Drinkbeker die niet lekt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Drinkbeker die niet lekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 08:46

Na 3 mepal bekers te hebben versleten hier voor onze dochter ben ik nu op zoek naar een schoolbeker die niet lekt. Het is een tijdje goed gegaan, maar de laatste mepal beker is gesneuveld deze week. Tas was nat, en bij checken bleek de beker idd bij het deksel te lekken. Dat is ook de zwakke plek van deze bekers, deksel valt nog wel eens, en als hij eenmaal gevallen is dan werkt het mechanisme waar hij mee af moet sluiten niet meer goed.

Wat is nu echt een goede schoolbeker die niet lekt, goed stevig is, en waar je niet de hoofdprijs voor betaalt. Zag op de website van blokker hele hippe design bekers die niet zouden lekken maar die kosten bijna 22 euro per stuk :oo dat is mij iets teveel van het goede.

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Drinkbeker die niet lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:53

Ik heb bekers van de zeeman. Kost weinig en prima prijs/kwaliteit verhouding . Laatst een nieuwe moeten kopen omdat mn zoontje hem had laten vallen en er een barst in zat. De beker was bijna een jaar oud. Voor die paar euro koop ik graag een nieuwe

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Re: Drinkbeker die niet lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:54

Bekers van Nathan!
Te koop bij sportzaken. Die lekken echt niet en hebben hele handige drinksystemen voor kinderen met rietjes en zo.

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:56

Voor onze zoon kocht ik bij de Blokker de goedkoopste drinkbekers.
Ze hadden een plat deksel.

Ik gebruik zelf nu een Dopper om water in mee te nemen.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Drinkbeker die niet lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:59

Ik gebruik ook een dopper, topding! Heeft nog nooit gelekt. Kost wel iets, maar dan scheelt het wel weer kosten om nieuwe dingen aan te schaffen als hij weer eens gelekt heeft in de tas :)

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Drinkbeker die niet lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:21

Ik heb voor mijn dochters de drinkbekers van Contigo gekozen, niet goedkoop maar lekvrij en makkelijk te onderhouden. Voorheen de drinkbekers van Sigg gehad, maar die hebben toch wat gelekt, doppen zijn te vervangen, de bus zelf is onverslijtbaar.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Drinkbeker die niet lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:25

Alles bij mij lekt, behalve mn Dopper :D

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:25

Bij de Blokker, soort kleine bidon. Ideaal!

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Drinkbeker die niet lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:29

Tupperware, wat duurder, maar erg goed.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Drinkbeker die niet lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:21

ik zweer toch echt bij mepal; niet het laten vallen geeft het probleem maar de vaatwasser. die zorgt voor uitdroging van de rubberen ring, waardoor hij op een gegeven moment gaat lekken

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Re: Drinkbeker die niet lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:39

Ik heb toch echt 2 doppers die enorm lekken, dus die zou ik juist niet kopen :+

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Drinkbeker die niet lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:43

Inderdaad, de doppen niet in de vaatwasser doen. T gaat sinds ik dat weet al heel lang goed.
Ik heb nog een beker met draaidop, maar daar staat geen merk op. Komt bij de blokker vandaan geloof ik
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:47

Ik volg dit topic even mee, tot nu toe lekt alles bij mijn dochtertje, ondanks dat ze er echt wel voorzichtig mee is, dus ik doe overal al standaard een plastick zakje met goed sluitende sluitklip omheen.
Helaas gooien de overblijfmoeders de bekers gewoon weer in de tas waardoor aan het eind van de rit de tas toch weer nat is. M
ijn oplossing was om drink-pakjes mee te geven, maar ook die krijgt ze tegenwoordig weer mee terug of ze nou leeg zijn of niet. Weggooien op school mag niet van de overblijfmoeders? (In de kleine pauze gooien ze ook op school de pakjes weg dus van de school mag het wel). Dus alsnog de hele tas nat en kleverig.. Ik ben er een beetje zat van eigenlijk.. En ik kan ook moeilijk mn dochtertje van 5 duidelijk maken dat ze de pakjes wel weg moet gooien op school. Ze weet het wel, en heeft het ook tegen de overblijfmoeders gezegd, maar die luisteren gewoon niet zegt ze. Het zelfde gaat op voor het plastic zakje om het pakje/ de beker. Daar is geen tijd voor, dus dat mag niet/ doen ze niet..

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Drinkbeker die niet lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:54

Dopper is wel een aanrader, maar ik weet niet wat je je dochter meegeeft als drinken? Ik zou in een dopper niet iets anders doen dan water. Ik heb in mijn dopper 1 keer ranja meegenomen, nou dat drink nu een aantal maanden later nog ondanks dat ie al verscheidene keren gewassen is.

Dus dat is wel iets om rekening mee te houden :)

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Re: Drinkbeker die niet lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:01

Bij de Epplejeck hebben ze bidons/drinkbekers die modellen werken enorm goed! Wij hebben er ook 3 nog nooit gelekt :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 12:37

Haha als ik google op Nathan beker krijg ik dit https://www.zazzle.nl/nathan+mokken :')

CarinaR: dat is de beker van Hema, verkopen ze hier helaas niet bij de Hema. Maar zou eens bij een andere Hema kunnen kijken, of online bestellen.

Dopper ga ik niet doen, hoor hier verschillende berichten, en dochter blieft geen water overdag. Pakjes vind ik geen optie, kunnen stuk, en zijn prijziger als een beker waar je zelf drinken in doet als je alles bij elkaar optelt.

Op de site van Tupperware geen drinkbeker kunnen vinden. Maar wij hadden vroeger zelf alles van Tupperware en ik kan me wel herinneren dat er altijd een zakje om de beker heen ging. Kan zijn dat dit nu verbeterd is.

Contigo vind ik mooie bekers, maar veel te duur. En ook veel te groot voor in de tas, 420 ml is echt wel heel veel voor een kinderbeker.

Ik doe de bekers altijd in de vaatwasser, zou het dan idd daar door komen? Wel stom dat ze niet in de vaatwasser kunnen trouwens. Staat wel op de website van Mepal zie ik nu. Je kan trouwens losse onderdelen bestellen. Wist ik ook niet: https://www.rostimepalshop.nl/onderdele ... chool.html

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:47

Misschien een dopper?

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:49

Susan, je hebt ook een kleinere van Contigo

http://www.mycontigo.com/nl/runabout?id=31

Ik zweer er ook bij, ik heb een paar waterflessen en een thermosfles. Dingen gaan bij mij jaren mee maar de flessen zijn idd wel wat duur(der)...
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 27-10-16 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 12:49

O die is een stuk kleiner idd. En roze, altijd goed :D en ook fijn, ietsje goedkoper.

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Drinkbeker die niet lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:58

Kan hier ook melk in? Mijn dochters krijgen nu schoolmelk maar daar is zoveel gezeik mee (wordt vergeten, over datum, en ze krijgen na vakanties standaard een week Optimel of chocomelk ipv gewone melk) dat ik ze weer zelf verse koemelk mee wil geven. Maar daarvan wil je echt niet dat dat gaat lekken :r
Dus ik lees even mee!

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:09

rien10 schreef:
Tupperware, wat duurder, maar erg goed.



Tupperware.

In de geschenkenfolder die nu uit is staan ze met bakje en een flipdop.

Flipdoppen hebben de kans dat ze open gaan in de tas als er iets tegen aan komt. De gewone doppen hebben dit zeker niet!

Wil je meer informatie of bestellen, stuur mij dan een berichtje. Ik ben tupperware consulente maar verzend ook.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 17:24

Heb je een linkje met foto van de Tupperware beker? Op de website zie ik hem niet staan.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Drinkbeker die niet lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:56

Kunnen kinderen eigenlijk ook al uit flesjes drinken? Want gewone petflesjes zijn de enige die ik echt vertrouw. En dan kun je gewoon eens in de zoveel tijd een nieuwe kopen, en in de tussentijd de opening even afwassen en het flesje zelf omspoelen - dan kun je er best een tijdje mee doen. (En je krijgt er dus ook nog wat sap of frisdrank bij, dus als je ook nog een smaakje kiest dat je lekker vindt...)
Om te voorkomen dat overijverige leerkrachten of overblijfouders het weggooien kun je het etiket eraf halen en er een mooi etiketje ofzo opplakken met haar naam.

En verder denk ik dat je volledig in je recht staat om dit aan te kaarten bij school - een klein beetje medewerking van overblijfouders als het 5-jarige kids betreft mag je best verwachten :j

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Drinkbeker die niet lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:58

een dopper is heel fijn :)

Yunaa

Berichten: 2725
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:01

Afbeelding

De Dopper... Ik zweer bij dat ding; hij lekt niet, is handig, licht en nog hip ook +:)+