Hulp gezocht, huurwoning geen verwarming..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unicorn_xX

Berichten: 149
Geregistreerd: 21-04-12

Hulp gezocht, huurwoning geen verwarming..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 23:58

Hallo allemaal,

ik en mijn vriend willen heel graag samenwonen :)
na na 3,5 jaar ingeschreven te heb ik mijn 2e woning aangeboden gekregen. Het lijk allemaal leuk alleen zit ik met het volgende probleem:

In de advertentie stond dat er een CV aanwezig zou zijn, als dit niet aangegeven stond, zou ik nooit op de woning gereageerd hebben.

Wij zijn vandaag bij de woning wezen kijken omdat ik gisteren een mail gekregen heb gekregen dat ik deze woning heb.

Vandaag zijn we er achter gekomen dat er geen CV aanwezig is... terwijl dit wel in de advertentie stond.

Even ter informatie:
- Je mag maar 2 weigeringen hebben bij deze woningbouwvereniging. Bij de 2e weigering worden AL je spaarpunten verwijderd en heb je pech.
- De eerste woning heb ik moeten weigeren wegens andere redenen en doet er nu niet toe. Ik kan deze woning niet meer weigeren.
- Het is een appartement in een flat met 3 verdiepingen. Wij komen dan op de 3e verdieping.
- Alle andere verdiepingen en de begaande grond hebben allemaal WEL een CV.. alleen de gehele 3e verdieping niet.
- Het appartement heeft nu dus geen verwarming.
- Het is ons aller eerste appartement en hebben nog nooit op onszelf gewoond.

Wij komen aankomende dinsdag op gesprek en de woningbouwvereniging heeft simpelweg niet de goede informatie gegeven in de advertentie..
Want als er stond dat er geen verwarming zou zijn, had ik nooit op de woning gereageerd.

Nu heb ik een beetje zoiets van; en nu? Want ik schipper tussen mijn ouderlijk huis al jaren en tussen mijn vriends ouderlijk huis en wij willen heel graag ons eigen plekje..

Ik ga het in ieder geval kenbaar maken bij het gesprek.

Wat zouden jullie doen?
Laatst bijgewerkt door Unicorn_xX op 11-11-16 00:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:03

Wat ik zou doen? Ik zou zeggen: geef maar hier dat contract, maar voordat ik teken spreek ik even met jullie af wanneer jullie de beloofde centrale verwarming komen aanleggen.

xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:06

Heb je een kopie van de advertentie? Sowieso die meenemen naar het gesprek. En laat ze dan maar met een passende oplossing komen, je hebt immers gereageerd op een woning met CV. Dat die er nu niet blijkt te zijn is niet jouw probleem, maar moet worden opgelost door de woningbouw (al zullen ze het op jou proberen af te schuiven).

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Hulp gezocht, huurwoning geen verwarming..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:08

Kun je ook geen gaskachel aansluiten?
Helemaal geen vorm verwarming lijkt me niet zo waarschijnlijk.
Hoe deden de vorige huurders dat?

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:11

Je kan voor nood altijd tijdelijk gebruik maken van een mobiele kachel. (Straalkachel of zo'n 'ribbenverwarming' op stroom)
Daarna zou ik me hard maken voor een CV (is dat niet via de huurcommissie een basisbehoefte?)

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Hulp gezocht, huurwoning geen verwarming..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:17

Kopie van de advertentie meenemen en bespreken wanneer en of er daadwerkelijk verwarming komt.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:28

Ik zou eens op deze site kijken: *screenshot*

Afbeelding

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:28

Tivoli schreef:
Je kan voor nood altijd tijdelijk gebruik maken van een mobiele kachel. (Straalkachel of zo'n 'ribbenverwarming' op stroom)
Daarna zou ik me hard maken voor een CV (is dat niet via de huurcommissie een basisbehoefte?)


Dat is echt enorm duur om deze aan te hebben staan die dingen vreten stroom

Unicorn_xX

Berichten: 149
Geregistreerd: 21-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 00:30

Tivoli schreef:
Ik zou eens op deze site kijken: *screenshot*

[ [url]Afbeelding[/url] ]


Dankjewel, ik zal het meenemen naar het gesprek (en verder op die site kijken)

De bewoners die er nu nog in zitten hebben elektrische kachels staan.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:31

StalNollie schreef:
Tivoli schreef:
Je kan voor nood altijd tijdelijk gebruik maken van een mobiele kachel. (Straalkachel of zo'n 'ribbenverwarming' op stroom)
Daarna zou ik me hard maken voor een CV (is dat niet via de huurcommissie een basisbehoefte?)


Dat is echt enorm duur om deze aan te hebben staan die dingen vreten stroom

Klopt. Het is ook een noodoplossing :)
Je moet er ook geen 25 graden mee willen stoken in al je kamers :=
Maar verwarming kost hoe dan ook geld, het is beter dan geen huis en al je punten kwijtraken.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:44


Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 02:31

Tivoli schreef:
het is beter dan geen huis en al je punten kwijtraken.

Nog beter is het als ze gewoon waarmaken wat ze beloven ;)

Ik ben deze maand bezig geweest met een lampje. Een lámpje. Voor in mijn kelderbox. Daar hing nog een peertje met bajonetfitting in :') De klantenservice verwees mij naar de wijkbeheerder, de wijkbeheerder uiteraard naar de klantenservice. Paar keer over gebeld, en uiteindelijk waren ze me zo zat dat ze elkaar maar eens gebeld hebben. Twee dagen later stond er iemand van het onderhoudsbedrijf (inderdaad, partij nummer drie :') ) voor de deur. Met een lampje én een nieuwe fitting. Ik heb meteen maar een upgrade naar de 21e eeuw gekregen :D

Maar niet als het aan hun gelegen had. Ze doen pas wat als je duidelijk aangeeft dat je dat wil. Woningcorporaties zijn heel goed in van hun problemen de problemen van de huurders maken.

Wat wel altijd goed werkt is humor: "help meee, je spreekt met een wanhopige vrouw".

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Hulp gezocht, huurwoning geen verwarming..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 07:53

Ik vind het echt bizar, een woning zonder verwarming aanbieden. Ik zou als er niets af te spreken valt met de woningbouwvereniging, je afwijzing op papier zetten en melden dat men verkeerde info heeft gegeven en dat jouw reactie dus niet mee mag tellen in het totaal van reacties op woningen.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Hulp gezocht, huurwoning geen verwarming..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 07:59

Ah ik ben niet de enige die zich daar over verbaasd. Wat moet je nou met een huis zonder verwarming. Je gaat in een huurwoning geen dure installatie aanleggen, dus je zit altijd met mobiel spul te rommelen. Duur en niet echt veilig.

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 08:43

Ik heb je topic van LZP naar HTT verplaatst, daar staat hij iets beter op zijn plek.

Flowery

Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 08:56

Ik vind het een beetje apart, ik neem aan dat je bezichtigd hebt en toen al zag dat er geen CV in zat?
Dan had je dan kunnen annuleren.
En volgens mij mag je altijd nog een woning annuleren bij de woningbouw, je moet enkel administratiekosten betalen (zo gaat dat hier in ieder geval als je de woning eigenlijk wel al hebt geaccepteerd)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:01

Is er echt geen andere vorm van verwarming? Mijn appartement had, toen we het kochten, wel centrale verwarming, maar aangestuurd door een moederhaard en niet door een CV ketel. Andere situatie natuurlijk, want koophuis, maar ik weet dat bij mijn bovenbuurman bv zelfs geen CV aangelegd was, die had echt alleen de prehistorische moederhaard staan en heeft zelf zijn centrale verwarming aan laten leggen.

Heb je geen kijkmiddag gehad vanuit de WBV? Wanneer echt duidelijk geadverteerd staat dat er een CV aanwezig is lijkt het me dat de WBV ook moet zorgen dat die er daadwerkelijk hangt. Dan is er sprake van foutieve informatie en het LIJKT me dat daar absoluut wel iets aan gedaan moet kunnen worden.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Hulp gezocht, huurwoning geen verwarming..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:30

Neem een printscreen/kopie van de advertentie/omschrijving van de woning mee naar het gesprek en vraag daar naar het cv verhaal
Geef ook heel duidelijk! Aan dat je nooit had gereageerd als de correcte informatie in de omschrijving Had gestaan

Correcte wijze van handelen van de verhuurder is (als er niet op korte termijn een cv geplaatst word) dat als jij door de foutieve informatie nu dit appartement weigert , jouw punten gewoon blijven staan .



Ik lees ook reacties met kijkmiddagen etc en dat het toen al zou hebben kunnen zien
Maar hier in de ruime regio ga je pas binnen kijken bij een woning als die je toegewezen word , neem aan dat dat bij ts ook het geval is
Anders zitten de huidige huurders met bakken vol kijkers over de vloer , zou ik als huurder ook niet blij van worden

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:36

Sonja_vR schreef:
Ik lees ook reacties met kijkmiddagen etc en dat het toen al zou hebben kunnen zien
Maar hier in de ruime regio ga je pas binnen kijken bij een woning als die je toegewezen word , neem aan dat dat bij ts ook het geval is
Anders zitten de huidige huurders met bakken vol kijkers over de vloer , zou ik als huurder ook niet blij van worden


Okee nouja ik weet dat bij de WBV waar mijn zusje gehuurd heeft er wel degelijk kijkmiddagen worden georganiseerd waarbij er in 1 middag een stapel geïnteresseerden de woning mogen komen bezichtigen en dan gelijk aangeven of zij interesse hebben of niet. Zo hebben we dat met haar woning toen ook gedaan. Eerst kijken, dan inschrijven. Is niet dat er dan om de haverklap bakken vol kijkers hebt, maar 1 middag. Toen ze er uit ging precies hetzelfde, ze heeft 1 kijkersmiddag gehad. Maar dat zal dan inderdaad per WBV verschillen.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:40

Ga met bovenstaande reacties mee. Hun zijn fout gewoon op je strepen zijn.
Wel grappig ons huis heeft wel verwarming maar onze buren en tevens huurbazen hebben een houtkachel en daarom staat de verwarming regelmatig uit. Heel fijn in de winter als het in huis 4 graden is :(

Ik hoop echt dat zij verwarming (cv) gaan verzorgen en je vooral niet af laten schepen met eigen schuld etc.
Heb je al printscreens gemaakt? Echt belangrijk om bewijs te hebben!

Flowery

Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:42

Neej schreef:
Sonja_vR schreef:
Ik lees ook reacties met kijkmiddagen etc en dat het toen al zou hebben kunnen zien
Maar hier in de ruime regio ga je pas binnen kijken bij een woning als die je toegewezen word , neem aan dat dat bij ts ook het geval is
Anders zitten de huidige huurders met bakken vol kijkers over de vloer , zou ik als huurder ook niet blij van worden


Okee nouja ik weet dat bij de WBV waar mijn zusje gehuurd heeft er wel degelijk kijkmiddagen worden georganiseerd waarbij er in 1 middag een stapel geïnteresseerden de woning mogen komen bezichtigen en dan gelijk aangeven of zij interesse hebben of niet. Zo hebben we dat met haar woning toen ook gedaan. Eerst kijken, dan inschrijven. Is niet dat er dan om de haverklap bakken vol kijkers hebt, maar 1 middag. Toen ze er uit ging precies hetzelfde, ze heeft 1 kijkersmiddag gehad. Maar dat zal dan inderdaad per WBV verschillen.

Zo gaat dat bij ons ook inderdaad, ik zal zelf nooit iets accepteren zonder te weten hoe de staat is :o Vandaar dat ik er vanuit ging dat het overal zo ging.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:45

Hier is het echt reageren op de advertentie en als je op 1eindigt maak je een afspraak met de huidige huurders on te komen kijken (kun je gelijk babbelen over eventueel overnemen van zaken in of om de woning)
Daarna laat je weten of je de woning accepteert of niet

Maar hier word 95 procent van de woningen ook al te huur aangeboden voor het leeg staat. Leeg pas de verhuur in gebeurt alleen bij flinke renovatie projecten of nieuwbouw
Of als de oude huurder onverwachts er uit gaat of bijvoorbeeld wegens ouderdomskwalen richting een verzorgings of verpleeghuis gaan (dementeren oid)

(Edit: maar hier is de consequentie "3de keer weigeren is een x aantal punten kwijt" ook geschrapt
Maar ik blijf er in het geval van ts bij
Neem de omschrijving/advertentie met de foutieve info mee en geef duidelijk aan dat je nooit! Gereageerd zou hebben als de juiste info beschikbaar zou zijn geweest

De verhuurder hoort in dit geval gewoon echt netjes je punten te laten staan.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 11-11-16 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Unicorn_xX

Berichten: 149
Geregistreerd: 21-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 09:46

Neej schreef:
Sonja_vR schreef:
Ik lees ook reacties met kijkmiddagen etc en dat het toen al zou hebben kunnen zien
Maar hier in de ruime regio ga je pas binnen kijken bij een woning als die je toegewezen word , neem aan dat dat bij ts ook het geval is
Anders zitten de huidige huurders met bakken vol kijkers over de vloer , zou ik als huurder ook niet blij van worden


Okee nouja ik weet dat bij de WBV waar mijn zusje gehuurd heeft er wel degelijk kijkmiddagen worden georganiseerd waarbij er in 1 middag een stapel geïnteresseerden de woning mogen komen bezichtigen en dan gelijk aangeven of zij interesse hebben of niet. Zo hebben we dat met haar woning toen ook gedaan. Eerst kijken, dan inschrijven. Is niet dat er dan om de haverklap bakken vol kijkers hebt, maar 1 middag. Toen ze er uit ging precies hetzelfde, ze heeft 1 kijkersmiddag gehad. Maar dat zal dan inderdaad per WBV verschillen.


Het is inderdaad zo dat je eerst moet reageren. En als je de woning aangeboden krijgt, mag je pas gaan kijken bij de huidige bewoners. En toen pas zag ik dat er geen CV was.

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:47

hebben ze wel gaskachel? de werkt bij on's prima

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:56

Heb je de advertentie nog ergens? Jij hebt gereageerd op een woning met CV en dit is een woning zonder CV, dit is dus niet de woning waar jij van hebt aangegeven dat je 'm wilde hebben. Als het ineens een woning van 30m2 ipv 70m2 of met maar 1 slaapkamer ipv 3 bleek te zijn was je hier toch ook niet mee akkoord gegaan?

Op je strepen gaan staan hoor!