Auto kopen.. HELP?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:59

Wat is je budget voor de aanschaf? :D

edit. Oeps die vraag stond er binnen 1 minuut al 2 keer. :')



Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:13

Mwa krassen en deuken erin rijden hoeft niet perse. Ik rij al 12 jaar schade vrij!
De enige schade die ik heb gehad heeft een of andere muts erin gereden terwijl mijn auto geparkeerd stond bij de supermarkt :'). Dus schade kan je altijd wel krijgen. Maakt imo niet uit hoe lang je je rijbewijs hebt. Het hoeft niet altijd je eigen fout te zijn.
Ik zou gewoon iets kiezen wat je echt wilt en waar je een lekkere tijd mee vooruit kunt.
Maar je moet inderdaad echt iemand meenemen die er verstand van heeft wanneer je een auto gaat bezichtigen. Iemand die weet op welke punten je moet letten. Op een plaatje en het praatje van de advertentie kan het zo'n mooi ding zijn... Maar pas op voor verborgen gebreken.
Zo kan een auto helemaal tip top in orde zijn/lijken met een jaar APK, maar als de distributie riem bijvoorbeeld nodig aan vervanging toe is, dan rij je al in een tikkende tijdbom. Ookal ziet hij er zo netjes uit.
Zo heeft mijn zus ook een keer een auto'tje gekocht. Mijn zus heeft de ballen verstand van auto's. Maargoed het was al een hele stap dat ze zelf opzoek ging. Prima.
Toen kwam ze uiteindelijk thuis met een leuk gebakje. Ja, ding zag er goed uit. Heel netjes, niet in gerookt enzo. Maar hij had een lekke koppakking :') Dat had de verkoper er niet bij verteld. En mijn zus had er geen kaas van gekeken, die verkoper was al lang blij dat hij van die auto af was.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:28

Je budget is niet heel hoog, maar daar is zeker wel wat voor te vinden!
Wat vindt je bijvoorbeeld van een Peugeot 206? Niet te groot, niet té klein en rond de 1000 kun je best een leuk exemplaar vinden.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:42

Nee dat weet ik eigenlijk niet. Ik gok 1 op 15? Maar kan er wel compleet naast zitten.

Verootje, dat ligt er aan wat je wilt en wat je er voor over hebt. Mijn auto is absoluut NIET zuinig, kost een godsvermogen aan wegenbelasting, maar ik ben er blij mee. En wil geen andere :Y) :Y)
Laatst bijgewerkt door Chasey op 20-09-16 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:54

Janine, Weet ik :D.
Ik had voor TS een 1.4 in het hoofd. 1.1 vind ik net iets te licht voor een 206.
Zeker als je beginnend bestuurder bent moet je wel een auto hebben die goed mee kan komen met het verkeer. Niet té langzaam. Stel je maakt een inschattingsfout tijdens het invoegen of oversteken, dan moet je ook wel vlot weg kunnen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:58

Lietje_1991 schreef:
Hoe zuinig een auto is, licht voor een groot gedeelte aan jezelf. Hoe harder jij doorrijd, hoe onzuiniger die word ;)

Ik moet gelijk hier aan denken. :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Auto kopen.. HELP?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:04

Had ik er ook niet bij verteld hoor, was ik vergeten :P

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Auto kopen.. HELP?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:09

Als ik het gaspedaal intrap van mijn auto hoor ik ook de draaikolk in de tank :')
Maar meestal rij ik 50 in de 4 of 5 met dat ding. Lekker relaxt cruisen, heerlijk.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Auto kopen.. HELP?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:17

Klopt Nessie, een nette en goede 206 ligt net iets boven die 1000.

TS. Maakt het je trouwens nog uit hoeveel deuren je auto heeft?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:26

Ik heb een 3.0 V6 met 200pk. Die rijdt daar heerlijk op. Ik hoeft niet steeds te trappen met dat ding, nergens voor nodig. Dus 50 in de 4 rijdt super. En ik rij alleen 50 in de 5 als ik net van een 80 weg een overgang maak naar de stad, waar je 50 mag. Omdat ik dan te lui ben op terug te schakelen :P

edit. En natuurlijk trap ik hem eens op zijn staart om hem wakker te houden. Anders wordt ie lui. Net als ik. :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eveliendb, Malenka, Marita, OmgiliBot, Paloedie, Vagabondo en 26 bezoekers