Stinkende broek. Hoe geur weg krijgen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Stinkende broek. Hoe geur weg krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 12:19

Nou aangezien ik van google niet veel wijzer word probeer ik het hier eens.

Ik heb gisteren een mooie beige rijbroek gekocht voor de helft van de prijs omdat deze winkel failliet was. Nu rook deze broek wat raar dus heb hem gewoon met mijn lichte was mee gewassen.

Het probleem is nu dat de rest van de was nu ook stinkt, en mijn broek dus ook nog altijd.

Hoe krijg ik die geur eruit? Lees overal een nacht in een emmer mer water en azijn laten weken. Maar is dit verstandig met een beige broek? Ik wil natuurlijk geen uitgebeten vlekken in mijn kleren.

Hopelijk heeft hier iemand de tip voor mij! Alvast bedankt in ieder geval!

Anoniem

Re: Stinkende broek. Hoe geur weg krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:21

Azijn is zeker een goede tip :) Een andere die ik je kan aanraden is de broek in een afgesloten plastic tas doen, daar een hele zooi baking soda bij te kopen (de oranje pakken die te koop zijn bij oa de toko) en het daar een nachtje in te laten zitten (afgesloten). Daarna goed uitkloppen en dan is het als het goed is ook weg. Baking soda absorbeert de geur heel goed. Als je het daarna gaat wassen wel uitkijken met azijn, want azijn icm baking soda gaat enorm bruisen. Goed voor de badkamer maar zou het niet op kleding willen.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:21

Even een nachtje weken in schoonmaakazijn en dan nog een keer wassen, schoonmaakazijn in het wasverzachterbakje...

Edit: Dit zorgt beslist niet voor vlekken! Ik was altijd schoonmaakazijn bij m'n witte rijbroek mee om een grijze waas te voorkomen. Fantastisch spul!

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Stinkende broek. Hoe geur weg krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 12:27

Ah super!! Bedankt!

jammes
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:14

Een dag en nacht in de groene biotex :)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Stinkende broek. Hoe geur weg krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:12

Gewoon witte azijn, daar krijg je geen vlekken van. Sterker nog, gekleurde kleding leg ik voor het wassen altijd in een emmer met een scheut azijn om de kleur te behouden.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Stinkende broek. Hoe geur weg krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:14

nachtje in de diepvries?