Pincode mobiel plots fout? Niet gewijzigd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Pincode mobiel plots fout? Niet gewijzigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 13:09

Ja.. Ik ben echt gefrustreerd want ik kan hier niet tegen :+

Ik heb mn telefoon al ruim anderhalf jaar en in die tijd nooit mn pincode gewijzigd. Nu viel die afgelopen week uit en heeft mn vriend geprobeerd m weer aan te zetten en 2 keer de verkeerde code ingevuld. De 3e keer maakte ik per ongeluk een foutje en ben ik er met de PUK code in gekomen.

Echter..gisteren kwam ik er wéér niet in met mn code. Terwijl ik zeker weet dat ik die echt niet zelf veranderd heb. En het is dezelfde code als bijv ipad en andere codes die ik gebruik dus kan ook niet een vergissing zijn..

Op Google vind ik het een en ander over PUK codes maar niet over de pincode die kwijt is. Helpt fabrieksinstellingen dan? Zit ik niet op te wachten maar PUK code elke keer ook niet.

Komt nog bij dat ik er echt geen zak van snap dus irriteert me enorm dit :+ Mn telefoon doet de afgelopen week met opstarten wel een of andere update van een app, maar of het daar aan ligt..?

Wie weet hoe dit zou kunnen komen of beter, hoe ik dit op kan lossen? Pincode verwijderen of veranderen kan dus ook niet zonder code..

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Re: Pincode mobiel plots fout? Niet gewijzigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:10

Zou hij niet automatisch na het invoeren van je PUK code weer op 0000 of 1234 zijn gesprongen?
Geen idee anders... succes

Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:11

Heb je niet je pincode verkeerd ingetoetst?
Ik had namelijk eerst de code 2542, en had 2452 ingesteld. Ik in totale paniek en toen probeerde ik dat... Problem solved.

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:11

Aanmelden met puk-code en dan je pin-code veranderen.. ;)
Ik denk nl dat hij met die oude pincode een foutmelding blijft geven omdat je hij eerder 3x fout was..
Of.. hij heeft de pin-code gereset en is nu 0000 of 1234..

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 13:15

0000 en 1234 heb ik inderdaad al geprobeerd, dacht ik ook aan..
Casarell waar kan ik dat doen dan? Ik kan nu wel gewoon mn telefoon gebruiken maar om pincode te veranderen heb ik echt mn pincode nodig volgens mij.. Daar vraagt die niet na 3 keer de PUK code..

Weet 100% zeker dat de pincode niet 'verkeerd' ingesteld en ingetoetst is, het is de datum van mn verkering van ondertussen 4 jaar en gebruik de code dus al 1,5 jaar zonder te veranderen. Ik vind het echt zo vaag :+

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Pincode mobiel plots fout? Niet gewijzigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:23

Tja.. das inderdaad ook niet handig..
Welke provider heb je?

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Pincode mobiel plots fout? Niet gewijzigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:41

Kun je inloggen bij je provider? Soms hebben ze daar de code ook staan in 'mijn account'.

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Pincode mobiel plots fout? Niet gewijzigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 13:48

Vodafone, daar kan ik inderdaad inloggen en mn PUK code vandaan halen. Thank god, anders kon ik helemaal niet meer in mn telefoon haha. Pincode helaas niet kunnen vinden.
Fabrieksinstellingen heeft denk ik ook geen sin omdat dat niets met je simkaart te maken heeft? Anders word het 3 maanden PUK code gebruiken want dan kan ik een nieuwe telefoon uitzoeken, maar lastig is het wel :+

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Pincode mobiel plots fout? Niet gewijzigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:28

Dan weet je op den duur vast je PUK code wel uit je hoofd, hoef je hem niet steeds op te zoeken! :Y)

Nee, zonder gekheid. Ik zou even contact opnemen met Vodafone, misschien dat zij je verder kunnen helpen hierbij.

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Pincode mobiel plots fout? Niet gewijzigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 17:22

Puk code nu standaard bij de hand ja haha :') Ga Vodafone even contacteren inderdaad..