Auto kopen.. HELP?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:13

Volkswagen UP! Heerlijk autootje, zeer zuinig, lage wegenbelasting. Rijdt wel veel stabieler en veiliger dan andere kleine auto's .

Die van ons gaat eruit, vind het echt jammer. Hij wordt te klein voor ons.

[o]



verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:15

Chasey schreef:
Mwa krassen en deuken erin rijden hoeft niet perse. Ik rij al 12 jaar schade vrij!
De enige schade die ik heb gehad heeft een of andere muts erin gereden terwijl mijn auto geparkeerd stond bij de supermarkt :'). Dus schade kan je altijd wel krijgen. Maakt imo niet uit hoe lang je je rijbewijs hebt. Het hoeft niet altijd je eigen fout te zijn.
Ik zou gewoon iets kiezen wat je echt wilt en waar je een lekkere tijd mee vooruit kunt.
Maar je moet inderdaad echt iemand meenemen die er verstand van heeft wanneer je een auto gaat bezichtigen. Iemand die weet op welke punten je moet letten. Op een plaatje en het praatje van de advertentie kan het zo'n mooi ding zijn... Maar pas op voor verborgen gebreken.
Zo kan een auto helemaal tip top in orde zijn/lijken met een jaar APK, maar als de distributie riem bijvoorbeeld nodig aan vervanging toe is, dan rij je al in een tikkende tijdbom. Ookal ziet hij er zo netjes uit.
Zo heeft mijn zus ook een keer een auto'tje gekocht. Mijn zus heeft de ballen verstand van auto's. Maargoed het was al een hele stap dat ze zelf opzoek ging. Prima.
Toen kwam ze uiteindelijk thuis met een leuk gebakje. Ja, ding zag er goed uit. Heel netjes, niet in gerookt enzo. Maar hij had een lekke koppakking :') Dat had de verkoper er niet bij verteld. En mijn zus had er geen kaas van gekeken, die verkoper was al lang blij dat hij van die auto af was.


Maar je koopt je auto toch bij een goede dealer neem ik aan, dan komt dit echt niet voor... Koop je je auto bij zo'n keutergarage of particulier, tja, dan is het risico voor je zelf als je geen verstand van auto's hebt.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Auto kopen.. HELP?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:22

Dan zit er garantie op... Bij een particulier niet.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:24

Voor €1000 krijg je geen up. Ik vind je budget ook wel erg laag voor een goede veilige auto :o

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:30

barrymuis schreef:
verootjoo schreef:
Dan zit er garantie op... Bij een particulier niet.


Dat zegt dus niks.
Dan moet je heel goed de kleine lettertjes lezen.
Want vaak als er dus echt wat mis is met je auto komt er toch ondanks de garantie een groot reparatie bedrag bij.
Garantie bij een auto is niet altijd een garantie.
Buiten dat moet je met een auto ook een beetje geluk hebben.


Hmmmm, dan heb ik denk ik veel geluk met 'mijn' garage. Maar die hebben dan ook wel een hele goede naam, nooit een slecht verhaal over gehoord, dus hebben ook wel wat hoog te houden :)

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:34

Brainless schreef:
verootjoo schreef:
Voor €1000 krijg je geen up. Ik vind je budget ook wel erg laag voor een goede veilige auto :o

Ik heb dit jaar 900E betaald voor mijn Citroen C5 uit 2002 met keuring.
Zaten nieuwe banden op en 2 nieuwe remschijven.
Is toch een goede, en bovendien veilige auto.

Voor mijn BMW 520 uit 99 heb ik 1000 betaald, 2 jaar in gereden en voor 300E weer verkocht aan de sloop.
Daarvoor een Ford Mondeo wagon uit 96 voor 300 E en daar 1 1/2 jaar in gereden (en 150 E terug gehad van de sloop).


Mijn goedkoopste auto was 4500€. Daarna nieuwe van 10.000 en nu een van 15000€ :+

Ik heb het niet zo op oude goedkope auto's met veel KMS op de teller. Zijn die auto's wel zuinig dan? En niet veel wegenbelasting? Onderhoud?

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, scappa en 24 bezoekers