Een brievenbuspakket gaat tot 2kg. wellicht is het zwaarder en dan is het een domme fout van ze dat ze het zo verstuurd hebben.
Echter 6,95 verzendkosten is een redelijk normale prijs. Stel nu dat gebleken had dat het een erg zwaar pakket was of dat het vanwege de maat in 2 dozen had gemoeten, en er dus meer kosten gemaakt waren dan had je toch ook niet bijbetaald?
Als de betreffende webshop het 6,95 handelings en administratie kosten genoemd had zou er niemand van wakker liggen.
Wij hebben een webshop met bijna 5000 producten, soms kan het voorkomen dat er iets via dropshipment als postzending verstuurd is, wij storten de teveel betaalde kosten dan terug als de klant daarom vraagt. Met tientallen bestellingen is het geen doen om dat allemaal na te checken.
Alleen de kosten van een pakket zitten natuurlijk niet alleen in de verzendkosten maar ook in het verpakken etc. Of ik nu een banketstaaf ding van 1,50 inpak of een duur apparaat van 1500 euro... de verwerkingskosten blijven gelijk.
Echter om hier als webshop een hele discussie over te houden is ook niet echt bijster slim. Gewoon terugstorten en de klant is tevreden en komt met een beetje geluk weer.
De tijd en energie wat het kost om deze mails te gaan beantwoorden kan hij beter besteden aan zijn winkel.
Leg mij even uit waar de kans hem in zit dat je als bedrijf je BTW terugkrijgt? BTW krijg je altijd terug als je een normale onderneming hebt. Of je bedrijf moet al zo klein zijn dat je niet BTW plichtig bent. Ga je als bedrijf echter naar een Postkantoor en je verstuurd een brievenbuspakket dan betaal je hetzelfde als een consument, je krijgt dan niet ineens een opslag.
Nou nog nooit zulke onzin gehoord, jij kan er toch niets aan doen dat ze het verkeerd versturen? Als het pakket te zwaar geweest was en ze hadden 75 euro boete gekregen dan had je dan ook moeten betalen als klant?
Duidelijk een webshop die amateuristisch bezig is!