Facebook account gerapporteerd, ID uploaden?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_love12_
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-07-12
Woonplaats: Overal en nergens

Facebook account gerapporteerd, ID uploaden?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 23:49

Hallo allemaal!
(ik heb via de zoekfunctie gekeken of er al iets bestaat hierover maar ik kan niks vinden)

Iemand is zo 'leuk' geweest om mijn Facebook account te rapporteren.. Nu moet ik dus bewijzen dat ik echt ben en vraagt Facebook om een ID upload waar m'n naam op staat. Als ik dit niet upload wordt mijn account over 7 dagen verwijderd...
Heeft iemand dit al eens gehad? En moet je echt perse je ID uploaden of kan ik dat omzeilen? Ik zie het namelijk niet zo zitten om zo iets persoonlijks bij Facebook neer te leggen, je weet tenslotte nooit wat ermee gebeurt tegenwoordig..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! :)

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Facebook account gerapporteerd, ID uploaden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:50

Ik zou het niet doen. Wie weet ben je gehackt en gaat er iemand met je gegevens aan de haal.

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:51

Kun je niet Facebook een bericht sturen hierover? Of een bekende dat laten doen? Lijkt me raar, nog niet opsturen hoor!

Edit: heb dit topic gevonden [HTT] Facebook vraagt om ID op te sturen? Wellicht staat daar iets in? Is wel al van tijdje geleden.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:54

Niet doen.. Klinkt naar mijn mening niet goed. Als je twijfelt en je kan op google niks vinden over ID upload voor facebook, absoluut niet doen. Jammer maar helaas, liever mijn facebook account kwijt dan mijn gegevens door iemand gestolen. Ik zou de 7 dagen afwachten en kijken wat er gebeurt, evt een mail sturen naar facebook.
Als je je account kwijt raakt heb je tenminste wel mooi al je vrienden netjes opgeschoond :')

Gwahir

Berichten: 755
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: ʕ·ᴥ·ʔ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:56

Whoa, wat een raar verzoek! ik heb geen Facebook meer omdat ik hun privacybeleid voor geen cent vertrouw. No way dat ik daar een foto of scan van mijn id heen zou sturen!

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Facebook account gerapporteerd, ID uploaden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:59

Facebook doet dit wanneer ze inderdaad twijfelen over je naam. Of je het doet of niet moet je zelf weten, hoe gehecht ben je aan je account?

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 00:01

Niet doen! Een ID is een waardevol document. Daarmee kan iemand veel dingen doen (rekening openen, contract afsluiten, etc)

_love12_
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-07-12
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 00:03

lieveli schreef:
Facebook doet dit wanneer ze inderdaad twijfelen over je naam. Of je het doet of niet moet je zelf weten, hoe gehecht ben je aan je account?


Niet, maar staan wel foto's en berichten op die ik alleen daar op heb staan :/

Ga geen ID uploaden, vertrouw dat niet, dan maar geen Facebook meer :evaw:

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Facebook account gerapporteerd, ID uploaden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 00:08


Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 00:08

Zover ik weet mogen ze niet zomaar om je ID vragen, vanwege identiteitsfraude. Ik zou facebook even een mailtje sturen.

_love12_
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-07-12
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Facebook account gerapporteerd, ID uploaden?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 00:10

Heeel raar dit! Ik kreeg opeens een mailtje dat iemand geprobeerd had om mijn Facebook wachtwoord te veranderen, klik ik op de link, heb ik opeens m'n account weer terug :?
Gelijk maar even wachtwoord veranderen... Raar gedoe dit!

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 00:10


xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 00:12

Kun je geen schoolpas ofzo opsturen? :+

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 00:13

_love12_ schreef:
Heeel raar dit! Ik kreeg opeens een mailtje dat iemand geprobeerd had om mijn Facebook wachtwoord te veranderen, klik ik op de link, heb ik opeens m'n account weer terug :?
Gelijk maar even wachtwoord veranderen... Raar gedoe dit!


Oh wat gek! Hopelijk is het nu wel opgelost.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Facebook account gerapporteerd, ID uploaden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 00:19

Op zich heb ik dit vaker gehoord. Volgens mij zou het wel kunnen mits belangrijke delen afgeschermd, maar ik zou er ook moeite mee hebben. Wat er nu denk ik gebeurd is is dat je automatisch geblokkeerd was nav een rapportage, dat deze is bekeken, ongeldig verklaard en je er dus weer op kan. Zoiets. Naja, hoop dat het gewoon goed blijft nu.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 00:22

Ik heb een paar keer gehad dat iemand probeerde in te loggen onder mijn naam en dat er werd verzocht om mijn wachtwoord te vervangen. Deze mail kwam echt van Facebook en is wel betrouwbaar.

Ook heb ik ooit mensen op foto's moeten raden van mijn profiel om te bewijzen dat het echt mijn profiel was.

Maar om een ID hebben ze nog nooit gevraagd, mogen ze ook niet en ik betwijfel ten zeerste of deze mail wel echt van Facebook kwam. Dit riekt naar zo'n mail waar je aan alle kanten voor gewaarschuwd wordt. Niet doen dus!!

Je kan wel contact met Facebook opnemen zodat zij het raporteren dat er een spammail rond gaat.

_love12_
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-07-12
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 00:24

Ik las net wel op een google forum dat er een rechtszaak loopt tegen Facebook omdat ze om ID upload vragen terwijl ze dit volgens de wet niet mogen doen.. Contact opnemen met Facebook is best lastig, kreeg elke keer dat ik moest inloggen..
Nu maar m'n account 3 dubbel beveiligen :+

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 00:29

_love12_ schreef:
Ik las net wel op een google forum dat er een rechtszaak loopt tegen Facebook omdat ze om ID upload vragen terwijl ze dit volgens de wet niet mogen doen.. Contact opnemen met Facebook is best lastig, kreeg elke keer dat ik moest inloggen..
Nu maar m'n account 3 dubbel beveiligen :+



Iemand anders met een Facebookaccount contact op laten nemen?

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Facebook account gerapporteerd, ID uploaden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 01:08

ik heb dit ook ooit gehad omdat ik mijn echte achternaam niet gebruikte
ik kon niet meer inloggen en moest legitimeren. Ik had ook m'n twijfels maar had alles gecheckt en het was echt van FB afkomstig. Het hoeft niet perse een ID te zijn maar mag ook iets met je naam zijn zoals bijv een zwempas
Ik had alleen wat tekst uit mijn trouwboekje en dat werd gewoon goedgekeurd.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 00:49

Heb dit ook gehad, en heb wel mijn id gebruikt, alleen mijn naam en foto laten staan, de rest zwart gemaakt, en gezorgd dat de codes die erop staan niet te lezen/te zien waren.

Dit gebeurd als je niet je echte naam gebruikt.
Ik kan mijn naam ook nooit meer aanpassen van dat account. -O-

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Facebook account gerapporteerd, ID uploaden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 01:14

ID vragen doet Facebook vaker, heeft niks met gehackt te maken. Wanneer er getwijfeld wordt aan de identiteit van een persoon verzoeken ze dat, ook wanneer je bijvoorbeeld een foutieve achternaam hebt ofzo dan kunnen ze daar ook om vragen, of nepaccounts.

_love12_
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-07-12
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 01:21

Courses schreef:
ID vragen doet Facebook vaker, heeft niks met gehackt te maken. Wanneer er getwijfeld wordt aan de identiteit van een persoon verzoeken ze dat, ook wanneer je bijvoorbeeld een foutieve achternaam hebt ofzo dan kunnen ze daar ook om vragen, of nepaccounts.


Ahh dan is dat het waarschijnlijk geweest.. Ik heb niet m'n volledige achternaam maar 'Vdw' als achternaam.. Maar dat heb ik al een jaar of 3 zo :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Facebook account gerapporteerd, ID uploaden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 01:23

Bij mij willen ze soms verifiëren aan de hand van een smsje.
Maar een foto van je ID uploaden moet je zeker niet doen. Dat is bijna vragen om oplichting.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 06:24

Nooit geweten dat ze dit mogen doen en ook doen. En ze je dwingen volledige gegevens rond te strooien. Ik heb een slapend profiel dat ik alleen voor communicatie gebruik. Met een verzonnen niet bestaande naam. Gaat ze verder namelijk niks aan en wordt ook graag niet gevonden door bepaalde personen. Legitimeren gaat lastig worden dan.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Facebook account gerapporteerd, ID uploaden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 07:35

Je kunt toch gewoon alles wegstrepen? Ik zie het probleem niet. Zou m'n account niet kwijt willen.