Webshop verzend anders dan afgesproken, boete?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:05

Peppertree schreef:
Webshop heeft zelf al aangegeven dat er iets mis is gegaan en dat ze het terugstorten, met een voorwaarde waar ik over val.Wat er in de algemene voorwaarden staat is dus helemaal niet van belang. Het enige probleem is dat ze zeggen het niet terug te zullen storten als ze een boete voor mijn pakje zouden hebben betaald.

Dat snap ik niet, aangezien er 1.geen reden is voor een boete voor hen en 2.Ik niet zie waarom ik daardoor het teveel betaalde niet terug krijg.


Waarschijnlijk geloven ze niet zonder meer dat jij het pakket in de brievenbus hebt gehad. Wanneer een postbezorger een pakket niet kwijt kan in de brievenbus (of bij je buren) stuurt ze het pakket door naar de pakketdienst. Die kosten worden doorberekend in de vorm van een boete.

Jij zegt, hij lag in de brievenbus. Dus van pakketdienst is geen spraken. Beetje stukje wantrouwen van de webshop dus. Overigens moeten ze dat vrij goed kunnen zien.

Anoniem

Re: Webshop verzend anders dan afgesproken, boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:06

Maar waarom stond er dan brievenbuspakketje op?

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 15:07

Rex_Rolfo schreef:
Peppertree schreef:
Hierbij heb ik 6,95 betaald aan verzendkosten.

Was er afgesproken dat er op een bepaalde manier verzonden zou worden dan? Als een klant ermee akkoord gaat dat hij/zij 6,95 bepaald voor verzendkosten is het in mijn ogen voor de klant niet van belang hoe hoog de werkelijke kosten van de pakketzegel of postzegels zijn. Of die werkelijke kosten nu € 9,95, € 6,95 of € 3,95 zijn, jij krijgt je pakket thuis afgeleverd, DAT was de afspraak.

Het hangt er ook vanaf wat je definitie van "verzendkosten" is. Is dat alleen de pakketzegel of telt verpakking en tijd voor het verzendklaar maken en eventueel naar postkantoor brengen ook mee? Dat zijn namelijk ook kosten die het bedrijf maakt om het pakket te verzenden en daarmee horen die dus ook onder de noemer verzendkosten, niet alleen de pakketzegel / postzegel die op het pakket geplakt is.


Dat is dus niet mijn vraag.

Anoniem

Re: Webshop verzend anders dan afgesproken, boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:09

Maar wel belangrijk. :j

Als zij hebben gezegd; verzendkosten zijn 6,95 voor pakketpost dan heb je recht op geld terug.
Als ze zeggen; verzendkosten zijn 6,95, dan niet.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 15:09

Veulen84 schreef:
Peppertree schreef:
Webshop heeft zelf al aangegeven dat er iets mis is gegaan en dat ze het terugstorten, met een voorwaarde waar ik over val.Wat er in de algemene voorwaarden staat is dus helemaal niet van belang. Het enige probleem is dat ze zeggen het niet terug te zullen storten als ze een boete voor mijn pakje zouden hebben betaald.

Dat snap ik niet, aangezien er 1.geen reden is voor een boete voor hen en 2.Ik niet zie waarom ik daardoor het teveel betaalde niet terug krijg.


Waarschijnlijk geloven ze niet zonder meer dat jij het pakket in de brievenbus hebt gehad. Wanneer een postbezorger een pakket niet kwijt kan in de brievenbus (of bij je buren) stuurt ze het pakket door naar de pakketdienst. Die kosten worden doorberekend in de vorm van een boete.

Jij zegt, hij lag in de brievenbus. Dus van pakketdienst is geen spraken. Beetje stukje wantrouwen van de webshop dus. Overigens moeten ze dat vrij goed kunnen zien.


Er staat 'brievenbuspakje' op. 1125gram. Maar nogmaals, dat is niet waar het over gaat.

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:12

Ik denk dat je zoiets op verschillende manieren kan bekijken.

Je bent akkoord gegaan met 6,95 euro verzendkosten, en je hebt het pakje netjes bij je thuis gekregen.
Dan is het in principe toch goed?

Ik kan me voorstellen dat de webshop zo denkt, dat ze wellicht ook niet van tevoren (zeker) wisten dat het als brievenbuspakje verzonden kon worden en dat dat pas bleek op het postkantoor.

Dan zouden ze alsnog als pakket kunnen verzenden, of misschien hebben ze wel gedacht: weet je wat, ik zal de klant een plezier doen en het als brievenbuspakketje verzenden zodat het sowieso bezorgd wordt en er niet net een postbode aan de deur staat op het moment dat klant net even niet open kan doen, waarna het weer (minstens) een dag later wordt dat klant het in ontvangst kan nemen.

Als ze het in de brievenbus kunnen doen dan krijg je eigenlijk meer service dan wanneer je de deur open moet doen :P

En als ze je pakje als brievenbuspost verstuurd hebben en er nog een boete overheen kregen, dan heeft de verzending hen dus nog meer dan die 6,95 euro gekost. Dus ze steken dan helemaal niks in hun zak.

Ik kan me best voorstellen hoe ze er dan over denken.

Maargoed het is natuurlijk eigenlijk de discussie met de klant niet waard := Zoals Robert ook al zegt :j

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:13

KoudbloedKim schreef:
Maar waarom stond er dan brievenbuspakketje op?


Omdat de webshop het in eerste instantie dan wel heeft aangeboden als brievenbuspakket. Het bedrijf weet dus eigenlijk zelf niet zeker of het aan die eisen voldeed. (Er zijn bedrijven die zichzelf op zo'n manier geld proberen te besparen. Als ze niet worden ingewogen en gemeten hebben ze mazzel.)

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 15:13

KoudbloedKim schreef:
Maar wel belangrijk. :j

Als zij hebben gezegd; verzendkosten zijn 6,95 voor pakketpost dan heb je recht op geld terug.
Als ze zeggen; verzendkosten zijn 6,95, dan niet.


Nee, want er is dus al aangegeven dat ik het terugkrijg. Het gaat erom dat ik het volgens hen dus niet terugkrijg als ze er een boete over hebben betaald. Waarom zouden ze een boete krijgen voor een pakket dat juist gefrankeerd is verzonden?

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:15

Peppertree schreef:
Er staat 'brievenbuspakje' op. 1125gram. Maar nogmaals, dat is niet waar het over gaat.


Waar gaat het je dan wel om?

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 15:17

Dat zeg ik volgens mij nu al een paar keer. Dat ik het volgens de webshop niet terugkrijg als ze er een boete over hebben betaald, en anders wel.

En het was dus ook een brievenbuspakje en zonder twijfel op deze manier verpakt (in een envelop), dus dat staat er helemaal los van, of het wel of niet als normaal pakket is aangeboden of niet.

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Webshop verzend anders dan afgesproken, boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:20

Maar zo gek is dat toch niet...?

Jij wilt geld terug als het verzenden hen minder dan 6,95 euro heeft gekost, en zij gaan daar mee akkoord.
Maar dan willen ze eerst weten of het inderdaad minder heeft gekost, anders valt er niks terug te geven.

(in hun manier van denken dan hè)

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:21

Als ze er een boete over hebben betaald, dan zegt dat dus dat het postbedrijf zegt dat dat het niet door de brievenbus is bezorgd. Meer waarschijnlijk is dat ze gewoon nog geen duidelijk overzicht hebben van over welke pakketten ze wel betaald hebben en welke niet.

Gewoon afwachten dus.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 15:22

Maar als het hen minder heeft gekost, zouden ze toch helemaal niks met een boete te maken hebben? Ze weten toch neem ik aan zelf hoe ze hun pakje hebben verzonden en verstuurd?

Als je een pakje verstuurd van 1125gram in een envelop? Met de aanbieding van de week waar je er zeker meer van hebt verstuurd? (Denk ik iig, het was een hele gave broek)

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Webshop verzend anders dan afgesproken, boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:33

Ja, maar de kans is groot dat ze ook nog andere spullen hebben verkocht. Als het dus niet in de brievenbus kan of later anders meet/weegt. Dan wordt dat beboete door het postbedrijf en terug gerekend aan de winkel.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Webshop verzend anders dan afgesproken, boete?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 15:37

Maar dat is toch helemaal niet het geval? Ze weten toch om welk pakket het gaat en hoe ze dat hebben verzonden?

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:42

Peppertree schreef:
Maar dat is toch helemaal niet het geval? Ze weten toch om welk pakket het gaat en hoe ze dat hebben verzonden?


Tja, waarschijnlijk willen ze het eerst goed checken. Misschien worden dat soort transacties afgehandeld door een andere afdeling.

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:50

De webshop berekent 6,95 aan verzendkosten. Jij bestelt daar en gaat akkoord met de voorwaarden. Vervolgens krijg je je pakketje in huis en je ziet dat er voor het verzenden zelf minder betaald is dan aan verzendkosten berekend was. Jij wilt het resterende deel terug. De webshop geeft aan dit te willen doen, mits ze de boete over jouw pakketje niet krijgen.

Jij bent akkoord gegaan met de voorwaarden, dus 6,95 verzendkosten. Het bedrijf moet ook de doos of envelop aanschaffen, inpakken en zorgen dat het met de post mee gaat. Kost ook tijd en geld.

Gewoon even afwachten of de webshop inderdaad de boete krijgt. Ik denk niet dat jij in je recht staat om het verschil terug te krijgen. Het is al heel coulant van de webshop om jou het verschil terug te willen geven.

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:06

Peppertree schreef:
Melisding schreef:
Wanneer de afzender bekend is bij de pakketbezorger, behoren zij deze kosten te verhalen op de verstuurder. Aangezien het een webshop is, zou dat bekend moeten zijn. Neem even contact op met de bezorgdienst, vaak kunnen zij daar wel mee helpen.

Ik snap niet zo goed wat je bedoeld, wat heeft de bezorgdienst hier mee te maken?


excuses ik las dat het briefje met de boete vanaf de bezorgdient, bij jou terecht was gekomen.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Webshop verzend anders dan afgesproken, boete?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 21:53

Tja, ze geven aan dat ze een boete hebben gekregen wegens te laag frankeren over mijn pakje. 'Uit coulance' krijg ik het verschil terug. Ik snap er geen hout van, maar goed, ik laat het maar zo.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Webshop verzend anders dan afgesproken, boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:11

Nou nog nooit zulke onzin gehoord, jij kan er toch niets aan doen dat ze het verkeerd versturen? Als het pakket te zwaar geweest was en ze hadden 75 euro boete gekregen dan had je dan ook moeten betalen als klant?

Duidelijk een webshop die amateuristisch bezig is!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Webshop verzend anders dan afgesproken, boete?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 23:15

Dacht ik ook, maar ik vind het wel best zo. Ik bestel er alleen nooit weer. Jammer, want wel leuke spullen.