Tips tegen snel slijten van spijkerbroek bovenbenen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Tips tegen snel slijten van spijkerbroek bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 16:29

Hoi bokkers,

Ik heb een diesel broek gekocht 2 maanden geleden. Voorheen droeg ik altijd broeken van m&s mode die na 20 a 30 keer dragen bij de bovenbenen helemaal weggesleept waren. Dus uiteindelijk besloten 120 euro need te leggen voor een merkbroek. Omdat deze zo veel lekkerder zit heb ik er de laatste 2 maanden echt in geleefd.
Ik werk in de horeca dus ik had niet verwacht dat deze broek een jaar mee zou gaan maar na een keer of 50 a 60 dragen is hij helemaal door :/.

Uiteraard ga ik er vandeweek mee terug want dit lijkt me wel erg snel. Maar zijn er tips of trucs om slijtage te vertragen?

Ik hoor het graag.
Groetjes!

Mars

Berichten: 33260
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Tips tegen snel slijten van spijkerbroek bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:33

Heb je wat vollere bovenbenen toevallig? Daar had ik zelf ook last van (inmiddels na veel afvallen niet meer) en bij het lopen schuurden mijn benen langs elkaar. Daardoor sleten mijn broeken ook heel snel, zelfs de duurdere. Ik vrees dat daar erg weinig aan te doen is (behalve afvallen, maar ik weet natuurlijk niet of dat van toepassing is bij je :) )

Rosalie123

Berichten: 1872
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Peize (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:37

Hier hetzelfde probleem. Het ligt ook aan de bouw van je lichaam. Ik heb ook altijd veel te snel versleten broeken, merkbroeken of goedkope broeken maakt niets uit. Als je er mee terug gaat, krijg je meestal wel korting op een nieuwe broek of zelfs gratis een nieuwe broek mee. Bij G-star kreeg ik een nieuwe broek mee, want ze geven garantie voor een half jaar. Zo ben ik er inmiddels wel handig in geworden bij de winkels ;) Maar als iemand tips heeft tegen slijtage, hoor ik het ook graag!

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:37

Ik laat mijn moeder de binnenkant verstevigen door een soort stof erin te strijken. Hierdoor gaan ze minder snel stuk :D

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Tips tegen snel slijten van spijkerbroek bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 16:56

Ja ik ben inderdaad wat zwaarder helaas :/. En het meeste zit in mijn bovenbenen, maar een dag of 55 met een diesel van 120,- :/ terwijl ik dacht te besparen met een merkbroek... Tja..

Ik ga mams inderdaad even een Lap in laten strijken, hopelijk helpt dat wat.

En deze broek komt bij een kennis vandaan en hij is enorm sportief, probeer al jaren met hem mee te komen (wat niet lukt Door blessures) dus ik voel me echt heel banketstaaf nu :(.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:57

oke, vivian wat is dat voor spul hoe heet het en waar is te koop...alle beetjes helpen! -O-

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Tips tegen snel slijten van spijkerbroek bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:01

Ik weet niet meer hoe het heet :$
Je kunt het volgens mij bij de meeste stoffenwinkels krijgen (in ieder geval bij de winkels van de Greef textiel (maar die zitten alleen in breda, helmond, venray en horst (volgens mij))