Luchtbevochtiger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Luchtbevochtiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:13

Mijn huid en ogen vinden dit weer niet leuk, en mijn kamerplant ook niet. Ik heb mijn verwarming eigenlijk altijd uit staan, maar toch word ik nog midden in de nacht wakker met een ontzettend droge mond, pijnlijke ogen en ik ben regelmatig erg hoesterig. Ik wil dus voor een luchtbevochtiger gaan, maar welke? Ik heb nu een goedkope op het oog (gaat om een ruimte van ongeveer 14 m2 dus niets spannends) maar hoe weet ik wat goed is?
Zijn er Bokkers met een luchtbevochtiger?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Luchtbevochtiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:13

Toch de verwarming aanzetten met een bakje water erop. Dat is de budgetoplossing...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:16

Prrrr schreef:
Toch de verwarming aanzetten met een bakje water erop. Dat is de budgetoplossing...

Ik krijg ontzettend veel last van de verwarming, slaap er direct naast en vind het daarom ook niet fijn om er een bakje water op te zetten. Het gaat echt om een luchtbevochtiger :)

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Luchtbevochtiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:14


Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Luchtbevochtiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:28

Ik heb een aroma diffuser. Kan je nog een lekker geurtje aan toe voegen (etherische oliƫn) en de lucht wordt bevochtigd.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:46

Ik zeg doen. Heb hier sinds 4 jaar de boneco 2055d en die bevalt prima. Het is net of er een fris lente buitje is geweest. Lucht is schoon en heeft de juiste vochtigheid. Ben er iedere winter weer blij mee.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 10-12-16 23:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Taucha

Berichten: 1169
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:46

Ik heb deze op het werk zowat onder mijn neus staan: http://www.luchtbevochtigerstore.nl/pro ... ah662.html
En dat is maar net toereikend.

Punt met de meeste ultrasone luchtbevochtigers is dat het plaatje dat de lucht in trilling brengt zodat het als stoom opstijgt erg klein is en zodra het wat groter wordt dat de prijs ook gigantisch stijgt.

Ik weet niet of je ertegen kan, maar het beste is om een dikke wollen deken op je bed te leggen en dan het raam op een flinke kier. Zolang het niet vriest denk ik dat je het beter uit kan houden dan met raam dicht en een kleine luchtbevochtiger. Tenzij je natuurlijk zo een kan aanschaffen: http://www.luchtbevochtigerstore.nl/pro ... -7142.html
Deze had ik op mijn vorige werkplek en die maakte heel wat meer stoom. Daar had de halve afdeling plezier van. Helaas mocht ik 'm niet meenemen toen ik daar vertrok.

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:51

Emmaa_ schreef:
Prrrr schreef:
Toch de verwarming aanzetten met een bakje water erop. Dat is de budgetoplossing...

Ik krijg ontzettend veel last van de verwarming, slaap er direct naast en vind het daarom ook niet fijn om er een bakje water op te zetten. Het gaat echt om een luchtbevochtiger :)

Overdag als je er niet bent werkt dit ook. Luchtvochtigheid zakt niet zo snel dat je meteen bij het gaan slapen weer last hebt.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:51

Hoe kan het zo droog zijn in je huis? Buiten is het vochtig en je hebt de verwarming niet aan?
Ventileer je wel genoeg? Luchtroosters open etc? Ventileren is altijd het beste. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 00:34

verootjoo schreef:
Hoe kan het zo droog zijn in je huis? Buiten is het vochtig en je hebt de verwarming niet aan?
Ventileer je wel genoeg? Luchtroosters open etc? Ventileren is altijd het beste. :j

Alles staat altijd open maar we zijn tot de conclusie gekomen dat ik er waarschijnlijk gewoon enorm gevoelig voor ben. Ik heb mijn verwarming nooit aanstaan, ook overdag niet en dat wil ik ook eigenlijk niet doen ivm planten en het feit dat ik veel vanuit huis werk en dan dus ook zelf in de ruimte zit.

Ik word al een week lang elke nacht minstens een keer wakker met een extreem droge bek, uitgedroogde ogen en gebarsten lippen, en dat ben ik een beetje zat :))

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 09:35

En je weet zeker dat dat door de luchtvochtigheid komt? Heb je die al eens gemeten?
Zou maar zo kunnen dat het een andere achterliggende oorzaak heeft ;)
Als je huisgenoten er geen last van hebben :? Of die ook?

Anoniem

Re: Luchtbevochtiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 12:24

Ik woon op dit moment weer even bij m'n ouders, mijn moeder heeft er wel last van en de rest niet. Meten is dus zeker een goed idee :)

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:35

Er komt weer vorst aan dus de kans op te droge lucht in de woning is weer groot. Hier zakt het vochtpercentage al weer snel onder de 40% zonder luchtbevochtiger of natte was ophangen.