Elektrische fiets, maar welke?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Elektrische fiets, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 16:57

:wave:

Ik zit er aan te denken om een simpele elektrische fiets te kopen voor niet te veel geld.
Heeft iemand misschien ervaringen met een merk of type?

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:06

Ik zou zeggen: uitproberen!
Ze fietsen allemaal anders.
Sparta en gazelle zijn met Bosch-midden motoren wel echt fijne fietsen.

Ik heb een tweedehands van 10 jaar oud met een motor in het voorwiel. Geen geld voor een andere. En ik fiets 6 x per jaar. Maar wel eens gefietst op nieuwe met een midden motor, dat fietst zalig! Drie x zoveel ondersteuning mogelijk en geen zwaar stuur/voorwiel aan de hand ivm motor bij de pedalen.

future_vet
Berichten: 2614
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:09

ik heb een spara lola jo besteld bij fietsenconcurrent, en verwacht hem volgende week binnnen.

goedkoop is echt duurkoop bij dit soort dingen, dus zorg voor een goede accu

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Elektrische fiets, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 17:15

Ik vraag me inderdaad ook af of het wel 'zin' heeft om een goedkopere elektrische fiets aan te schaffen. Ik ben bang dat het niks is qua degelijkheid etc.

future_vet
Berichten: 2614
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:28

Meliaforever schreef:
Ik vraag me inderdaad ook af of het wel 'zin' heeft om een goedkopere elektrische fiets aan te schaffen. Ik ben bang dat het niks is qua degelijkheid etc.


wat is het budget ongeveer?
tussen de 1.000 en 1200 beginnen merken als sparta en batavus

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Elektrische fiets, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 17:31

Ik wil eigenlijk niet meer uitgeven dan 1400. Ik zie wel heel veel verschil soms tussen prijzen bij verschillende winkels. Waar een fiets ergens 1100 kost kost die ergens anders 1500. :+

future_vet
Berichten: 2614
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:32

Meliaforever schreef:
Ik wil eigenlijk niet meer uitgeven dan 1400. Ik zie wel heel veel verschil soms tussen prijzen bij verschillende winkels. Waar een fiets ergens 1100 kost kost die ergens anders 1500. :+


ja klopt, zowel fietsenwinel.nl als fietsenconcurrent bieden de laagste prijs. dus als je liever bij de ene de fiets koop kun je ze mailen en krijg je dezelfde prijs.

mijn fiets was in de winkel 1699, bij fietsenwinkel 1359 en bij fietsenconcurrent 1197. Ben zelf erg te spreken over de service en communicatie van fietsneconcurrent

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:36

Meliaforever schreef:
Ik vraag me inderdaad ook af of het wel 'zin' heeft om een goedkopere elektrische fiets aan te schaffen. Ik ben bang dat het niks is qua degelijkheid etc.

Wij fietsen hier al zo'n 3 jaar op elektrische fietsen van Van Cranenbroek, het merk heet Sundvall. Wij betaalden destijds in de aanbieding zo'n 800 euro per fiets en hebben een jaar later nog een goedkoper model erbij gekocht van iets meer dan 500 euro. Fietsen rijden prima en we hebben er per fiets nu zo'n 2.500km opzitten denk ik. 1 fiets hebben we laatst voorzien van een nieuwe set banden omdat ze echt op waren en 2 fietsen hebben een nieuwe koplamp. We merken nu wel dat de accus iets minder worden maar fietsen nog zo'n 36km met medium ondersteuning. Zo lang je je verwachtingen reëel houdt kan er niet veel mis gaan toch? Van een skoda verwacht je ook geen BMW-kwaliteit

BlackHallows

Berichten: 87
Geregistreerd: 21-08-16

Re: Elektrische fiets, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:02

Mijn schoonmoeder heeft er een van cranenbroek. Was 799 € en ze is er heel tevreden over, gebruikt hem elke dag en dat al 2 jaar lang.

joyce83

Berichten: 5209
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Elektrische fiets, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:24

Afhankelijk hoe ver je wil gaan fietsen moet je even kijken wat je wil kopen. Had zelf ook eerst een goedkopere fiets om af en toe mee naar het werk te gaan. Dat haalde deze fiets wel was ongeveer 25 km in totaal. Echter toen mijn man ook een elektrische fiets kocht, iets duurdere merkte we dat we qua ondersteuning erg verschillende fietsen hadden. Daarbij even een stukje fietsen is bij ons vaak verder als 25 km en dan kwam ik weer in de problemen omdat de accu het soms wel en soms niet haalde. Dus oude fiets verkocht en hetzelfde merk als mijn man gekocht.

Ik had een run&bike van Itek. Deze had drie bolletjes op het display staan. Nadeel was dat een bolletje soms leeg en soms vol was. Als je even meer ondersteuning kreeg viel een bolletje weg, zette je hem zachter kwam het bolletje terug.. Voor mij werkt dat dus niet, ik moet weten hoeveel energie ik nog heb. De fiets welke ik nu heb (x-tract) ook van Itek kan rond de 60 km met 1 accu (afhankelijk hoeveel ondersteuning dat hij moet geven). Bij deze is blokje weg dan is het ook echt op, dus duidelijk hoeveel energie er nog in zit.

Tink89
Berichten: 2934
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Elektrische fiets, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:47

Ik weet van mijn schoonouders dat die het heel belangrijk vinden dat de fiets continu ondersteunt en niet pas als je harder gaat fietsen of bergop moet. Zij hebben bovendien modellen met losse accu's, die je dus kunt opladen terwijl je met de andere accu gaat fietsen. Ook onderweg in een cafeetje kun je gewoon opladen als je ver gefietst hebt, omdat de lader en de accu's dan gewoon mee naar binnen gaan.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Elektrische fiets, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:03

Ik heb een elektrische fiets van qwic en die bevalt mij echt enorm goed. Trapondersteuning is enorm goed en hij fietst heel lekker.
Ik heb een demo model gekocht voor 1000 euro, nieuw is die ik heb geloof ik 1600 euro.
Deze heb ik: http://qwic.nl/product/t-fn7_trend_serie_qwic/