Minishovel, rijbewijs nodig en wat voor verzekering?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Minishovel, rijbewijs nodig en wat voor verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:28

Trekker bewijs hoefde je alleen te halen als je jonger dan 18 was en traktor wilde gaan rijden (en geen gewoon rijbewijs had). Volgens mij heeft TA een rijbewijs dus dan is het niet nodig.
Trekker rijbewijs is overigens komen te vervallen door een categorie T rijbewijs maar ook die heb je met een gewoon rijbewijs dat voor 1 juli 2016 behaald is niet meer nodig.

Ik vermoed dat de shovel onder dezelfde categorie voertuigen valt als een traktor (op dit moment ook nog geen kenteken). In dat geval moet je wel een WA verzekering afsluiten. Dat geeft bij veel verzekeringen een probleem als je geen bedrijf bent, maar net zoals TA particulier.
Ze bieden het gewoon niet aan, of ze willen je verplichten om al je verzekeringen over te hevelen naar hun verzekering en anders doen ze het niet.
En verder moet je dan ook goed de polisvoorwaarden doorlezen. In sommige gevallen mag je als particulier niet vaker dan x keer rijden ermee, anders ben je niet gedekt. Ik weet niet wat je werkzaamheden met de shovel zullen zijn, maar ook dat moet je goed navragen bij de verzekering want sommige werkzaamheden vallen volgens hun ook weer onder bedrijf ipv particulier.

Ik vind toevallig dit formulier waarbij je ook een shovel kunt verzekeren tegen aansprakelijkheid:
http://www.bcinsurance.nl/wp-content/up ... kering.pdf

Maar ik zou gewoon eens op een paar plekken gaan bellen en navraag doen.


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Minishovel, rijbewijs nodig en wat voor verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:04

Correctie, 2016 moet natuurlijk 2015 zijn :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, BingBot, Eelmo, Gea99, Rosalie_91 en 15 bezoekers