wat zouden jullie doen als je miljonair bent

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

wat zouden jullie doen als je miljonair bent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 02:24

Ik denk maak even een topic aan.
Om lekker van weg te kunnen dromen.
Ik weet niet of het hier goed staat en of het al bestaat.


Maar wat zouden jullie doen of kopen als jullie miljonair worden .

Ik zelf zal een groot huis kopen met veel weiland en mooie luxe stallen en een binnenbak rn alles erop en eraan.
Leuke paardjes kopen.

Me vriend mag ook wat voor hemzelf kopen haha.

En ik wil dan graag mooie reizen maken.

En ook wel wat goede doelen steunen

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Re: wat zouden jullie doen als je miljonair bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 02:30

Als het een groot gewonnen bedrag is zou ik het verdelen onder mijn familie en later bedenken wat ik met mijn deel zou doen. Als mijn bedrijf zo lekker zou lopen dat ik er miljonair van zou worden, dan zou ik mijn familie ondersteunen waar mogelijk. Ik zou niet verhuizen o.i.d., we wonen heerlijk :)
Misschien wel een nieuwe auto en wat vaker op vakantie!

Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 02:33

Als ik miljonair was, dan zou ik het niet lang blijven :Y)

Ik zelf zou mijzelf wel een luxe leventje geven. Een paar dagen per week werken, gewoon voor sociale contacten en een beetje inkomsten. Als ik miljonair was zou ik in een lux groot huis wonen, met luxe stallen en bak. Een stuk of 3 paarden hebben. En vooral ook genieten... een wereldreisje klikt ook leuk :))

Lekker blijven dromen :')

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 02:36

Eerst mijn eigen schulden en die van mijn ouders betalen. Me vervolgens een hele dikke auto kopen, mijn ouders een nieuwe auto en de rest op de spaarrekening zetten en mezelf iedere maand genoeg uitkeren om comfortabel rond te komen. Maar dat zou het ook zijn. Opleiding afmaken en dan verder kijken. Ik ben nu al gelukkig, dus zo veel geld zou het dagelijks leven wel makkelijker maken, maar zeker niet beter dan het nu is. :)
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 25-12-13 02:40, in het totaal 1 keer bewerkt

NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 02:37

SaskiaKa schreef:
Als het een groot gewonnen bedrag is zou ik het verdelen onder mijn familie en later bedenken wat ik met mijn deel zou doen. Als mijn bedrijf zo lekker zou lopen dat ik er miljonair van zou worden, dan zou ik mijn familie ondersteunen waar mogelijk. Ik zou niet verhuizen o.i.d., we wonen heerlijk :)
Misschien wel een nieuwe auto en wat vaker op vakantie!


Zo jammer dat als je het wil verdelen onder familieleden, je onwijs veel belasting betaalt _-:( Belachelijk gewoon.

Maar ik zou een mooie wereldreis maken, fotograferen op de mooiste plekjes van deze aardbol en zelf een goed doel opzetten. Waarvan ik zeker weet dat het geld écht op de goede plek terecht komt.

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 02:46

NatassJa schreef:
SaskiaKa schreef:
Als het een groot gewonnen bedrag is zou ik het verdelen onder mijn familie en later bedenken wat ik met mijn deel zou doen. Als mijn bedrijf zo lekker zou lopen dat ik er miljonair van zou worden, dan zou ik mijn familie ondersteunen waar mogelijk. Ik zou niet verhuizen o.i.d., we wonen heerlijk :)
Misschien wel een nieuwe auto en wat vaker op vakantie!


Zo jammer dat als je het wil verdelen onder familieleden, je onwijs veel belasting betaalt _-:( Belachelijk gewoon.

Maar ik zou een mooie wereldreis maken, fotograferen op de mooiste plekjes van deze aardbol en zelf een goed doel opzetten. Waarvan ik zeker weet dat het geld écht op de goede plek terecht komt.


Bij een directe schenking idd wel, gelukkig zijn er ook andere manieren waardoor je een hoop belasting ontloopt :=

Nog erger vind ik de belasting over erfenissen. Over het geerfde geld is door degene die het bij elkaar heeft gewerkt al dubbel en dwars belasting betaald, de erfgenaam betaald nog een keer. Dubbelop dus -:(-

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 02:52

Mijn schulden afbetalen, mijn ouders en broer financieel helpen en leuke auto's en misschien huizen voor ze kopen :) En natuurlijk een dikke spaarrekening voor mijn nichtje :Y)

Verder zou ik een paar paardenmensen/meisjes helpen waarvan ik weet dat ze top zijn voor hun paard/pony, ambitieus zijn, maar niet de financiële middelen hebben om echt verder te komen. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld les van goede instructeurs, de nodige behulpzame dingen zoals mentale training en altijd leuk: peperenzoutdure wedstrijdjasjes :+. Zeg maar underdogs van de paardensport die ondergesneeuwd worden door mensen met rijke ouders/goede kruiwagens/etc. Die zou ik dan gaan sponsoren.

Maar voor mezelf een Nikon 70-200 2.8 lens voor mijn camera, een mooie fotostudio inrichten, nieuw zadel voor mijn paard, kast van een huis met plek voor paard(en), de meest uitgebreide Apple computer die je maar kunt bedenken en natuurlijk... een Porsche. :D
En mijn vriend wil niks liever dan een Volvo.. Of een Seat Leon. Hij wisselt nog weleens :+

Ik geloof dat hierna het geld wel op is _O- afhankelijk van het aantal miljoenen natuurlijk :')

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: wat zouden jullie doen als je miljonair bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 02:58

Aan mijn ouders en broer een hoop geven.
Vervolgens geld investeren in huis en bedrijf voor vriendlief
en een stalling aan huis bouwen :')
Ohja en rijbewijs en atuootje kopen :))

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 03:08

Ik zou me heerlijk fotomateriaal aanschaffen verhuizen naar USA maken dat ik daar naar de universiteit kan. Paardje mee natuurlijk, een huis kopen met een weide aan, hoeft niet groot te zijn.

Oja, en naaar heeeel veel conventions gaan voor al die celebrity's te ontmoeten en ermee op de foto te staan :')
ooh, en me naast mijn huidige paard een andalusiër aanschaffen :Y)
Laatst bijgewerkt door nenahdm op 25-12-13 03:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 03:09

dromen jullie maar lekker verder. ik win de oudenjaarstrekking namelijk, want anders is het zonde van mijn geld.

en daar koop ik totilas van. met een luxe villa met stalling. en werknemers. hahah oke niet. ik koop wel een paard. en stal hem op mijn stal waar ik nu rijd. en de rest lijd ik een goed leven, maar wel realistisch

NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 03:19

SaskiaKa schreef:
Als het een groot gewonnen bedrag is zou ik het verdelen onder mijn familie en later bedenken wat ik met mijn deel zou doen. Als mijn bedrijf zo lekker zou lopen dat ik er miljonair van zou worden, dan zou ik mijn familie ondersteunen waar mogelijk. Ik zou niet verhuizen o.i.d., we wonen heerlijk :)
Misschien wel een nieuwe auto en wat vaker op vakantie!


NatassJa schreef:
Zo jammer dat als je het wil verdelen onder familieleden, je onwijs veel belasting betaalt _-:( Belachelijk gewoon.

Maar ik zou een mooie wereldreis maken, fotograferen op de mooiste plekjes van deze aardbol en zelf een goed doel opzetten. Waarvan ik zeker weet dat het geld écht op de goede plek terecht komt.


SaskiaKa schreef:
Bij een directe schenking idd wel, gelukkig zijn er ook andere manieren waardoor je een hoop belasting ontloopt :=


Nog erger vind ik de belasting over erfenissen. Over het geerfde geld is door degene die het bij elkaar heeft gewerkt al dubbel en dwars belasting betaald, de erfgenaam betaald nog een keer. Dubbelop dus -:(-


Inderdaad. Hier in de familie is ook zoiets voorgevallen 4 jaar geleden. Er ging maar liefst 68%!!!! naar de belasting van het totaal bedrag...

Daarnaast betaalde ieder familielid die nog iets erft, nogmaals 30% als ik het goed heb..
Echt walgelijk. Lekker over de rug van de doden nog even geld verdienen. :n


Maar goed, back on topic, miljoenen winnen is natuurlijk veel leuker om over na te denken en te dromen :D

Benice

Berichten: 793
Geregistreerd: 06-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 03:25

Ik kan nog niet winnen, maar mijn ouders wel. Al zou ik wel weten wat ik ermee zou doen.

Mijn perfecte paardje kopen: recreatieve knol die goed is in dressuur en boscrossen. Deze stallen op een luxe stal hier in de buurt, alle bijbehorende spullen kopen, voor mijzelf een wedstrijdtenue, nieuwe laarzen en een trailer. Zodat we op wedstrijd kunnen!

De rest van het geld mogen mijn ouders zelf spenderen. :+

Nee, ik ga er niet vanuit dat we ooit winnen. Ik hoop in ieder geval dat het later financieel mogelijk is om een eigen paardje te kopen en hiermee af en toe op wedstrijd te gaan! :)

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 05:28

Een eigen bedrijf kopen, zodat we inkomen blijven houden. Hypotheek van ons huis in nederland af betalen en de rest waarschijnlijk op de bank zetten.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 05:53

Waarschijnlijk zou ik het grootste deel op de bank zetten, studeren, een aantal goede doelen steunen en met mijn ouders & broertjes naar mijn familie in Australie gaan.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: wat zouden jullie doen als je miljonair bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 07:00

Ik zou eerst een deel aan mijn ouders geven. Dan mn paardje laten dekken. Studeren/rijbewijs/auto. Samen met mijn vriend een appartement kopen. Inclusief nieuw bed, dit bed ligt niet meer goed, dus krijg er last van mn rug/benen/nek van en als ik me maar iets beweeg kraakt het als een malle. Als ik uitgestudeerd ben een bedrijf opstarten of als ik werk vind wat mij goed bevalt, lekker werken. Huisje kopen zonder stalling (ik sta veel te goed bij mn stal waar ik nu ruim 6 jaar rond loop). Lekker veel lessen met mn paardje en vooral genieten van het leven.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: wat zouden jullie doen als je miljonair bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 08:37

Zorgen dat mijn moeder met vervroegd pensioen kan, stoppen met werken en een fijn paard kopen omdat ik dan weer tijd heb om te rijden ipv te werken

Leandra

Berichten: 1593
Geregistreerd: 06-01-03

Re: wat zouden jullie doen als je miljonair bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 08:50

Ik zou de hypotheek aflossen en ook nog een extra huis in Oostenrijk kopen. Verder zou ik de verbouwing die wij gepland hebben laten doen ipv zelf doen. De rest gaat op de bank. En ook zou ik wel wat blijven werken. Ik heb zo'n leuke baan, die geef ik echt niet op omdat ik ineens veel geld zou hebben.

petrea
Berichten: 730
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Amposta ( Spanje )

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 09:05

Eh , niets bijzonders behalve een superbuitenbak aan laten leggen .

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 09:25

Ik zou wat groter willen wonen en een vrachtwagentje voor 2 paarden willen
Dan nog een paard erbij voor mijn oudste dochter ( jongste heeft nu alleen haar eigen pony)

En mijn zoon mag zich uitleven in een winkel waar ze dj spullen hebben

En dan regelmatig op vakantie

En mijn moeder zou ik geld geven

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 09:50

Ik zou beginnen met mijn baas een hoop op het bureau te sch**ten *\o/* *\o/*
En dan natuurlijk zelf een mooi bedrijf op starten in de paarden met alles erop en eraan.

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 09:55

ik zou geen dag meer werken, hooguit voor mezelf (eigen bedrijfje) :Y)

voor de rest zou ik niets veranderen of kopen, het is allemaal prima zo!

lucaa2
Berichten: 1338
Geregistreerd: 15-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:00

ik zou allereerst lekker veel shoppen. Daarna waarschijnlijk een fatsoenlijke Sulky cavaletty aanschaffen.
Daarna de rijbak vergroten en een nieuwe bodem aanleggen. Dan ook nog de stallen van mijn VP's renoveren en de hoefsmid laten komen, de dierenarts laten komen en met de poowns naar de tandarts gaan.
Verder zou ik ook een nieuw zadel kopen, huidige is te oud.
Als de baasjes van mijn VP's dan eindelijk de boel weer opgeknapt hebben en weer zelf voor de dieren kunnen zorgen, dan pas, zou ik mijn Vp's verlaten en nadenken over de aanschaf van een eigen paard.

En tja, ik heb van mijn ouders geleerd om te sparen, dus dat doe ik dan ook maar braaf >.<

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:02

Een mooi huis met genoeg grond en n leuke shet voor mijn zoon en de rest op de bank zetten en rentenieren, ben super tevreden met wat ik voor de rest heb!

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: wat zouden jullie doen als je miljonair bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:17

Als eerste een ander huis kopen, zodat paardlief lekker bij huis kan staan. Maatje erbij kopen waar de kinderen ook op kunnen rijden.

M'n moeder wat geven zodat ze het ook wat makkelijker heeft.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:20

Grappig om te lezen dat veel mensen grote huizen willen. Ik zou gaan voor een klein, gezellig huisje. Wat comfortabel en ruim genoeg is voor 2 personen. Scheelt enorm veel schoonmaken(en een schoonmaakster over de vloer vind ik geen fijn idee).

Dus klein huisje, een mooie uitloopstal/paddock paradise + rijbak en loswerkring aan huis. Klein 2 paards vrachtwagentje.
Maar bovenal zou ik me direct inschrijven voor opleiding diergeneeskunde en dan hopen dat ik ingeloot word! (omdat ik nu te oud ben voor stufi red ik het financieel gewoon niet om een dure fulltime opleiding te gaan volgen).