Telefoon wil updaten, ik niet! Help!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Telefoon wil updaten, ik niet! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 13:39

Ja, dat heb ik dus weer, help!

Ik heb sinds januari mijn Samsung galaxy SIII neo, deze telefoon is precies wat ik zoek, en bevalt me heel erg goed. Nu kreeg ik gister een melding van mijn telefoon dat deze zichzelf wil updaten, echter heb ik daar slechte ervaringen mee, dus doe ik dat liever niet.

Maar de optie 'niet updaten' is er niet. Ik kan kiezen voor nu updaten, of later updaten, met een herinnering van 30 minuten, 1 uur, of 3 uur. Nu krijg ik dus steeds een herinnering daarvan, en ik krijg het niet weg uit de bovenbalk, (waar Whatsapp meldingen ook verschijnen, ik weet de naam niet :') )

Ik vind het storend, want ik wil mijn telefoon dus helemaal niet updaten, moet het nu echt? Of is er een manier om hier af te komen?

Ik ben niet zo goed met telefoons :D

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: Telefoon wil updaten, ik niet! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:41

Je telefoon zal dit dus telkens blijven herhalen omdat de software zich vernieuwd en je telefoon dan achter blijft ;)

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 13:45

CoriienRN schreef:
Je telefoon zal dit dus telkens blijven herhalen omdat de software zich vernieuwd en je telefoon dan achter blijft ;)

Oh echt? :( Dat vind ik echt heel storend, want mijn vorige telefoon werd echt slechter na de update.

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Telefoon wil updaten, ik niet! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:48

Google eens op deze telefoon en je update, dan kan je lezen wat de ervaringen van andere gebruikers zijn.

mamamier

Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:49

Die updates zijn er om het vorige systeem te verbeteren. Bugs die in het oude systeem zaten, allerlei software fouten en problemen zijn eruit gehaald in de update. Dus in principe wordt je telefoon daar gewoon beter van.

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: Telefoon wil updaten, ik niet! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:51

@ Mammamier dank je kwam even niet op het Bugs woordje :=

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Telefoon wil updaten, ik niet! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 14:16

Oh, oke, dan ga ik hem vanavond toch maar updaten denk ik. Dank jullie wel!

__laura
Berichten: 671
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:22

Ik hoorde laatst dat apple expres bugs in de update doet zodat je tel trager word. Nu weet ik niet zo of dat bij androit ook zo is... Ik heb geen smartphone dus ik heb geen idee..

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 16:25

__laura schreef:
Ik hoorde laatst dat apple expres bugs in de update doet zodat je tel trager word. Nu weet ik niet zo of dat bij androit ook zo is... Ik heb geen smartphone dus ik heb geen idee..

Dit vind ik dan weer minder leuk klinken -O-
Laten we hopen dat het allemaal goedgaat.

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:27

__laura schreef:
Ik hoorde laatst dat apple expres bugs in de update doet zodat je tel trager word. Nu weet ik niet zo of dat bij androit ook zo is... Ik heb geen smartphone dus ik heb geen idee..


Waarom zouden ze dat doen dan? Wat is daar het nut nu weer van?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:29

__laura schreef:
Ik hoorde laatst dat apple expres bugs in de update doet zodat je tel trager word. Nu weet ik niet zo of dat bij androit ook zo is... Ik heb geen smartphone dus ik heb geen idee..

Mijn Iphone is nog nooit trager geworden van een update. Waarom zouden ze dat wel doen? Dan snijden ze zichzelf toch in de vingers. :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:29

Het enige bij Apple is dat je telefoon op ten duur te oud is om de nieuwste software te draaien, waardoor de telefoon traag wordt. That's it. Dat is bij elk merk trouwens zo. Apple gaat echt niet expres bugs in software doen, daar heeft niemand wat aan.

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:30

__laura schreef:
Ik hoorde laatst dat apple expres bugs in de update doet zodat je tel trager word. Nu weet ik niet zo of dat bij androit ook zo is... Ik heb geen smartphone dus ik heb geen idee..


Dat is wel een heel groot broodje aap, vraag me af wie je dat heeft wijs gemaakt.

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:30

Houdt er rekening mee dat als je hele lange tijd niet update, het kan zijn dat apps voor jouw versie van Android niet meer beschikbaar zijn.

Naar welke versie van Android moet je updaten? :)

Adin

Berichten: 2388
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Vlakbij Leeuwarden

Re: Telefoon wil updaten, ik niet! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:32

mijn Iphone heeft vaker problemen gehad na een update, zo erg dat hij ter reparatie weg moest.
Ik doe ook niet aan updates tenzij het echt niet anders kan.

Flits__

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:33

Heb vanmiddag ook m'n telefoon (Samsung) maar ge-update omdat hij maar bleef roepen dat het moest haha. Merk tot nu toe eigenlijk geen verschil met voor de update :).

Denk dat je er niet onderuit komt, of inderdaad blijven uitstellen :P

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 16:38

linnnh schreef:
Houdt er rekening mee dat als je hele lange tijd niet update, het kan zijn dat apps voor jouw versie van Android niet meer beschikbaar zijn.

Naar welke versie van Android moet je updaten? :)


Er staat niet echt bij naar welke versie hij wil gaan updaten, er staat dat hij bugs gaat fiksen, en enkele waarschuwingen.

__laura
Berichten: 671
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:02

Benfan schreef:
__laura schreef:
Ik hoorde laatst dat apple expres bugs in de update doet zodat je tel trager word. Nu weet ik niet zo of dat bij androit ook zo is... Ik heb geen smartphone dus ik heb geen idee..


Dat is wel een heel groot broodje aap, vraag me af wie je dat heeft wijs gemaakt.


Dat dacht ik dus ook maar ik heb er geen verstand van haha

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 07:45

__laura schreef:
Ik hoorde laatst dat apple expres bugs in de update doet zodat je tel trager word. Nu weet ik niet zo of dat bij androit ook zo is... Ik heb geen smartphone dus ik heb geen idee..


Mijn iPhone 3GS werd wel degelijk trager van updates, maar toen was ie ook al een jaar of 4 oud. Zolang je geen heel verouderd toestel hebt zou zo'n software update geen groot verschil in snelheid mogen maken. Hele oude modellen (zoals destijds mijn iPhone) kun je inderdaad beter niet meer updaten, omdat de software dan is afgestemd op de veel nieuwere firmware van de meest recente toestellen.

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Telefoon wil updaten, ik niet! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 17:09

Ik heb hem inmiddels geüpdate en hij functioneert nog goed. Thanks iedereen!

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:17

__laura schreef:
Ik hoorde laatst dat apple expres bugs in de update doet zodat je tel trager word. Nu weet ik niet zo of dat bij androit ook zo is... Ik heb geen smartphone dus ik heb geen idee..


Dat betwijfel ik..
En als het wel zo is dan zijn het de oudere modellen zodat je de nieuwere (duurdere) gaat kopen..

TS: Wat voor slechte ervaringen heb je dan met updaten? Meestal valt het niet eens op de je tel ge-update is

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Telefoon wil updaten, ik niet! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:27

De updates zijn niet alleen nodig voor je eigen gemakken of betere looks ed. Heel vaak gaat het om lekken in de beveiliging of aanpassingen om lekken te voorkomen (door nieuwe dreigingen) . Ik neem aan dat je dingen als een Google account, Facebook of apps voor je internet bankieren hebt? Je moet niet willen dat dergelijke persoonlijke gegevens ongewild bij verkeerde partijen terecht komen!

(als je er meer over wilt weten moet je maar een pb sturen) mijn advies: altijd updaten :j

Wat betreft Apple, ze installeren geen bugs maar ze maken het besturingssysteem zo zwaar dat de hardware er moeite mee krijgt. Nieuwe toestellen hebben dus altijd hardwarematig meer vermogen (ed) waardoor ze sneller zijn.

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:53

Kan je niet de optie 'automatisch updaten' uitzetten? Dan krijg je de update pas als je handmatig zoekt naar updates.

Je hebt overigens 2 soorten updates: een nieuwe versie bv. Android 5.0 en IOS 8
Meestal krijg je daarbij een nieuwe look en functionaliteit.. Daar zitten dan nog bugs (fouten) of onhandige dingen in. Daarvoor krijg je kleine updates bv 5.0.2 of 5.1.1
Naar een nieuwe versie gaan is soms niet verstandig, zo'n update kan je wel doen. Lastig is alleen dat je niet weet wat er klaar staat. Soms zie je de grootte, als het 50 mb is dan is het een update, een paar 100mb een nieuwe versie.
Teruggaan naar de fabriek instellingen wil wel eens helpen als je telefoon traag wordt. Maar dat is wel veel werk.

Ik heb ook de ervaring dat toestellen soms nog een update krijgen die ze eigenlijk niet zo goed meer aankunnen. Zowel bij Android als bij Apple.

Wij hebben ook nog een oude Ipad (eerste generatie) die heeft geen IOS update meer gehad hij doet het nog prima, alleen zijn er veel apps die niet meer werken. Dus ook niet updaten heeft nadelen.

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Telefoon wil updaten, ik niet! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:59

Tilmar een eerste gen iPad kan geloof ik niet meer updaten dus daar krijg je inderdaad geen meldingen meer van nee.
Mijn tip; altijd updaten! Dat ze bugs in nieuwe versies zetten is gewoon onzin. TS, zorg ervoor dat je altijd een back-up van je telefoon hebt zodat je het evt terug kan zetten mocht het toch opeens fout gaan!