Webshop verzend anders dan afgesproken, boete?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Webshop verzend anders dan afgesproken, boete?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 11:58

Hallo!
Ik weet niet of het hier goed staat. Anders merk ik het wel.

Afgelopen maandag via de boktmarkt een rijbroek besteld bij een webwinkel. Hierbij heb ik 6,95 betaald aan verzendkosten. Gisteren lag er een brievenbuspakje in de bus. Op mijn vraag of ik het verschil in verzendkosten teruggestort zou krijgen kreeg ik als antwoord: we hebben een boete van 5,50 gekregen van de post, als blijkt dat dat bij jouw pakket niet het geval was krijg je het verschil tussen de verzendkosten terug.

Een brievenbuspakket kost 3,95 en het verschil is dus maar 3 euro. Toch heb ik er, vind ik, weinig mee te maken of zij er een boete voor gekregen hebben. Wat zouden jullie antwoorden?

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 05-07-15 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt


Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 12:06

Dat dacht ik ook idd. Het is niet veel geld maar voelde me toch een beetje belazerd. Vooral omdat ik er zelf nog achteraan moet terwijl ze zelf ook wel weten hoe het verstuurd is. Daarnaast ben ik thuisgebleven voor de postbode terwijl het pakje dus gewoon al in de bus lag. Thanks voor de reacties, ik ga weer even reageren.
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 05-07-15 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 12:17

Daarom vraag ik het even na. Het gaat om een pakje van 1125gram en is dus niet zwaarder dan 2 kilo. Ik snap de boete daarom ook niet helemaal..

Robert45, jullie storten het terug als de klant daarom vraagt. Dat is wat ik nu doe. Verpakkingskosten hebben daar imo niet zoveel mee te maken. Dat is, rot gezegd, niet mijn probleem als dat niet uit kan achteraf. Ik vind het idd wel heel jammer dat h et nu zo gaat. Was in principe erg blij met het product en wilde eventueel nog wat gaan bestellen.

Ibbel,er staat 'brievenbuspakje' op.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 13:54

Webshop heeft zelf al aangegeven dat er iets mis is gegaan en dat ze het terugstorten, met een voorwaarde waar ik over val.Wat er in de algemene voorwaarden staat is dus helemaal niet van belang. Het enige probleem is dat ze zeggen het niet terug te zullen storten als ze een boete voor mijn pakje zouden hebben betaald.

Dat snap ik niet, aangezien er 1.geen reden is voor een boete voor hen en 2.Ik niet zie waarom ik daardoor het teveel betaalde niet terug krijg.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 13:56

Melisding schreef:
Wanneer de afzender bekend is bij de pakketbezorger, behoren zij deze kosten te verhalen op de verstuurder. Aangezien het een webshop is, zou dat bekend moeten zijn. Neem even contact op met de bezorgdienst, vaak kunnen zij daar wel mee helpen.

Ik snap niet zo goed wat je bedoeld, wat heeft de bezorgdienst hier mee te maken?

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 14:03

Het gaat er niet om of het flauwekul is dat ik het terug wil. Het gaat me erom dat ze zeggen dat ik het terug krijg, behalve als ze er een boete over hebben moeten betalen. Dát is flauwekul.

Daarnaast heb ik in eerste instantie gewoon gevraagd of ik het verschil terug zou krijgen waarop bevestigend is geantwoord. Dat is dus, nogmaals, helemaal de kwestie niet.
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 05-07-15 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 14:07

Rex_Rolfo schreef:
Peppertree schreef:
Hierbij heb ik 6,95 betaald aan verzendkosten.

Was er afgesproken dat er op een bepaalde manier verzonden zou worden dan? Als een klant ermee akkoord gaat dat hij/zij 6,95 bepaald voor verzendkosten is het in mijn ogen voor de klant niet van belang hoe hoog de werkelijke kosten van de pakketzegel of postzegels zijn. Of die werkelijke kosten nu € 9,95, € 6,95 of € 3,95 zijn, jij krijgt je pakket thuis afgeleverd, DAT was de afspraak.

Het hangt er ook vanaf wat je definitie van "verzendkosten" is. Is dat alleen de pakketzegel of telt verpakking en tijd voor het verzendklaar maken en eventueel naar postkantoor brengen ook mee? Dat zijn namelijk ook kosten die het bedrijf maakt om het pakket te verzenden en daarmee horen die dus ook onder de noemer verzendkosten, niet alleen de pakketzegel / postzegel die op het pakket geplakt is.


Dat is dus niet mijn vraag.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 14:09

Veulen84 schreef:
Peppertree schreef:
Webshop heeft zelf al aangegeven dat er iets mis is gegaan en dat ze het terugstorten, met een voorwaarde waar ik over val.Wat er in de algemene voorwaarden staat is dus helemaal niet van belang. Het enige probleem is dat ze zeggen het niet terug te zullen storten als ze een boete voor mijn pakje zouden hebben betaald.

Dat snap ik niet, aangezien er 1.geen reden is voor een boete voor hen en 2.Ik niet zie waarom ik daardoor het teveel betaalde niet terug krijg.


Waarschijnlijk geloven ze niet zonder meer dat jij het pakket in de brievenbus hebt gehad. Wanneer een postbezorger een pakket niet kwijt kan in de brievenbus (of bij je buren) stuurt ze het pakket door naar de pakketdienst. Die kosten worden doorberekend in de vorm van een boete.

Jij zegt, hij lag in de brievenbus. Dus van pakketdienst is geen spraken. Beetje stukje wantrouwen van de webshop dus. Overigens moeten ze dat vrij goed kunnen zien.


Er staat 'brievenbuspakje' op. 1125gram. Maar nogmaals, dat is niet waar het over gaat.


Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 14:13

KoudbloedKim schreef:
Maar wel belangrijk. :j

Als zij hebben gezegd; verzendkosten zijn 6,95 voor pakketpost dan heb je recht op geld terug.
Als ze zeggen; verzendkosten zijn 6,95, dan niet.


Nee, want er is dus al aangegeven dat ik het terugkrijg. Het gaat erom dat ik het volgens hen dus niet terugkrijg als ze er een boete over hebben betaald. Waarom zouden ze een boete krijgen voor een pakket dat juist gefrankeerd is verzonden?

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 14:17

Dat zeg ik volgens mij nu al een paar keer. Dat ik het volgens de webshop niet terugkrijg als ze er een boete over hebben betaald, en anders wel.

En het was dus ook een brievenbuspakje en zonder twijfel op deze manier verpakt (in een envelop), dus dat staat er helemaal los van, of het wel of niet als normaal pakket is aangeboden of niet.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 14:22

Maar als het hen minder heeft gekost, zouden ze toch helemaal niks met een boete te maken hebben? Ze weten toch neem ik aan zelf hoe ze hun pakje hebben verzonden en verstuurd?

Als je een pakje verstuurd van 1125gram in een envelop? Met de aanbieding van de week waar je er zeker meer van hebt verstuurd? (Denk ik iig, het was een hele gave broek)

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Webshop verzend anders dan afgesproken, boete?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 14:37

Maar dat is toch helemaal niet het geval? Ze weten toch om welk pakket het gaat en hoe ze dat hebben verzonden?

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Webshop verzend anders dan afgesproken, boete?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 20:53

Tja, ze geven aan dat ze een boete hebben gekregen wegens te laag frankeren over mijn pakje. 'Uit coulance' krijg ik het verschil terug. Ik snap er geen hout van, maar goed, ik laat het maar zo.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Webshop verzend anders dan afgesproken, boete?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 22:15

Dacht ik ook, maar ik vind het wel best zo. Ik bestel er alleen nooit weer. Jammer, want wel leuke spullen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: spookyskippy en 12 bezoekers