Zon blokkeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Zon blokkeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:50

Nu het weer wat warmer wordt buiten merk ik alweer gelijk dat ik last heb van hetzelfde probleem als vorig jaar, vandaar dit topic!

Ik woon in een studentenkamer waarvan een gehele muur bestaat uit glas. Heb dus erg veel licht in mijn kamer, wat erg prettig is. De zon staat hier de hele dag op en met dit weer vind ik dat helemaal niet zo erg. Nou is het in de zomer echter wel terror. Door het glas warmt mijn kamer echt gigantisch op en is het bijna onmogelijk om hem weer af te koelen. Ik kan dan niet slapen en daarbuiten is het onmogelijk om op mijn kamer te werken of even rustig te zitten.

Ik heb donkere gordijnen (wat ik ook zo wil houden) maar ze zijn erg lichtdoorlatend. Dit vind ik prettig zodat ik 's morgens van het natuurlijke licht wakker kan worden. Ook als ik ze dicht laat zorgen deze niet voor verkoeling.

Mijn vraag is dus eigenlijk of er iemand meer verstand heeft met het koel houden van een kamer dan ik. Ik zou het liefst luxaflex of rolgordijnen ophangen in al mijn ramen behalve de deur, zodat het wat donkerder kan worden en het hopelijk ook wat warmte tegen gaat. Welke kleur zou ik hier het best voor kunnen gebruiken? Traditionele ijzeren luxaflex of zou een zwart rolgordijn beter werken?

Wie oh wie helpt me uit de brand! Een vriendelijk prijsje zou ook welkom zijn, blijf immers een arme student!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:55

Top! Dan ga ik eens kijken naar een verduisterend rolgordijn met een lichte kleur. Mijn kamer wordt echt een sauna in de zomer, heb afgelopen zomer moeten slapen met een ventilator op mijn lichaam gericht en niet onder de dekens kunnen slapen omdat het niet vol te houden was. Heb regelmatig midden in de nacht een koude douche genomen omdat ik niet kon slapen :=

Anoniem

Re: Zon blokkeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:03

Onze huisbaas is vrij makkelijk, dus dat is het probleem niet. Mijn huisgenoot heeft zo'n screen aan de buitenkant laten installeren, zo eentje die uitsteekt als het ware. Ik heb daar ook naar zitten kijken maar ik vind het vooral kijkend naar de prijs een behoorlijke investering. Kan ze hoogst waarschijnlijk niet meenemen als ik weer ga verhuizen en het enige wat ik dan zou kunnen proberen is dit terugkrijgen van mijn huisbaas. Zal er volgende keer even over beginnen, of zij het misschien voor me willen ophangen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:51

Ell_en schreef:
Op mijn vorige slaapkamer had ik gewoon een screendoek waar van die metalen ringetjes in zaten die je dan met van die vlindermoertjes die op het kozijn zijn bevestigd opgehangen kunnen worden. Hoeft helemaal niet met zon uitschuif gedoe..
Echt, scheelt enorm.. :)

Ik heb nu inderdaad iets gevonden wat me ongeveer 30 euro per raam zou kosten. Probleem is alleen dat ik 3 ramen heb waar ik dat graag opgehangen zou willen hebben en ik vind 90 euro toch wel erg veel om te investeren in een kamer waar ik nog hooguit 2/3 jaar woon. Ga het dus even voorleggen aan m'n huisbaas, lijkt mij dat het voor hun ook een investering is. Kunnen ze de huur weer omhoog gooien als ik eruit ga.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, JitskeJeldau, Zira1994 en 110 bezoekers