Ervaringen Mini Cooper!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Ervaringen Mini Cooper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 19:16

Hoi!

Ik heb zo'n mooie mini Cooper gezien.
Maar wat zijn jullie ervaringen van deze auto?

Ik heb er een gezien uit 2001 met km stand 210. Is dit verstandig?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ervaringen Mini Cooper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:22

Is hij steeds bij de dealer onderhouden? Is het geen import? En heeft hij schade gehad?

Dat zijn dingen die je eerst na moet gaan!

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:33

Ruby1995 schreef:
Hoi!

Ik heb zo'n mooie mini Cooper gezien.
Maar wat zijn jullie ervaringen van deze auto?

Ik heb er een gezien uit 2001 met km stand 210. Is dit verstandig?


Ik zou proberen eentje te kopen, met zo min mogelijk km-ers. 210.000 is wel erg veel. Ligt natuurlijk ook aan je budget. Hou er rekening mee dat Mini van BMW is, wat kan zorgen voor dure onderdelen.

Op http://www.autoweek.nl kun je gebruikersreviews lezen.

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Re: Ervaringen Mini Cooper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:38

Ik heb een mini one uit 2001, gekocht met 217 op de teller. Super fijn bakkie en goed onderhouden bij de vorige eigenaren. Ze zijn indedaad kwa onderdelen en onderhoud wel wat duurder. Maar ik ben zo verliefd op mn auto dat dat me weinig uit maakt :D Ik zou wel even het aantal eigenaren checken en iemand die verstand heeft van auto's meenemen met het bezichtigen en even onder de motorkap laten kijken.

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Ervaringen Mini Cooper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:45

Realiseer je wel dat een mini in onderhoud duur is. Verder zijn het hele leuke auto's. Rijdt lekker en ziet er natuurlijk machtig mooi uit. Maar zelf onderhoud uitvoeren is lastig, dus dan moet je al snel naar de garage :$

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen Mini Cooper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:59

15 jaar oud is niet mis. Tzijn wel erg leuke autootjes. Rijden heel bijzonder, zeker die oudere modellen. Verbruik is normaal prima. Wel echt echt klein. Ik heb twee jaar met plezier mini's gereden.

Eepie

Berichten: 76
Geregistreerd: 02-04-09
Woonplaats: Boven Zeeland

Re: Ervaringen Mini Cooper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 00:14

Is het een benzine of een diesel? Voor een benzine auto is dat wel al een serieuze km-stand. Verder moet je er gewoon geluk mee hebben, net zoals met iedere andere auto die je anders zou kopen.

Heb met veel plezier in mijn gruwelijk gave Cooper JCW rondgereden, al was ik wel een beetje vergeten wat comfortabel was...

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Re: Ervaringen Mini Cooper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 00:28

Niet doen. Heb drie gehad in drie jaar tijd(lease). Altijd iets fout, als je veel geld heb dan kan jij ervoor gaan, anders zou ik iets anders zoeken.

6marly6
Berichten: 300
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:57

Ik rijd er nu 2 jaar naar tevredenheid eentje, een One. Waar je erg op moet letten is de versnellingsbak: van begin tot Juli 2004 hebben ze Britse bakken van belabberde kwaliteit gebruikt. Het facelift model wat daarna op de markt kwam, bevat Duitse bakken die volgens de dealer veel betrouwbaarder zijn. Verder kosten ze wel wat in onderhoud: ik ben geen gekke dingen tegengekomen in 2 jaar maar alles bij elkaar toch een aardig bedragje. Moet er wel bij zeggen dat je dat vergeet als je er in rijdt. Het weggedrag vind ik overigens alles behalve 'vrouwelijk' en comfortabel, het is echt een kart & zelfs mijn One wil nog best wel! ~~}>

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Ervaringen Mini Cooper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 20:03

Iedereen bedankt voor de reacties!

Ik laat hem aan mij voorbij gaan, hoe leuk die ook is! Ik heb momenteel al een auto en spaar liever nog even door en zie dan wel :)