummertje 3 en mijn huisgenoot nummer 1. Dit staat ook op die manier op het contract vermeld. Al 2,5 jaar was dit geen enkel probleem, we hebben het verdeeld dat de rekeningen van gas/water/licht op 1 staan (dat handelt mijn huisgenoot af) en de overige rekeningen staan op 3 (internet, dergelijke).

Nu vond ik het al vrij apart dat dit zo laat doorgegeven wordt (dit is echt niet gister besloten) maar zitten er ook een aantal haken en ogen aan:

- Ieder huisnummer heeft aparte postvakken in dit appartement, zodoende zullen we er straks waarschijnlijk 1 kwijtraken (zelfde met fietsenstallingen)
- Rekeningen van de huisnummers moeten overgezet worden van huisnummer 3, echter staat het best verspreid omdat sommige bedrijven alleen bij nummer 1 dingen konden uitmeten en andere bedrijven alleen bij nummer 3 (vandaar dat het op verschillende nummers staat)
- Gemeentebelastingen, van een 1 persoons huishouden naar meerpersoons, waardoor dit dus hoogstwaarschijnlijk hoger word.
- Mijn contract is niet meer geldig, want nummer 3 is straks mijn buurman.
- Eventueel nieuw contract: In 2.5 jaar zijn er wel wat zaken veranderd, mogelijk wordt mijn huur hierdoor hoger?

Nu is dit blijkbaar in 2009 besloten en wordt dit nu pas doorgevoerd bij ons, echter zijn wij hier in 2013 komen wonen dus eigenlijk zou dit appartement al helemaal niet meer als twee losse kamers verhuurd mogen worden, maar hier zijn wij nooit van op de hoogte gebracht. Ik ben totaal niet thuis in huren en rechten, maar mag dit zomaar? Zeker op deze korte termijn, maar mogelijke ophogingen qua kosten, is dat zomaar zonder overleg mogelijk? Ik heb geprobeerd de woningbouw & gemeente hierover te bellen, echter zijn die een verlaat Sinterklaas, pre-Kerstmis en vervroegd Oud&Nieuw aan het vieren dus die zijn niet bereikbaar.

Happy Holidays! (Ook van mijn woningbouw :') )