Webwinkel wil garantie niet nakomen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Webwinkel wil garantie niet nakomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 10:00

Hoi, geen idee of dit hier goed staat, anders mag het verplaatst worden.

Ik heb vorig jaar een telefoon gekocht bij een bekendere telecom webwinkel. Nu is de telefoon binnen de garantie stuk gegaan. Het aan/uit knopje werkt niet meer. Erg onhandig, want daarmee activeer je de telefoon ook als hij 'slaapt'. Ik heb op hun verzoek de telefoon terug gestuurd en 2 weken later kreeg ik een ander toestel toegestuurd. Een heel ander toestel helaas en niet eens een nieuwe. Er zat een veel simpeler toestel in de doos van mijn oude telefoon. Huawei heeft bepaald dat dat de vergelijkbare is, dus daar moet je het mee doen. En behalve dat de specs niet overeenkomen is het ook een toestel dat goedkoper is. De webwinkel wil mij in zoverre tegemoet komen dat ik evt een ander toestel kan kiezen, maar dan vergelijkbaar met de simpelere en niet met mijn oude, of ik krijg een bedrag retour, waarmee ik dus niet meer dan het simpele toestel kan kopen. Het gaat dan om 180,- ipv 280 euro en op het gebied van telefoons scheelt dat nogal :\

Ik ben nu al een tijdje in conclaaf met de webshop. Via mijn rechtsbijstand weet ik al dat ik recht heb op mijn volledige aankoopbedrag retour en hoef ik geen genoegen te nemen met het mindere toestel. Zij willen mij echter niet helpen, want het bedrag waar het om gaat is te klein :?
De zaak is nu ook gemeld bij thuiswinkel.org, maar ook zij willen nog niet echt helpen. Ik moet het eerst maar met de webwinkel oplossen. Ik ben hier dus al vanaf 22 augustus mee bezig en ik heb het 5 oktober gemeld bij thuiswinkel, dus komen tot een oplossing heb ik al wel geprobeerd lijkt me.

Hebben jullie nog tips en trics waarmee ik de webwinkel kan overtuigen van mijn gelijk? Ik zou zo graag mijn geld weer terug hebben, waardoor ik weer een fraaie nieuwe telefoon kan aanschaffen en geen genoegen hoef te nemen met een tandje (zeg maar gerust tand) minder...

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:05

Ik heb geeeeen idee waar je recht op hebt.
Maar wat mijn gevoel zegt:
telefoons veranderen constant. je koopt vandaag een nieuwe net uitgebrachte telefoon en volgende maand is hij al verouderd (bij wijze van).
Dus dan vind ik het aan de ene kant ook wel logisch dat je een voor hun vergelijkbare telefoon terug krijgt, welke dus idd goedkoper is; want na een jaar is de technologie die in jou telefoon zit verouderd..

Maar goed zoals ik zeg weet ik t fijne er niet van. Wel weet ik dat rechtsbijstanden voor kleine bedragen idd niks aangaan, omdat t meer kosten is dan dat het ook maar iets oplevert. Ik zou zeggen pak je verlies..

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:12

Celiien schreef:
Ik heb geeeeen idee waar je recht op hebt.
Maar wat mijn gevoel zegt:
telefoons veranderen constant. je koopt vandaag een nieuwe net uitgebrachte telefoon en volgende maand is hij al verouderd (bij wijze van).
Dus dan vind ik het aan de ene kant ook wel logisch dat je een voor hun vergelijkbare telefoon terug krijgt, welke dus idd goedkoper is; want na een jaar is de technologie die in jou telefoon zit verouderd..

Maar goed zoals ik zeg weet ik t fijne er niet van. Wel weet ik dat rechtsbijstanden voor kleine bedragen idd niks aangaan, omdat t meer kosten is dan dat het ook maar iets oplevert. Ik zou zeggen pak je verlies..


Maar dan moet die qua specs wel vergelijkbaar zijn met de 'orginele' telefoon. Zoals ik het begrijp heeft ze nu dus een mindere telefoon gekregen.

Ik weet verder niet waar je precies recht op zou hebben TS, maar meestal zijn ze er wel gevoelig voor als je met relevante wetteksten aan komt, waarin staat waar je recht op hebt.

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Webwinkel wil garantie niet nakomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:14

Ik vind ze heel coulant. Misschien heb jij die telefoon wel op de grond laten vallen waardoor de schade is ontstaan.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:16

Volgens mij gaat het bij de garantie ook om de levensduur. Een iPhone 6+ van €800,- heeft een langere levensduur dan een telefoon van €300,-. Als het goed is kijken ze daar ook naar.. weet niet precies hoe het zit.

Ik vind het dus zoals celiien zegt, ook wel logisch dat je geen nieuwe meer krijgt. Maar eentje met dezelfde specs lijkt me niet meer dan normaal..

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Webwinkel wil garantie niet nakomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 10:26

Dank voor jullie reacties tot zo ver.

Ik heb inderdaad een telefoon gekregen met veel mindere technische specs. Als dit overeengekomen was, dan had ik er geen enkel probleem mee gehad, want ik heb niet super veel eisen aan mijn telefoon. Als dat zo was, dan had ik wel een telefoon van 600+ euro gekocht. Maar een mindere processor, mindere batterij en mindere camera (enkele voorbeelden), dat is gewoon niet acceptabel. En als je dan al een telefoon stuurt die zoveel minder is, dan verwacht ik op zijn minst een nieuwe en geen open doos model...

En ik heb dus contact gehad met mijn rechtsbijstand. Ik heb recht op het volledige aankoopbedrag retour. Je hebt nu eenmaal een wettelijke garantie van 2 jaar. Die geven ze niet voor niets.

Telefoon laten vallen kan altijd natuurlijk, maar ik gebruik altijd hoesjes en hij zag er echt nog als nieuw uit. Overigens is hij niet gevallen, maar dat weten ze niet zeker natuurlijk. Dat snap ik ook wel.

Nog een puntje is dat ik de ontvangen telefoon alleen met eigen risico terug kan sturen. Dat is leuk, maar ik heb inmiddels zoveel vertrouwen in de webwinkel dat ik er van overtuigd ben dat ze gaan zeggen, helaas de telefoon is stuk/kwijt, dus je kunt fluiten naar je geld.

Het grootste probleem is dat ik een iets ouder model telefoon heb gekocht. Had ik namelijk hetzelfde model terug gehad (die nu ook 80,- goedkoper is dan toen ik hem kocht), dan had ik ook geen probleem gezien, maar ze zijn er dus niet meer nieuw. Goeie les voor de volgende keer en voor eventuele meelezers, koop geen oud model telefoon.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:27

Rintah schreef:
Celiien schreef:
Ik heb geeeeen idee waar je recht op hebt.
Maar wat mijn gevoel zegt:
telefoons veranderen constant. je koopt vandaag een nieuwe net uitgebrachte telefoon en volgende maand is hij al verouderd (bij wijze van).
Dus dan vind ik het aan de ene kant ook wel logisch dat je een voor hun vergelijkbare telefoon terug krijgt, welke dus idd goedkoper is; want na een jaar is de technologie die in jou telefoon zit verouderd..

Maar goed zoals ik zeg weet ik t fijne er niet van. Wel weet ik dat rechtsbijstanden voor kleine bedragen idd niks aangaan, omdat t meer kosten is dan dat het ook maar iets oplevert. Ik zou zeggen pak je verlies..


Maar dan moet die qua specs wel vergelijkbaar zijn met de 'orginele' telefoon. Zoals ik het begrijp heeft ze nu dus een mindere telefoon gekregen.

Ik weet verder niet waar je precies recht op zou hebben TS, maar meestal zijn ze er wel gevoelig voor als je met relevante wetteksten aan komt, waarin staat waar je recht op hebt.


Dus dan vind ik het aan de ene kant ook wel logisch dat je een voor hun vergelijkbare telefoon terug krijgt, welke dus idd goedkoper is;
Een voor hun vergelijkbare dus. Wie weet heeft ts op de specs van het lijstje wel minder, maar is hij sneller, of recenter? of zijn gewoon de specs die zij heeft niet meer leverbaar? ik weet niet welk model TS had, en welk model ze nu heeft?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:29

EedihcrO schreef:
Dank voor jullie reacties tot zo ver.

Ik heb inderdaad een telefoon gekregen met veel mindere technische specs. Als dit overeengekomen was, dan had ik er geen enkel probleem mee gehad, want ik heb niet super veel eisen aan mijn telefoon. Als dat zo was, dan had ik wel een telefoon van 600+ euro gekocht. Maar een mindere processor, mindere batterij en mindere camera (enkele voorbeelden), dat is gewoon niet acceptabel. En als je dan al een telefoon stuurt die zoveel minder is, dan verwacht ik op zijn minst een nieuwe en geen open doos model...

En ik heb dus contact gehad met mijn rechtsbijstand. Ik heb recht op het volledige aankoopbedrag retour. Je hebt nu eenmaal een wettelijke garantie van 2 jaar. Die geven ze niet voor niets.

Telefoon laten vallen kan altijd natuurlijk, maar ik gebruik altijd hoesjes en hij zag er echt nog als nieuw uit. Overigens is hij niet gevallen, maar dat weten ze niet zeker natuurlijk. Dat snap ik ook wel.

Nog een puntje is dat ik de ontvangen telefoon alleen met eigen risico terug kan sturen. Dat is leuk, maar ik heb inmiddels zoveel vertrouwen in de webwinkel dat ik er van overtuigd ben dat ze gaan zeggen, helaas de telefoon is stuk/kwijt, dus je kunt fluiten naar je geld.

Het grootste probleem is dat ik een iets ouder model telefoon heb gekocht. Had ik namelijk hetzelfde model terug gehad (die nu ook 80,- goedkoper is dan toen ik hem kocht), dan had ik ook geen probleem gezien, maar ze zijn er dus niet meer nieuw. Goeie les voor de volgende keer en voor eventuele meelezers, koop geen oud model telefoon.


Ik denk dat het hem dan hierin zit. Je oude model is 80,- goedkoper dan toen je hem kocht, maar niet meer leverbaar. ze gaan dan niet een nieuwe leveren volgens de prijs die jij hebt betaald, maar voor wat het model nu waard is. dan is je 'verlies' dus eigenlijk maar 20,-...

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:31

Garantie is garantie of een nieuwe of ze moeten jou telefoon maar laten maken kom op nou.normaal zeg ik rechtsbijstand, misschien gratis advocaat vragen want die heb je.ik zou het hier niet bij laten kom op dan hoef je ook geen garantie.terug sturen gewoon aangetekend doen

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Webwinkel wil garantie niet nakomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:33

Ook een gratis advocaat gaat geen moeite doen voor 100,- cq 20,- euro :+

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 10:34

Celiien schreef:
Ik heb geeeeen idee waar je recht op hebt.
Maar wat mijn gevoel zegt:
telefoons veranderen constant. je koopt vandaag een nieuwe net uitgebrachte telefoon en volgende maand is hij al verouderd (bij wijze van).
Dus dan vind ik het aan de ene kant ook wel logisch dat je een voor hun vergelijkbare telefoon terug krijgt, welke dus idd goedkoper is; want na een jaar is de technologie die in jou telefoon zit verouderd..

Maar goed zoals ik zeg weet ik t fijne er niet van. Wel weet ik dat rechtsbijstanden voor kleine bedragen idd niks aangaan, omdat t meer kosten is dan dat het ook maar iets oplevert. Ik zou zeggen pak je verlies..


Maar dan moet die qua specs wel vergelijkbaar zijn met de 'orginele' telefoon. Zoals ik het begrijp heeft ze nu dus een mindere telefoon gekregen.

Ik weet verder niet waar je precies recht op zou hebben TS, maar meestal zijn ze er wel gevoelig voor als je met relevante wetteksten aan komt, waarin staat waar je recht op hebt.[/quote]

Dus dan vind ik het aan de ene kant ook wel logisch dat je een voor hun vergelijkbare telefoon terug krijgt, welke dus idd goedkoper is;
Een voor hun vergelijkbare dus. Wie weet heeft ts op de specs van het lijstje wel minder, maar is hij sneller, of recenter? of zijn gewoon de specs die zij heeft niet meer leverbaar? ik weet niet welk model TS had, en welk model ze nu heeft?[/quote]

Ik had de Huawei P7 Ascend en heb de P8 Lite gekregen. Zowel de reparateur als de webwinkel zelf zeggen dat de specs echt niet overeenkomen en dat ze deze zelf ook niet zouden kiezen. Maar ja, Huawei zegt dat en dus houdt de webwinkel zich daaraan helaas. Als ik nu de P7 opzoek is deze alsnog 40,- duurder dan de P8 Lite. Hij is alleen bij deze webwinkel niet meer te krijgen.

Ik snap ook dat het jouw mening is dat ik blij moet zijn, maar ik heb dus recht op iets heel anders. En het frustreert me dat het zo makkelijk is voor een webwinkel om daar maar overheen te stappen.

Het jammere is ook dat wetteksten en alles ze niet interesseert. Maar als ze echt niet over de brug gaan komen, dan weet ik wel dat ze overal op internet hele slechte recensies gaan krijgen.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:35

Maar als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, waarom gaan die hier dan niet achteraan?

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 10:36

Celiien schreef:
EedihcrO schreef:
Dank voor jullie reacties tot zo ver.

Ik heb inderdaad een telefoon gekregen met veel mindere technische specs. Als dit overeengekomen was, dan had ik er geen enkel probleem mee gehad, want ik heb niet super veel eisen aan mijn telefoon. Als dat zo was, dan had ik wel een telefoon van 600+ euro gekocht. Maar een mindere processor, mindere batterij en mindere camera (enkele voorbeelden), dat is gewoon niet acceptabel. En als je dan al een telefoon stuurt die zoveel minder is, dan verwacht ik op zijn minst een nieuwe en geen open doos model...

En ik heb dus contact gehad met mijn rechtsbijstand. Ik heb recht op het volledige aankoopbedrag retour. Je hebt nu eenmaal een wettelijke garantie van 2 jaar. Die geven ze niet voor niets.

Telefoon laten vallen kan altijd natuurlijk, maar ik gebruik altijd hoesjes en hij zag er echt nog als nieuw uit. Overigens is hij niet gevallen, maar dat weten ze niet zeker natuurlijk. Dat snap ik ook wel.

Nog een puntje is dat ik de ontvangen telefoon alleen met eigen risico terug kan sturen. Dat is leuk, maar ik heb inmiddels zoveel vertrouwen in de webwinkel dat ik er van overtuigd ben dat ze gaan zeggen, helaas de telefoon is stuk/kwijt, dus je kunt fluiten naar je geld.

Het grootste probleem is dat ik een iets ouder model telefoon heb gekocht. Had ik namelijk hetzelfde model terug gehad (die nu ook 80,- goedkoper is dan toen ik hem kocht), dan had ik ook geen probleem gezien, maar ze zijn er dus niet meer nieuw. Goeie les voor de volgende keer en voor eventuele meelezers, koop geen oud model telefoon.


Ik denk dat het hem dan hierin zit. Je oude model is 80,- goedkoper dan toen je hem kocht, maar niet meer leverbaar. ze gaan dan niet een nieuwe leveren volgens de prijs die jij hebt betaald, maar voor wat het model nu waard is. dan is je 'verlies' dus eigenlijk maar 20,-...


Ergens heb je gelijk Celiien, maar dan moeten ze niet voor 2 jaar garantie afgeven. Zolang de garantie geldig is, heb ik recht op mijn geld. Of ze dat nou leuk vinden of niet.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 10:38

Prrrr schreef:
Maar als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, waarom gaan die hier dan niet achteraan?


Omdat het dan moet gaan om een bedrag van minimaal 175,- euro en omdat ik al een deel terug kan krijgen gaat het nog 'maar' om 100 euro. En dat is niet genoeg. Voor mij is het echter veel geld. Ik heb dat niet zomaar liggen.

Toestel aangetekend versturen kan, maar ik heb niet om dit toestel gevraagd en dan kost het me weer 10,- extra. Ze hadden contact met mij op moeten nemen en dan had ik kunnen weigeren.

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:41

misschien via hun facebook pagina en andere social media je verhaal delen en ze dit ook laten weten. Misschien kun je zo nog wat druk uitoefenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:43

https://tweakers.net/pricewatch/compare/383749;442552/

Zou het ermee doen.. zoveel verschil is het echt niet. De voorcamera is 3mp slechter, hij is iets langzamer maar hoe erg merk je dit nou.. de accu gaat eigenlijk even lang mee, Stand-by zelfs nog langer. Het scherm heeft wel wat minder resolutie, denk dat je dat nog het ergste merkt. Ruil je hem toch om voor eentje met dezelfde resolutie?

Heb je huawei zelf al gesproken? Misschien kunnen hun iets voor je doen.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:47

Charizard schreef:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/383749;442552/

Zou het ermee doen.. zoveel verschil is het echt niet. De voorcamera is 3mp slechter, hij is iets langzamer maar hoe erg merk je dit nou.. de accu gaat eigenlijk even lang mee, Stand-by zelfs nog langer. Het scherm heeft wel wat minder resolutie, denk dat je dat nog het ergste merkt. Ruil je hem toch om voor eentje met dezelfde resolutie?

Heb je huawei zelf al gesproken? Misschien kunnen hun iets voor je doen.


Ik zou echt wel balen hoor als dit bij mijn telefoon zo achteruit zou gaan.. ik koop mijn telefoon juist op deze aspecten, zoveel mogelijk mega pixels en hogere scherm resolutie... ik zou echt stappen ondernemen en vooral het publiek bereiken voor een slechte naam... dan vaak kunnen ze je ineens wel helpen.. en kom op 2 jaar garantie is 2 jaar garantie

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 10:56

Lienek schreef:
Charizard schreef:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/383749;442552/

Zou het ermee doen.. zoveel verschil is het echt niet. De voorcamera is 3mp slechter, hij is iets langzamer maar hoe erg merk je dit nou.. de accu gaat eigenlijk even lang mee, Stand-by zelfs nog langer. Het scherm heeft wel wat minder resolutie, denk dat je dat nog het ergste merkt. Ruil je hem toch om voor eentje met dezelfde resolutie?

Heb je huawei zelf al gesproken? Misschien kunnen hun iets voor je doen.


Ik zou echt wel balen hoor als dit bij mijn telefoon zo achteruit zou gaan.. ik koop mijn telefoon juist op deze aspecten, zoveel mogelijk mega pixels en hogere scherm resolutie... ik zou echt stappen ondernemen en vooral het publiek bereiken voor een slechte naam... dan vaak kunnen ze je ineens wel helpen.. en kom op 2 jaar garantie is 2 jaar garantie


Zo denk ik er dus ook over. Als je geen garantie kunt of wilt geven, dan moet je dat ook niet doen. En ik heb toen juist voor de P7 gekozen en niet de P8 lite. Tis toch allemaal net wat minder. Mijn man is ook IT-manager en heeft dit soort dingen veel uitgezocht. Die zou hem ook echt niet willen.
Das ook gelijk een tweede frustratiepunt. De 'discriminatie'. Ik bel: nee hoor mevrouw, dit toestel komt echt overeen. Ik zie geen verschillen. Daarop belt mijn man: ja, het is echt een veel minder toestel. Ik zou deze ook echt niet willen. Alsof een vrouw er geen kijk op kan hebben? Ik heb dezelfde punten aangehaald als mijn man. Gelukkig voor de beste man zei hij geen mevrouwtje, want dan had ik hem door de telefooon getrokken denk ik :o

Ik ga eens kijken via welke kanalen dat allemaal kan. Hun Facebook kan helaas niks van berichten op geplaatst worden. Dat hebben ze heel slim zelf afgeschermd. Maar via tweakers en kieskeurig kan het zeker en radar waarschijnlijk ook wel. Beetje jammer alleen dat ik geen twitter oid heb. Iemand nog andere opties ook?

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:58

Huawei zelf aanspreken dan? Dat zou ik doen en daarna eventueel Kassa aanschrijven met de rubriek de belbus ( hoe toepasselijk) kunnen ze misschien wat voor je betekenen.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Webwinkel wil garantie niet nakomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:21

Je zou het ook op Tweakers in een topic kunnen vragen - daar is men iets meer op de hoogte van de wet en iets minder geneigd om bedrijven alle vrijheid te geven hun garantieverplichtingen niet na te komen. En sommige bedrijven lezen mee daar en lopen iets harder voor de topics die daar verschijnen.

(En voor de mensen die het allemaal terecht vinden: TS heeft gewoon voor het duurdere toestel betaald, inclusief garantie. Ze hoort dus gewoon waar voor haar geld te krijgen, en dat is niet dat ze binnen de garantieperiode een minder toestel krijgt, zonder dat ze gecompenseerd wordt voor dat verschil.
Opties die wel in lijn liggen met de garantie zijn: of aankoopbedrag terug, of vervangend toestel en compensatie.)

Belbus lijkt me ook prima. En verder is het echt afschuwelijk hoe veel bedrijven zich van de garantie afmaken - dat zou veel minder makkelijk moeten zijn. Als je een toestel koopt, moet je er op kunnen rekenen dat dat toestel ook zonder gedoe een paar jaar mee gaat.

(En ik vind de verschillen nogal groot, vooral in schermresolutie en frontcam.)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Webwinkel wil garantie niet nakomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:24


chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Webwinkel wil garantie niet nakomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:54

Kun je hem niet gewoon laten repareren en de kosten op je inboedel verhalen? Hier heeft Dochterlief de scherm van papa's telefoon kapot geslagen en dat viel bij ons onder de inboedel :j

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Webwinkel wil garantie niet nakomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:33

Dat hangt af van de inboedelverzekering, hier werd mijn telefoon niet vergoed want het kon net zo goed buiten de deur kapot zijn gevallen aldus hun woorden.

Ik zou zelf inderdaad wat meer druk erop zetten, vaak zijn bedrijven dan wel geneigd mee te denken aan een eerlijke oplossing.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 13:53

Fijne reacties staan er nu bij. Daar kan ik wel wat mee. Van de belbus had ik bijvoorbeeld nog nooit gehoord. Daar gaat het zeker heen.

Shadow0 schreef:
Je zou het ook op Tweakers in een topic kunnen vragen - daar is men iets meer op de hoogte van de wet en iets minder geneigd om bedrijven alle vrijheid te geven hun garantieverplichtingen niet na te komen. En sommige bedrijven lezen mee daar en lopen iets harder voor de topics die daar verschijnen.

(En voor de mensen die het allemaal terecht vinden: TS heeft gewoon voor het duurdere toestel betaald, inclusief garantie. Ze hoort dus gewoon waar voor haar geld te krijgen, en dat is niet dat ze binnen de garantieperiode een minder toestel krijgt, zonder dat ze gecompenseerd wordt voor dat verschil.
Opties die wel in lijn liggen met de garantie zijn: of aankoopbedrag terug, of vervangend toestel en compensatie.)

Belbus lijkt me ook prima. En verder is het echt afschuwelijk hoe veel bedrijven zich van de garantie afmaken - dat zou veel minder makkelijk moeten zijn. Als je een toestel koopt, moet je er op kunnen rekenen dat dat toestel ook zonder gedoe een paar jaar mee gaat.

(En ik vind de verschillen nogal groot, vooral in schermresolutie en frontcam.)


Ook een goeie tip. Ga gelijk een topic op tweakers maken. Zal er vanavond staan. Maar dat betekent wel dat ik de naam ook moet noemen. Mag dat hier ook? Want ik wil zoveel mogelijk mensen voor dit soort partijen waarschuwen.

Jij verwoordt ook alles precies zoals ik denk. Ze zijn ook aangesloten bij thuiswinkel.org. Die moet de consument beschermen tegen dit soort dingen, maar ze doen dus helemaal niks. We hebben je bericht nogmaals doorgestuurd... Daar heb ik niks aan. Dat kan ik zelf ook wel.

chocobroodje schreef:
Kun je hem niet gewoon laten repareren en de kosten op je inboedel verhalen? Hier heeft Dochterlief de scherm van papa's telefoon kapot geslagen en dat viel bij ons onder de inboedel :j

De telefoon is niet te repareren. Anders zou dit namelijk onder garantie gedaan zijn en dan had ik gewoon mijn eigen fijne telefoon gehad. Ik krijg nu mijn eigen toestel niet terug en mijn geld dus ook niet helaas.

C_arola schreef:
Dat hangt af van de inboedelverzekering, hier werd mijn telefoon niet vergoed want het kon net zo goed buiten de deur kapot zijn gevallen aldus hun woorden.

Ik zou zelf inderdaad wat meer druk erop zetten, vaak zijn bedrijven dan wel geneigd mee te denken aan een eerlijke oplossing.

Behalve nog dreigen (en ook doen) met de naam zwart maken heb ik al erg veel geprobeerd. Ze zijn niet onder de indruk van de rechtsbijstand (en terecht, want die doen ook niks) en niet van de melding bij thuiswinkel.org. Ze reageren gewoon niet eens. Ik ga er ook niet eens meer mee dreigen. Ik ga het gewoon doen.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Webwinkel wil garantie niet nakomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 19:21

We zijn nu bezig om op elke mogelijke website de klacht te plaatsen. Ben benieuwd hoe snel ze dan met een oplossing komen. Hopelijk heel snel. Ben het toch echt wel beu nu. Na 6 weken mag er toch een oplossing zijn. Ik snap gewoon niet dat een bedrijf hiermee weg kan komen.

Voor de geïnteresseerde, het gaat om Belsimpel.nl. Ik zie ook dat heel klacht.nl en radar vol staat met kwesties over garantie met hun, maar ook soms erbij dat het wordt opgelost. Ik zie ook veel dat nieuwe telefoons kapot aankomen en dat je zelfs dan je volledig bedrag niet terug krijgt. Das helemaal van de zotte.
Ik hou nog even hoop. Maar laat het een waarschuwing zijn, koop daar niet!