Kan je een geleverd pakket weigeren/ kosteloos retour doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Kan je een geleverd pakket weigeren/ kosteloos retour doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:36

Ik heb een cadeautje voor 5 december besteld bij een webwinkel, en direct de zelfde avond nog gevraagd of ik de bestelling nog kon wijzigen. Ik wilde toch liever nog iets er aan toevoegen, en het bestelde in een andere kleur. Per email werd mij verteld dat ik het nog kon wijzigen en gevraagd wat ik wilde wijzigen. Echter nog voor ik gereageerd had kreeg ik al een verzendbevestiging. Ik heb direct daarna gereageerd met dat ik er iets aan toe wilde voegen (dan maar in de bestelde kleur..), in de hoop dat het bestelde nog niet onderweg zou zijn, enkel aangemeld..
De dag erna (zaterdag) is mijn bestelling bezorgd toen ik niet thuis was. Het is door de bezorger in de schuur gezet. Die zelfde avond kreeg ik reactie dat wat ik erbij wilde doen momenteel niet leverbaar is in die kleur. Nu is de set echter wel beschikbaar in de kleur waarin ik het wilde wijzigen, maar nu heeft deze webshop geen gratis retourbeleid.

Kan ik het pakket (wat nog ongeopend is) nu terug brengen naar een DHL punt om het alsnog te weigeren en zo kosteloos retour te sturen?
Ik vind dubbele verzendkosten op een bestelling van 30 euro toch wat teveel van het goede, voor iets waarvan ik tijdig heb aangegeven het te willen wijzigen wat ook voor akkoord is gegeven dat dat kon. Ik vind het dan ook raar dat de bestelling verzonden is voor mijn wijziging was doorgegeven..

Helaas is de winkel niet heel goed bereikbaar (telefonisch nog niet gelukt, via mail/ facebook duurt ook vrij lang..) waardoor ik nu zelf maar probeer uit te vogelen wat kan zonder extra kosten te maken.

vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Re: Kan je een geleverd pakket weigeren/ kosteloos retour doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:51


Anoniem

Re: Kan je een geleverd pakket weigeren/ kosteloos retour doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:00

Mijn punt is meer dat ik het pakket anders aan de deur/ bezorger al had geweigerd, waardoor die kosteloos retour afzender zou zijn gegaan. Echter heb ik de bezorger niet getroffen, en heeft deze het pakket dus in de schuur gezet. Nu wil ik het alsnog weigeren, waardoor hij kosteloos retour gaat, maar kan dan ook nog?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:03

Shanna schreef:
Mijn punt is meer dat ik het pakket anders aan de deur/ bezorger al had geweigerd, waardoor die kosteloos retour afzender zou zijn gegaan. Echter heb ik de bezorger niet getroffen, en heeft deze het pakket dus in de schuur gezet. Nu wil ik het alsnog weigeren, waardoor hij kosteloos retour gaat, maar kan dan ook nog?

Nee dat lijkt me niet, je hebt het pakket immers al.

Maar goed: je hebt recht op terugsturen binnen 14 dagen waarbij je het aankoopbedrag en de verzendkosten van het naar jou sturen terug hoort te krijgen. Die weg zou ik nu bewandelen.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kan je een geleverd pakket weigeren/ kosteloos retour doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:30

dat laatste is niet helemaal waar wanneer de betreffende webwinkel in de voorwaarden heeft opgenomen dat de retourkosten voor de koper zijn

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:22

benangelique schreef:
dat laatste is niet helemaal waar wanneer de betreffende webwinkel in de voorwaarden heeft opgenomen dat de retourkosten voor de koper zijn

Dat zeg ik toch ook niet? De kosten om het naar de koper toe te sturen hoor je terug te krijgen, ik heb niet gezegd dat TS de retourkosten ook terug zou (moeten) krijgen.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kan je een geleverd pakket weigeren/ kosteloos retour doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:26

sorry, dan heb ik verkeerd gelezen. je hebt gelijk.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:29

benangelique schreef:
sorry, dan heb ik verkeerd gelezen. je hebt gelijk.

Okee :) .

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Kan je een geleverd pakket weigeren/ kosteloos retour doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:20

heeft t bedrijf geen antwoord nummer?

Anoniem

Re: Kan je een geleverd pakket weigeren/ kosteloos retour doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:39

Helaas niet, maar het bedrijf heeft hun fout erkend en toegezegd het bedrag, inclusief de retourkosten, terug te zullen storten. Ik heb het pakket dus terug gestuurd met de zelfde verzend-service als waarmee het gekomen is (als hun het goed genoeg achten voor de heenweg, zal het ook wel te vertrouwen zijn voor de terugweg nietwaar?), en hoop nu op goede afwikkeling van zaken.