Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:32

Mijn kinderen willen kamperen, joepie. Ik kom uit een chalet/hotel/appartement familie dus hier geen ervaring met tenten.

Eis 1: makkelijk op te zetten. Harde eis. Ik heb geen geduld.
Eis 2: 4 personen
Eis 3: gemiddelde prijsklasse. Hoef geen dure want wordt geen intensief gebruik maar ook geen goedkope rommel

We hebben een grote volkswagen bus, misschien een bus tent?
Wie heeft ervaring met kamperen en verschillende tenten?
Er is zo ontzettend veel te koop...

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:33

Je kunt ook eerst eens rent à tent proberen voordat je alles aanschaft. Een voordeel is dat hij al staat en van alle gemakken voorzien is!!

wendyenbram
Berichten: 1561
Geregistreerd: 22-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:34

Of een tussenweg? een kant en klare tent, overal te huur. comfortabel als huisje, maar ook echt een tent met luchtbedden. Ze staan dan al klaar voor je op de camping ingericht en wel.

Kinderen kunnen dan wel in een puptentje makkelijk op te zetten.

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:37

Of je leent eerst een keer een tent van iemand, vast wel iemand die er zo een heeft :j

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:37

Wij zijn een paar jaar met eurocamp gaan kamperen. Zijn echt "luxe" tenten met aparte slaapruimtes en een keukentje. Dat is misschien een optie?
http://www.eurocamp.nl/

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:40

Coleman zijn fijne, prijstechnisch aantrekkelijke en erg goede tenten :j
Doorgaans ook vrij makkelijk op te zetten.

Tent huren op een camping is leuk, maar wel schreeuwend duur. Dan kan je imo beter investeren in een leuke tent, matjes en slaapzakken dan dat je elk jaar zoveel geld "weggooit"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:41

Idee was om op 3 plekken te gaan kamperen, eerst een nachtje in onze eigen tuin en als dat goed gaat bij mijn zus op de camping naast het chalet. En een keer op de natuurcamping van Staatsbosbeheer.

Als we een keer langer op vacantie gaan zijn die ingerichte tenten inderdaad een super idee! Zelfs met bedden en koelkasten, net wat voor mij :D

Coleman ga ik op zoeken

Slaapzakken en luchtbedden heb ik al

TeSzZz
Berichten: 1755
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:42

Je zou kunnen kijken naar Quechua tenten van decathlon. De base en seconds modellen zijn simpel op te zetten, zijn online wel filmpjes van te vinden.
Wij hebben zelf een seconds family 4.2 xl, fijne tent, makkelijk in gebruik en in t midden kan je rechtop staan. Die is helaas niet meer nieuw verkrijgbaar maar staat wel regelmatig op marktplaats, zelfde met de base 4.2.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:43

Ew, ik zou echt geen tent huren op een camping als ik jou was. Die dingen zijn verschrikkelijk duur en in mijn ervaring niet altijd even schoon. Bovendien leer je zo ook geen tent opzetten!

Ik zou een keertje naar de Bever of een dergelijke outdoorwinkel gaan als ik jou was. Meestal hebben ze daar ook alle tenten opgezet, zodat je erin kunt kijken. Die mensen daar hebben er ook verstand van.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:45

Gewoon een keer een kant en klare tent huren, kost wel een paar centen maar de andere optie hoeft ook niet fijn te zijn. Je koopt een tent, kost ook wat, meteen ruzie op de camping want de stokken passen niet, kids zitten al in het zwembad en jullie staan mokkend alles op te zetten en uit te pakken. Leuk, zo'n kampeer vakantie(natuurlijk allemaal een beetje sarcastisch bedoeld) Maar echt, een tent huren is ideaal, komt in de buurt van een middenklasse hotelletje maar dan met iets meer geluid om je heen. Vaak zit er ook nog een toilet in dus hoef je niet met je wc rol de camping over. En het kan heel veel werk schelen, bevalt het kamperen dan heb je veel tijd om volgend jaar de ideale tent te vinden en je kids hebben gelijk, kamperen is geweldig, je hebt geen kind aan ze.

Sjisi

Berichten: 232
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:51

De quechua tenten van decathlon zijn ontzettend degelijk, makkelijk op te zetten en helemaal niet duur!

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Re: Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:56

Bigone, dat was ook mijn idee...
Mij is het echt nooit opgevallen dat die tenten vuil waren, was altijd netjes in orde. En ik vind het wel zo fijn dat je, als het eens een dagje slecht weer is, gewoon in die tent kan zitten zonder meteen op elkaars lip (en schoot) te zitten. Ieder zijn ding natuurlijk (ik ben namelijk ook niet zo voor het kamperen ;) ), maar als eerste "kennismaking" vind ik het een goede optie!

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:12

Wij hebben quechua (volgensmij schrijf je het zo), zijn top tenten.
Goed waterdicht en robuust, in meerdere grote, makkelijk om op te zetten door het 3 seconden systeem en prijs vind ik ook nog redelijk.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:15

Chalet huren met daarnaast ruimte om een klein tentje voor de kinderen op te zetten geen optie? Koepeltentje voor de kids en zelf alle gemakken van een chalet :D

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:42

De Queshua's heb ik op de camping vaan heel zielig en verregend zien staan... in mijn ogen is het snelle opzetsysteem daarvan niet goed te combineren met warmte en waterdichtheid. Maar misschien heb je die ook niet nodig, als je naar een warm droog land gaat.

Ik ga met de eerste suggestie mee: huur zelf iets luxe en gooi de kinderen in een bijzettentje :)

TeSzZz
Berichten: 1755
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:28

Ik denk dat het bij Quechua per model verschilt, en ook hoe goed ie opgezet is. We hebben met die van ons een paar maanden terug met nachtvorst, wat regen en flinke wind (tegen storm) gestaan (en ja, dat was heel koud, maar dat was t vorig jaar in een andere tent ook :P), en vorige week met onweer en hoosbuien. In beiden gevallen bleef ie stevig staan en was compleet droog vanbinnen.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:35

Vast wel ja :j
Ik doel op deze: http://www.ukcampsite.co.uk/tents/userimages/10639.jpg
Die zie ik er altijd erg verpieterd bij staan. Maar ik zie dat er ook betere modellen zijn. In elk geval: hoe meer touwen, hoe strakker je hem kunt trekken en hoe beter waterdicht hij is :)

wyoming

Berichten: 2502
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:38

Wij hebben een Coleman coastline 6, (is er ook in een 4 persoons) makkelijk op te zetten, heerlijk ruim.
Kijk in ieder geval naar een tent met een vast grondzeil, wij hadden er eerst 1 met een los grondzeil maar daar waait een hoop kou onderdoor, en met een flinke hoosbui in Frankrijk ook een hoop water. (Al was dat deels ook onze eigen fout)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:44

als je het makkelijk wilt, zonder stokken.
een opblaasbare bungalowtent misschien?
maar die zijn prijzig..

tunneltenten zijn in principe vrij gemakkelijk.. wurm de stokken erin, zet een kant vast en je loopt m zo uit naar voren..

tip van de dag: neem altijd een tent voor 2 personen meer dan met hoeveel je gaat..
dus met 4 personen.. minimaal een 4-6 maar beter nog 6 persoons of 6-8 persoons..

voor slapen kan een 4 persoons prima.. maar je wordt niet gelukkig als het een paar dagen regent en je zit bovenop elkaar gepropt.

je bent aan de late kant, maar misschien is er nog ergens een outdoor markt waar je ze opgezet kunt zien staan..


als je gewoon een goede tent wilt die tot in de eeuwigheid meegaat, of goed verkoopbaar blijft.. dan zou ik toch iets meer investeren en gewoon voor een 'de waard' gaan (maar dan betaal je dus wel de hoofdprijs)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:51

of doe het makkelijk.. zelf een caravan huren en een tweepersoons bijzet tentje voor de kinderen ernaas zetten ;)

Anoniem

Re: Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:45

Kids zijn 2 en 4, daar moet ik dus nog bijslapen in de tent :z
Als ze groter zijn gaat zo'n bijzet tent vast gebeuren
Grondzeil vast check, ik wil niet wegregenen

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:47

ohh, maar dan zou ik gewoon om te proberen een goedkope 4 persoons nemen.. dan heb je plek zat.

en als ze eruit gegroeid zijn, dan kun je heroverwegen of het echt leuk is, of dat je toch teruggaat naar hotels.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:49

Ga eens een keer een dagje naar Obelink, daar kijk je je ogen uit en heb je echt alles op kampeer gebied in iedere prijsklasse en houd ook marktplaats in de gaten.

Ik zou ook zeker niet voor een 4 persoonstent gaan maar met een wat ruimere als je dan slecht weer hebt dan heb je ook in de tent ruimte zat wat wel fijn is met 2 jonge kinderen.
Naast 4 slaapplekkem heb je dan ook nog plek om je tassen en alles kwijt te kunnen
Een tunneltent ben ik wel fan van, makkelijk op te zetten ook.
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 10-07-15 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:51

http://www.obelink.nl/tenten/tunneltenten/lugano-6.html

zoiets..

dan heb je voor een prikkie een leuke tent (en natregenen doe je toch niet, ook niet in een goedkope)..
en aan de hand van die ervaring kun je na een paar keer precies zeggen wat er goed aan is en wat er aan mist en dan een duurdere kiezen die langer blijft en deze op marktplaats zetten bijvoorbeeld.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:57

kinderen van 2 en 4 die willen kamperen?o.k....maar als jij dat niets vind gebeurt het toch gewoon niet?Of is dit nu heel raar dat ik zo denk?