Hoe kan je veel in één kast proppen....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Hoe kan je veel in één kast proppen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 10:28

....zodat het er óók netjes uitziet?

Hallo bokkers,

Ik heb vakantie -en opruimwoede- en ik wil mijn kast eens gaan aanpakken _/-\o_ Alleen, ik ben nog erger dan een hamster en heb echt 101 verzamelingen :') Ik ben al van plan houten bakken te kopen en daar dingen in te doen, maar ik heb boeken, het is bijna een halve bibliotheek :o Ik wilde deze allemaal neerzetten/neerleggen waardoor je ze allemaal ziet. Ik heb al een deel uitgezocht en ergens anders neergelegd voor de verkoop/weggeven. Maar nu! Ik moet dus boeken kwijt, schoolboeken, een schleichverzameling van over de 100 poppetjes en allemaal blikken.

Het is een houten stelling kast van de ikea, die krengen die je overal ziet en altijd een puinhoop zijn. Zijn er misschien tips en trics dit goed in te pakken?

Ik ben van plan houten bakken te kopen voor de losse rommel en evt. De schleich verzameling -met pijn in mijn hart- kan er eventueel ook in!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hoe kan je veel in één kast proppen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:36

Heel veel weggooien :')
En op zolder zetten?

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Hoe kan je veel in één kast proppen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 11:14

Gefeliciteerd!

Uitzoeken heb ik al gedaan en een klein deel verhuist naar de zolder, maar de rest wil ik graag op mijn kamer houden.:P

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hoe kan je veel in één kast proppen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:16

Dankje!

Misschien rolbakken onder je bed? Je hebt ook opberg dingen die je aan de muur kan hangen. Daar kan je dan je mooiste dingen in doen. Beetje als decoratie?

MarliesV

Berichten: 15178
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:18

Ik zou voor je Sleich verzameling een mooie sponkkast maken. Dus bijvoorbeeld een glazen kast/vitrine kast met deurtjes.
Dan blijft het mooi en redelijk stof vrij.

Voor de rest een Ikea kast waar je en bakken in kan zetten en een deel open.
In het open deel de boeken ten toon stellen, rommel in bakken.

Nikita_K
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:18

Tip van flip:

Zet zoveel mogelijk rechtop, zo kan je er beter bij en je bespaart ruimte! Heel veel mensen stapelen alles vanuit gewoonte. Maar ik zou zeggen probeer het eens. :D Verder: doosjes, doosjes en doosjes. Leg alles wat bij elkaar hoort bij elkaar en berg het op in (open) doosjes. Ik gebruik schoenendozen, doosjes waar mobiele telefoons in hebben gezeten, etc.

En inderdaad: minimaliseren. Zouden er wat spullen in een doos onder je bed kunnen?

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:23

Ik probeer ook maar even wat hoor.
Doorzichtige kunststof bakken? Daar kun je dan je spulletjes indoen, je ziet het nog wel maar staat wel netjes (stofvrij) ingepakt. Zoiets bijvoorbeeld:
https://www.kwantum.nl/wonen/opbergen/o ... en-0944561
Die kan je ook stapelen, en zo kan je efficiënt gebruik maken van de hoogte.

Ook handig voor kleinere prullaria zijn dit soort ladekastjes: http://www.xenos.nl/huishouden/ladekast ... -1x7-liter
Ik heb er eentje volgestopt met haarelastieken, spelden, zeepjes, sieraden enz.

Succes!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Hoe kan je veel in één kast proppen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 11:32

Ik ga eens rustig alle ideeën langs om te kijken! Ik heb van die rolbakken voor tijdschriften ed!

Een pronk kast lijkt me leuk, maar mijn kamer is een rariteiten museum en staat tjokvol! Ik heb er helaas geen ruimte voor :(

MarlindeRooz, je brengt me op een super goed idee, bij de ikea hadden ze iets wat ik nu wel kan gebruiken dus :P

Ik ga schoenendozen ed opzoeken, kan ik even wat leuk papier om heen doen enzo, bedankt voor de goede tips! Ik ga ook kijken voor die bakken :)