was-droogcombinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

was-droogcombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 20:19

Ik ben op zoek naar een was-droogcombinatie. Ik ga in een klein appartementje wonen en voor die paar jaar lijkt een combinatie machine mij ideaal :) Ik heb al heeeeel wat zoekwerk verricht, maar er zijn voor was-droogcombinaties toch best wel weinig reviews te vinden.

Mijn oog is gevallen op een combi van het merk Candy. Voor mij een onbekend merk, dus dat vind ik toch een beetje eng om te kopen. Over Indesit lees ik eigenlijk alleen maar slechte dingen.

Wie heeft er ervaring met en was-droogcombinatie en zoja; welke? Ik heb trouwens geen Miele centjes :D

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: was-droogcombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:22

Sowieso zijn de droogresultaten van deze machines vaak maar zeer matig en gebruiken ze enorm veel energie. Als je de mogelijkheid hebt zou ik gewoon wassen en ophangen

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: was-droogcombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:25

+1.

Of ophangen en laten drogen of een wasmachine en een droger.
Die combi's drogen 9 van de 10 keer voor geen meter.

xdniesje
Berichten: 2053
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:25

Wij hebben er ook naar gezocht, ruimte besparen leek ons altijd wel fijn. Wij hebben het niet gedaan, na lang zoeken hebben wij eigenlijk alleen maar slechte dingen gelezen of gehoord. Ik zou het dus ook niet aanraden, al heb ik geen echte ervaringen. Kan je niet de droger op de wasmachine doen om zo toch ruimte te besparen?

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:27

Ik heb hier de wasmachine en de droger op elkaar staan. Scheelt ook een hoop ruimte.

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Re: was-droogcombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 21:57

Bedankt voor de reacties :)
Aan stapelen heb ik ook al gedacht, maar omdat de aansluiting in de badkamer zit en het al zo'n kleine badkamer is, zie ik dit niet zo zitten..
Alleen een wasmachine is een optie, en dan idd alles ophangen.. Moet ik alleen wel alles in de woonkamer op gaan hangen.

Het is in principe maar voor 2/3 jaar. Dan ga ik als het goed is een huis kopen en dan heb ik waarschijnlijk zat plek voor een wasmachine en droger. Ik hoef ook niet superveel wasjes te draaien.. Hmm, twijfels twijfels..

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: was-droogcombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:01

Zeker bij weinig was gewoon zo'n droogtoren neerzetten. Met een dag is het droog

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:52

In ons huis past wasmachine/droger niet op elkaar omdat de ketel in de weg zit.
Wij hebben een was/droog combi gekocht en die na een maand omgeruild voor een wasmachine. Deze combi was een Bosch Avantixx.

Ik werd spontaan allergisch, omdat het stof wat normaal in het filter komt nu voor een groot deel in je kleding terecht komt.
Ook vond ik dat alles erg muf ging ruiken, alsof het beschimmeld was, omdat het vaak niet helemaal droog werd en het dan gaat liggen stinken. Je kleding word er ook niet mooier van.

Nu hebben we een gewone wasmachine van Bosch en hang ik kleding na het wassen direct op.
Mijn was ruikt nu lekker fris en kleding blijft lang mooi!
Ik hang het ook in de woonkamer op, op een wasrek, gaat je huis ook nog eens lekker van ruiken :Y)

meggiemeg

Berichten: 12221
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: was-droogcombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:00

Heb vroeger een Candy gehad, zette de droger aan en kwam na een poosje weer boven stond dat ding in de brand... Nooit geen Candy meer gekocht daarna!

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:02

Want Nant hierboven zegt. Muf ruikende was. Het droogt echt slecht en het energiebedrijf was de enige die er blij van werd. Ik heb nu sinds een paar jaar een gewone wasmachine en deze centrifugeert beter dan de combinatie ooit gedroogd heeft.
Ja, je moet de was ophangen, maar het is over het algemeen snel droog.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:03

Zeker omdat je zelf zegt dat je niet mega veel gaat wassen gewoon een droogrek ophangen aan de muur.
Of een die je over de deur kunt hangen die zijn ook handig.
Als je hem niet nodig hebt kun je opbergen.

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:08

wat er al gezegd word. Het heeft een hoop nadelen. Ik heb een combi alleen die droogt niet meer dus heb er een droger bijgekocht. Het grote nadeel is dat je meer kilo kan wassen dan je kan drogen dus zou je in theorie als je een volle trommel hebt gewassen de helft eruit moeten halen voor het drogen anders droogt het inderdaad niet. Ik gebruik trouwens mijn droger alleen voor grote dingen als beddengoed en handdoeken de rest hang ik gewoon op een wasrekje van de Ikea werkt prima. Staat ook in de woonkamer. Ik heb er weinig last van en het is stuk goedkoper qua stroom enz

burnie
Berichten: 150
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Goes

Re: was-droogcombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:10

Ik heb een aantal jaar een was droog combi gehad ivm ruimte gebrek..... Ik vond het ideaal, na het wassen gelijk de droogfunctie aan. De was meteen droog en terug in de kast.
Maar ik droog geen kleding in de droger, alleen handdoeken, ondergoed, beddegoed, etc.....
Kleding hing ik op aan een droogrek op douchecabine formaat (kun je het gelijk goed kwijt)

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: was-droogcombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:19

ik heb hier ook een wasdroogcombi. vind het ideaal.
ook geen last van slecht drogen of muf ruikende was

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 11:09

Welk merk combi gebruiken jullie?

Voor mij zou drogen ook alleen gaan om handdoeken, ondergoed, sokken e.d. Daar vind ik een droger dus wel fijn voor :)

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: was-droogcombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:44

ik heb ook een combi, mn was komt met een beetje pech natter uit de droger dan dat het erin gaat. Het droogprogramma duurt 11 minuten; beetje droger is een paar uur bezig! Ik heb hem gehad (het is een AEG), maar gebruik de droogvfunctie dus nooit. Zou het niet doen, beter een goede wasmachine die goedkoper is in het gebruik en goed voor je kleding zorgt (deze trommel is zo grof dat je kleding sneller slijt nl)

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Re: was-droogcombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 10:27

Hmmm... slijtage aan kleding is ook niet al te best idd..

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: was-droogcombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 10:33

Ik heb er 'vroegah' een gehad (een AEG) en was er heel blij mee. Hou er wel rekening mee dat de droogcapaciteit meestal minder kilo's is dan de wascapaciteit. Als je de wasmachine dus vol belaad en daarna meteen de droger aanzet zul je een slecht resultaat krijgen. Bij een minder beladen machine of door er wat natte was uit te halen was het resultaat prima!

Ik gebruikte hem hoofdzakelijk voor beddengoed en handdoeken, scheelt toch een stuk in je woning als je al die 'natte lappen' niet ergens hoeft neer te hangen (en je krijgt lekkere zachte handdoeken <3 ). Drogers zijn zo en zo niet echt heel erg economisch, maar van veel vocht in je woning wordt je ook niet vrolijk. En ja, je kwetsbare kleding doe je natuurlijk niet in de droger, maar handdoeken en dekbedovertrekken gaan bij mij echt heel lang mee hoor, dus slijtage zal best meevallen.

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: was-droogcombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 10:44

Ik heb een Mieke was-droog combi. De eerste jaren ook alszodanig gebruikt, maar het duurde lang voor de was droog was. De trommel van een gewone wasdroger is namelijk veel groter dan die van je wasdroogcombi en dus komt de warme lucht in een gewone droger veel makkelijker door het wasgoed heen. Als het weer het toeliet hing ik het dus te drogen op het balkon. Binnen wasdroger geeft zoveel vocht in huis.
Inmiddels een aparte wasdroger erbij genomen omdat ik er in het andere huis ruimte voor kreeg en dat gaat echt vele malen sneller.

Villa

Berichten: 2161
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: vlakbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:39

Wij hebben sinds een paar maanden een samsung was-droog combi. Mijn vriend wou perse een droger hebben toen we in de winkel stonden, maar je raad het al .. uiteindelijk hebben we de droogfunctie nog maar 2x gebruikt :+
Ik ben tot nu toe wel tevreden. Hij wast goed, past veel in, geen muffe kleding en hij droogt ook echt goed (hoewel hij er wel lang? over doet, zeker wel twee uur of langer).

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: was-droogcombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:42

Ik heb een combi en ben er zeer tevreden over. Ik heb hiervoor een losse wasmachine en droger gehad maar deze combi doet er echt niet voor onder. Hij droogt perfect en is zeer energie zuinig. Mijn losse droger verbruikte VEEL meer energie. Niet alles mag natuurlijk in de droger maar van wat er wel in mag is de slijtage minimaal.

Het ligt wel erg aan het model, de goedkope modellen zijn niet heel best. Ik heb een wat duurdere machine en ik ben zeer tevreden.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: was-droogcombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:49

Als je de mogelijkheid hebt tot wasmachine en droger stapelen (als "dan-dat-maar"-optie), dan zou ik dat zeker doen. Ik heb altijd de luxe (?) gehad tot een wasmachine én droger en nu woon ik op kamers. We hebben hier alleen maar een wasmachine, dus ik moet alles ophangen. Drogen duurt hier ongeveer 1,5 tot 2 dagen dus het wil niet echt vlotten met de wasmand leeg krijgen...

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:54

Jorinda schreef:
Als je de mogelijkheid hebt tot wasmachine en droger stapelen (als "dan-dat-maar"-optie), dan zou ik dat zeker doen. Ik heb altijd de luxe (?) gehad tot een wasmachine én droger en nu woon ik op kamers. We hebben hier alleen maar een wasmachine, dus ik moet alles ophangen. Drogen duurt hier ongeveer 1,5 tot 2 dagen dus het wil niet echt vlotten met de wasmand leeg krijgen...


Als je een goede combi koopt zul je weinig tot geen verschil merken.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:56

Ik heb in mijn praktijk een indisit combi staan. 6 kg wassen 5 kg drogen. Dus gewoon niet te vol doen. Hij draait nu 3 jaar 6x per week en doet het perfect. Ik gebruik hem voor handdoeken. Zou de droogfunctie niet gebruiken voor m'n mooie spulletjes maar beddengoed, handdoeken ed zijn prima. Voor thuis heb ik een miele combi staan. Die kan wel alles wassen en drogen.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: was-droogcombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:10

Ik heb geen ervaring met combi's en las hier bijna alleen maar negatieve reacties. Vandaar mijn reactie. ;)