Ervaringen toon enexis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Ervaringen toon enexis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 16:35

Hallo,

Wij kunnen in November overstappen van energieleverancier. Nu kwam er van de week een verkoper langs de duur van enexis. Deze bood ons een gratis toon aan. Wij hebben geen slimme meter maar ik hou elke maand bij wat we verbruiken. Zo'n toon klinkt heel leuk dat je kan zien wat je verbruikt en hier je bedrag elke maand op kan aanpassen zodat je direct kan bij betalen ipv aan het einde van het jaar. En je verwarming kan uitzetten als je deze bent vergeten. (wij doen het handmatig ivb onregelmatige werktijden)

Zijn hier mensen die ervaring hebben met de toon? En wat levert het je op of juist niet?

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen toon enexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:42

Alles wat draadloos is, is te hacken. Verder kan dat spul makkelijk stuk en lust het zelf ook stroom (die je dus eerst moet besparen voordat je er mee kan besparen).

Ik wil die zogenaamd slimme zooi niet, voordelen wegen niet op tegen de nadelen imho.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Ervaringen toon enexis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 16:41

Iemand nog ervaringen?

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:59

Geen Toon, maar Wendy hangt hier. Wordt gemaakt door een klein bedrijf dat in gebouwautomatisering zit. In tegenstelling tot Toon is dit echt onafhankelijk, geen abonnementen, maakt niet uit bij welke leverancier je zit, er wordt ook maatwerk geleverd naar jouw specifieke wensen , en privacy, want zij hebben geen baat bij jouw gegevens en verkopen niets aan derden. Zelf kunnen ze er trouwens ook niets mee. En ook inzicht in je watergebruik en zonnepanelen enz.

Ik vind het ideaal. Op afstand je hele huis beheersen, inclusief verlichting, gordijnen, vakantiemodus, etc etc. Maar ook qua verduurzamen vind ik hem goed werken, want het toont precies het verbruik van individuele apparaten verbruiken dus daar kon ik mee aan de slag.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Ervaringen toon enexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:33

Toon is van Eneco, niet van Enexis. Wij hebben het niet, maar ik zit er wel over na te denken. Vooral het actuele stroomverbruik kan je best wat goede inzichten geven. Maar wat je ook kan doen is een andere thermostaat nemen die hetzelfde doet, je hebt er meerdere die je aan kan sturen met je telefoon en die ook verbruik weer kunnen geven, ook zonder abbo :)

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Ervaringen toon enexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:20

Jelleee, waar hebben jullie 'Wendy' gekocht? Het lijkt me wel fijn een slimme meter maar ik zie niks in verplichte abonnementen erbij

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Ervaringen toon enexis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 01:45

Bedankt voor je reactie jellee. Mag ik vragen wat de Wendy kost?

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 02:07

Wij krijgen Toon binnenkort met een abbo erbij. Eneco was qua kosten daadwerkelijk goedkoper dan waar we zaten en Toon kregen we er gratis bij. Daarbij is Eneco een van de groenste stroomleveranciers in nl en dat vind ik ook wel prettig (we zaten bij nle en die scoort een stuk slechter). Dus ik heb geen problemen met een abonnement erbij.
Maar als je daar wel problemen mee hebt, kun je Toon ook gewoon kopen zonder verplichtingen, hij kost 100 euro meen ik. Maar er zijn idd al meerdere slimme thermostaten op de markt.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:23

Ik heb Wendy bij Flexicontrol vandaan, zij zijn de enige makers/verkopers. Zoals ik hem heb hangen, met veel opties, pluggen, ketelmodule, thermostaat enz was dat iets van 900 euro, maar je hoeft dat er natuurlijk allemaal niet bij te kopen, dat was mijn eigen keuze ;) Volgens mij komt alleen Wendy zelf op iets van 200 euro ofzo.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:20

anneliesdj schreef:
Maar als je daar wel problemen mee hebt, kun je Toon ook gewoon kopen zonder verplichtingen, hij kost 100 euro meen ik. Maar er zijn idd al meerdere slimme thermostaten op de markt.

Dat klopt niet, hij kost 100 in combinatie met een abbo.
Als je alleen Toon wilt en verder niets, kost hij 275 incl installatie.
https://www.eneco.nl/toon-thermostaat/b ... eco%20toon

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:25

tamary schreef:
Alles wat draadloos is, is te hacken. Verder kan dat spul makkelijk stuk en lust het zelf ook stroom (die je dus eerst moet besparen voordat je er mee kan besparen).

Ik wil die zogenaamd slimme zooi niet, voordelen wegen niet op tegen de nadelen imho.


Idd om deze reden wil ik geen Toon. Ze kunnen je gegevens inzien en doorverkopen aan derden. Nee dank je, privacy wordt steeds minder.

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: Ervaringen toon enexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 02:27

Geen ervaring mee maar hier komt de slimme meter er niet in. Privacy en constante elektromagnetische straling zijn de belangrijkste redenen.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:41

Wij hebben Toon ondertussen al jaren. Zaten bij Eneco en waren erg tevreden en kregen toon gratis aangeboden.
Bij ons leidt het daadwerkelijk tot besparing inderdaad. We hebben een stroomprogramma lopen, maar als we weg gaan zetten we hem nog extra op weg (en kunne dat ook doen als we het vergeten zijn), bovendien kunnen we per maand zien hoe we zitten t.o.v. ons maandbedrag zodat we op tijd kunnen bijspringen en geen onverwachte rekeningen hoeven krijgen. Daarnaast kun je zien hoeveel je op dat moment gebruikt en dat triggert ons ook behoorlijk. Zo schrokken wij van de oven en hebben o.a. Om die reden een slowcooker gekocht om overdag te stoven (200W ipv wat de oven deed) Wij zijn ontzettend tevreden hiermee!

ponyta

Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:44

Hmmm ik ben niet zo fan van deurverkoop. Deze mensen liegen heel veel om aan hun targets te komen ... Ze noemen tenslotte excle. prijzen op ipv incle.

Ik zeg NIET DOEN dus...

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Ervaringen toon enexis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 23:42

Helaas heeft de verkoper bij stroomverbruik minder ingevuld dan dat we verbruiken dus gaan nu niet met eneco in zee omdat we ergens anders goedkoper uit zijn.