fotografie, waar te beginnen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

fotografie, waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 14:24

Hallo bokkers!

Ik merk dat ik fotografie steeds leuker begin te vinden, en wil hier wat mee gaan doen. Dit zal dan meer voor mezelf zijn, dus niet voor werk of studie.

Ik fotografeer nu vaak met een gewone digitale camera van sony, maar ik merk dat ik meer wil. Ik weet alleen totaal niet waar ik moet beginnen. Wat voor camera is een goede starter? En hoe maak je überhaupt een beetje mooie foto's?
Is een cursus dan handig?

Alvast bedankt! :D

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: fotografie, waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:25

Er zijn genoeg topics te vinden in het subforum 'Fotokunst' :) O.a voor vragen over je camera, voor de aanschaf en basics. Succes!

dejoni

Berichten: 499
Geregistreerd: 13-01-09

Re: fotografie, waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:29


Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:29

Begin eens bij het begin. En dat is naar de winkel gaan en spelen met verschillende camera's. En kies dan het model wat jij het fijnste vind werken dat kunnen wij niet voor jou bepalen.
Ga dan een beetje spelen net licht en verschillende onderwerpen en natuurlijk met instelingen.
En als je dat een beetje kan inschatten kan je een keer een workshop volgen. Of een cursus maar dan is het belangrijk dat je je camera een beetje kent.
Ga eens mee naar een fotomeeting vanuit bokt daar kunnen mensen je ook heel goed helpen.
Fotografie is oefenen kijken en leren van elkaar en natuurlijk aanvoelen. Je eigenstijl ontwikkelen elk boekje kan zeggen welke instelingen je nodig hebt. Maar jij moet er ook een fijn gevoel bij hebben.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: fotografie, waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 07:31

En ga naar YouTube. Daar vind je heel veel filmpjes die de basis instellingen ISO, sluitertijd, diafragma (f) en brandpuntafstand uitleggen en hoe ze verhouding houden met elkaar.

En dan gewoon gaan beginnen en zien hoe ver je komt. Een cursus kun je altijd overwegen, maar er staat héél veel gratis materiaal op internet.

Ik heb geen idee hoe handig je bent in Engels, maar een Amerikaanse professor heeft zijn volledige cursus/universiteits vak gratis op internet staan. Als je wil kan ik je als ik achter de computer zit een linkje geven.

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:15

Shiloh schreef:
Ik heb geen idee hoe handig je bent in Engels, maar een Amerikaanse professor heeft zijn volledige cursus/universiteits vak gratis op internet staan. Als je wil kan ik je als ik achter de computer zit een linkje geven.


Heb je voor mij ook een linkje? Ben ik ook wel benieuwd naar!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: fotografie, waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:52