Wormpje in pluisje aan de muur? In huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Wormpje in pluisje aan de muur? In huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 14:13

Dag Bokkers,

Sinds kort vind ik af en toe een pluisje aan de muur van mijn slaapkamer. Dit is een soort coconnetje met een wormpje er in (dun, geel met donker kopje) maar lijkt precies op een stofje/pluisje. Het lijkt me een made van het een of ander, maar waar kan het van zijn en wat kan ik er tegen doen? For the record: ik verwijder er gemiddeld 2 per week en ze bevinden zich niet in de ruimte waar mijn vuilnisbak en huisdieren staan. Ik heb wel een huisvlieg.

Voor de geïnteresseerden kan ik eventueel een filmpje sturen via WhatsApp, ik krijg het niet in het topic vanaf mijn telefoon.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Wormpje in pluisje aan de muur? In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:15

Misschien van een wolmotje?

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 14:19

Gegoogeld maar die lijken me te wit. Daarbij heb ik ze nog niet in stoffen gesignaleerd, alleen aan de muur.

Maar bedankt, ik draag een wollen jurk en heb ineens overal jeuk :o

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Wormpje in pluisje aan de muur? In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:20

Ik heb ze ook, het zijn larven van kleine motjes die zich steeds meer verspreiden in mijn huis.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Re: Wormpje in pluisje aan de muur? In huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 14:23

Pearl hoe weet je dat? Heb je ook volwassenen motten in huis? Wat bedoel je met steeds meer verspreiden en wat doe je er aan?

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:26

Maeve schreef:
Pearl hoe weet je dat? Heb je ook volwassenen motten in huis? Wat bedoel je met steeds meer verspreiden en wat doe je er aan?


Ja ik heb inderdaad de volwassen versie ook in huis! Die leggen op hun beurt weer eitjes en dan komen er weer van die wormpjes uit. Die veranderen weer in motten en dan begint het feest opnieuw. Ik heb me toen verdiept en het is bijna altijd het geval dat ze een nest hebben ergens als ze met meerderen in je huis zitten en zich dus ook voortplanten (wat je ziet aan de aanwezigheid van de wormpjes) vaak is dit in een pak meel, graan of dierenvoer wat niet goed dicht is gemaakt.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Wormpje in pluisje aan de muur? In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:31

volgens mij heb ik die ook! ik zag een langwerpig, grijs pluisje aan de muur zitten. Dacht eerst dat het zo'n klein motje was. Dat was het toch niet, dus ik dacht een pluisje. Maar het verplaatst :+

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:55