Mobiel geeft aan dat geheugen bijna vol is

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Mobiel geeft aan dat geheugen bijna vol is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 13:42

Mijn mobiel (Samsung Galaxy S2) geeft de laatste tijd iedere keer aan dat het geheugen bijna vol is, terwijl dat echt niet zo is. Hij kan ook geen updates meer doen daardoor. Er is nog super veel vrij volgens mij. Ik ruim iedere keer dmv CleanMaster mijn mobiel op, de onnodige bestandjes enzo. Dat geeft iedere keer een goede boost en toch blijft hij het aangeven.

Afbeelding
Afbeelding

Heeft iemand hier ervaring mee of weet waarom hij dit aangeeft en hoe ik dit kan veranderen? Ik heb al een heel aantal ongebruikte apps enzo verwijderd, en foto's van bijv. Whatsapp.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Mobiel geeft aan dat geheugen bijna vol is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:46

Mijn telefoon zeurt hier iedere dag om. Heb maar een super klein intern geheugen(800mb), wel een sd kaart van 8gb, maar daar heb ik vrij weinig aan.
Kan dus niks meer downloaden of updaten maar ik heb ermee leren leven xd
Andere dingen hebben voorang, daarna komt wel oeen nieuwe telefoon.

Kortom, je doet er niks aan, als je interne geheugen vol/klein is heb je gewoon pech helaas.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Mobiel geeft aan dat geheugen bijna vol is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:48

Zelfde probleem zelfde telefoon. Gek word ik er van!

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Mobiel geeft aan dat geheugen bijna vol is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 13:55

Balen, hahah fijn dat ik niet de enige ben, minder fijn dat het dus blijkbaar moeilijk/niet op te lossen is xD
Tussendoor was het soms heel even dat hij het niet meer aangaf, maar daarna wel weer.
Kon op internet ook niet echt wat vinden qua oplossing.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Mobiel geeft aan dat geheugen bijna vol is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:58

Ik heb overigens een htc wildfire s.
Kun je niet ergens opzoeken hoeveel intern geheugen je hebt? Want ik denk dat het echt daar aan ligt, Zo niet zou je de klantenservice van je toestel kunnen.bellen?

xNiemand
Berichten: 431
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:58

Zelfde probleem hier...
erg vervelend.
Het enige wat ik doe is de "data" van sommige apps wissen, WhatsApp slurpt een groot deel van mijn geheugen op.
Vaak wis ik die data, maar dan ik wel al m'n berichten enz. kwijt.

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Mobiel geeft aan dat geheugen bijna vol is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:59

hier ook zelfde probleem en zelfde telefoon :(

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 14:05

Hmm bij Opslag geeft ie aan bij apparaatgeheugen:
Totale ruimte: 1,97 GB
Apps: 1,25 GB
Beschikbare ruimte: 183 MB

Bij USB-opslag is er nog 6 van de 11,5 GB over
Bij SD-kaart is er nog 370 MB van 3,79 GB vrij. Terwijl CleanMaster wat anders aangeeft.
Maar ik kan dus verder niets verwijderen. K wil bij Whatsapp ook niet al mn gesprekken ineens kwijt zijn door de data daar te verwijderen. :P Maar dan nog vraag ik me af of dat dan van het apparaatgeheugen af gaat als ik ze wel verwijder? Zou dat het probleem oplossen?

Facebook messenger heeft trouwens het grootste aantal MB's nodig := (252 MB)

Allejandro
Berichten: 18539
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Mobiel geeft aan dat geheugen bijna vol is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:11

Met de gewone facebook app kun je ook wel praten, dus die hoeft er niet persé op.

Andere tip: heb je een geheugenkaart? Download dan de app, "ES File Manager". Hiermee kun je bestanden (programma's dus) kopieren naar je geheugenkaart. De android versie van Samsung heeft dat namelijk geblokkeerd (of er gewoon uit gelaten). Hiermee houd je meer intern geheugen vrij.

galopje2000

Berichten: 416
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: in het midden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:15

Dit heb ik ook met mijn Ace. hetgene wat het beste werkt is hem volledig resetten. je moet alle apps dan opnieuw installeren. (foto's blijven wel staan als je een sd-kaart hebt) hierna zal je weer een flink aantal maanden vooruit kunnen, maar als je telefoon het opnieuw aangeeft zal je het weer moeten doen, helaas. succes!
Edit: als je dan whatsapp opnieuw installeert en inlogt, heb je je gesprekken nog steeds.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Mobiel geeft aan dat geheugen bijna vol is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:25

Hier hetzelfde probleem gehad. Heb de facebook app eraf gegooid, nergens meer last van!
Ik ga voortaan wel facebooken via internet :+

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 16:26

Hmm misschien gooi ik facebook messenger eraf dan. Wil de gewone facebook app wel erop houden, wil ook wanneer nodig, via mn mobiel op facebook kunnen xD Maar indd, via die app kan je ook chatten. Maar hoe kan ik zien of bijv. facebook messenger wel of niet op SD-kaart staat? Want als het op de SD-kaart staat heeft dat ook geen nut want daar is nog ruimte zat volgens mij?

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: Mobiel geeft aan dat geheugen bijna vol is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:31

hier hetzelfde probleem alleen met de samsung y..
heel vervelend!

zelfde geld voor dingen die standaard op de telefoon staan..maar deze niet kan verwijderen.. -O-

letrow

Berichten: 122
Geregistreerd: 30-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:32

Het probleem zit hem inderdaad in het interne geheugen dat vol zit.
Ikzelf gebruik de app sms backup & restore https://play.google.com/store/apps/deta ... sync&hl=nl die maakt ook een backup van m'n Whatsapp gesprekken en stuurt ze naar mijn Gmail account. Daar komt een nieuw mapje (ergens onder postvak in) waar alle gesprekken in komen te staan.
Dan zou je bij in het menu van whatsapp bij [Chat settings] alle berichten kunnen verwijderen. Controleer uiteraard wel eerst of je gesprekken goed zijn aangekomen in je Gmail account :)

De Facebook app gebruik ik niet, die vreet teveel geheugen en batterij. Ik gebruik de mobiele website, werkt ook erg goed en kost geen extra geheugen.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 16:41

Nu ik facebook messenger eraf heb gegooid heeft hij de melding niet meer. Ben benieuwd voor hoelang .....
Anders ga ik eens dat back-up systeem proberen.

Allejandro
Berichten: 18539
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Mobiel geeft aan dat geheugen bijna vol is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 17:06

Of je gebruikt mijn tip, ben je van het probleem af. Je kan apps daarmee naar de SDkaart verplaatsen, of je USB opslag. Maar dat moet je zelf weten. En je kan nog gewoon alle apps gebruiken, updaten e.d.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 17:24

Ooh ja k had al heel veel apps naar de SD-kaart verplaatst maar dat veranderde het probleem dus niet :P
Maar denk dat de facebook messenger gewoon heel veel ruimte innam ofzo.

Big_Appie
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 17:31

Mijn samsung galaxy s3 ook! Ik kon geen eens meer muziek luisteren. Als ik dan me geheugen ging bekijken was maar 8% van me gehele geheugen vol. Achteraf bleek dat al me foto's op mijn mobiel stonden ipv op me sdkaart |o dus het geheugen van me mobiel zat vol terwijl me sdkaart zo goed als leeg was :')
Heb trouwens ook twitter moeten verwijderen...

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Mobiel geeft aan dat geheugen bijna vol is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 17:52

Scheelt dat ik geen twitter heb xD Maar apart dat er zoveel mensen hier last van hebben (gehad).

letrow

Berichten: 122
Geregistreerd: 30-03-13

Re: Mobiel geeft aan dat geheugen bijna vol is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:49

Veel toestellen hebben gewoon weinig intern geheugen en daar staan standaard de apps op. Veel apps kun je niet of gedeeltelijk op je sd kaart zetten en kosten dus aardig wat ruimte. Je moet alleen opletten dat als je een app naar je sd kaart kunt verplaatsen dat het kan gebeuren dat de bijbehorende widget niet meer werkt.
De meeste moderne toestellen hebben inmiddels al meer intern geheugen dus het komt gelukkig al wel minder voor. Maar sommige apps zijn gewoon enorme geheugen en batterij vreters.

Ssmarty

Berichten: 1593
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: In een huisje in Ermelo

Re: Mobiel geeft aan dat geheugen bijna vol is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:55

Ik heb er ook vaak last van. Bij mij helpt het als ik mijn telefoon reset.
Je moet dan natuurlijk wel opletten dat je belangrijke gegevens ergens hebt opgeslagen!
Daarna gaat ie weer een aantal maanden mee en dan begint ie weer te zeuren.

Soms helpt het ook al om je applicaties weg te gooien en weer opnieuw te downloaden, zeker bij Facebook wil dat nog wel eens werken.

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:00

letrow schreef:
Veel toestellen hebben gewoon weinig intern geheugen en daar staan standaard de apps op. Veel apps kun je niet of gedeeltelijk op je sd kaart zetten en kosten dus aardig wat ruimte. Je moet alleen opletten dat als je een app naar je sd kaart kunt verplaatsen dat het kan gebeuren dat de bijbehorende widget niet meer werkt.
De meeste moderne toestellen hebben inmiddels al meer intern geheugen dus het komt gelukkig al wel minder voor. Maar sommige apps zijn gewoon enorme geheugen en batterij vreters.


Hier ga ik in mee ;)

Ik heb de app zelf ook geïnstalleerd op mijn telefoon, echt handig. Bedankt voor de tip! :j

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Mobiel geeft aan dat geheugen bijna vol is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:08

Vreemd zou toch eigenlijk niet moeten kunnen..
Ik heb ook een samsung galaxy 2 en hij is al 2 en een half jaar oud en ik heb die melding nog nooit gehad.. en ik heb toch ook geoon facebook en whatapp en dergelijke.

Heb je hem al wel ooit uitgebreid laten updaten?
Kan via je laptop en samsung kies.
Zelf heb ik hem ook een keer laten resetten door de verzekering toen kreeg ik ook automatisch nieuwe software.
Maar bij mij vertoonde hij toen andere rare gebreken zoals scherm kantelen terwijl dut niet aanstond en samsung voice talk die op hol sloeg en uit zichzelf opladen terwijl de lader er niet aan zat.

Na het resetten is hij weer als nieuw!

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 08:55

Hij heeft vanaf dat ik facebook messenger verwijderd heb (en weer opnieuw geinstalleerd) geen melding meer gegeven :D Dus dat was dus wat nodig was.
Ik heb em al een keer uitgebreid laten updaten via Samsung Kies.

& ik heb net maar die App gedownload voor de back-up van Whatsapp-berichten enzo :D

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Mobiel geeft aan dat geheugen bijna vol is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 09:37

Facebook is ook een behoorlijk grote app, vergis je daar niet in ;)