Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli
Melisding schreef:Wanneer de afzender bekend is bij de pakketbezorger, behoren zij deze kosten te verhalen op de verstuurder. Aangezien het een webshop is, zou dat bekend moeten zijn. Neem even contact op met de bezorgdienst, vaak kunnen zij daar wel mee helpen.
Rex_Rolfo schreef:Peppertree schreef:Hierbij heb ik 6,95 betaald aan verzendkosten.
Was er afgesproken dat er op een bepaalde manier verzonden zou worden dan? Als een klant ermee akkoord gaat dat hij/zij 6,95 bepaald voor verzendkosten is het in mijn ogen voor de klant niet van belang hoe hoog de werkelijke kosten van de pakketzegel of postzegels zijn. Of die werkelijke kosten nu € 9,95, € 6,95 of € 3,95 zijn, jij krijgt je pakket thuis afgeleverd, DAT was de afspraak.
Het hangt er ook vanaf wat je definitie van "verzendkosten" is. Is dat alleen de pakketzegel of telt verpakking en tijd voor het verzendklaar maken en eventueel naar postkantoor brengen ook mee? Dat zijn namelijk ook kosten die het bedrijf maakt om het pakket te verzenden en daarmee horen die dus ook onder de noemer verzendkosten, niet alleen de pakketzegel / postzegel die op het pakket geplakt is.
Veulen84 schreef:Peppertree schreef:Webshop heeft zelf al aangegeven dat er iets mis is gegaan en dat ze het terugstorten, met een voorwaarde waar ik over val.Wat er in de algemene voorwaarden staat is dus helemaal niet van belang. Het enige probleem is dat ze zeggen het niet terug te zullen storten als ze een boete voor mijn pakje zouden hebben betaald.
Dat snap ik niet, aangezien er 1.geen reden is voor een boete voor hen en 2.Ik niet zie waarom ik daardoor het teveel betaalde niet terug krijg.
Waarschijnlijk geloven ze niet zonder meer dat jij het pakket in de brievenbus hebt gehad. Wanneer een postbezorger een pakket niet kwijt kan in de brievenbus (of bij je buren) stuurt ze het pakket door naar de pakketdienst. Die kosten worden doorberekend in de vorm van een boete.
Jij zegt, hij lag in de brievenbus. Dus van pakketdienst is geen spraken. Beetje stukje wantrouwen van de webshop dus. Overigens moeten ze dat vrij goed kunnen zien.
KoudbloedKim schreef:Maar wel belangrijk.
Als zij hebben gezegd; verzendkosten zijn 6,95 voor pakketpost dan heb je recht op geld terug.
Als ze zeggen; verzendkosten zijn 6,95, dan niet.
Gebruikers op dit forum: spookyskippy en 12 bezoekers