Fijn een nieuwe cv ketel. Zucht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Fijn een nieuwe cv ketel. Zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 22:04

Omdat onze ketel inmiddels 22 jaar oud was en wat last kreeg van lekkage werd het tijd voor een nieuwe ketel. Dachten we, maar o wat verlangen we terug naar ons oude wat nattige keteltje.

Inmiddels zijn we twee weken de treurige eigenaren van een nieuwe ketel en wat thermostaatkranen. Maar ook van een niet warm te krijgen woonkamer en twee lekke koppelingen en een veel hoger gasverbruik. Grrr -:(- cv kreng vraagt de hele dag door, de brander brandt zich gek, de gasmeter bonkt en knerpt (hebben al twee keer een nieuwe gehad maar deze maakt ook weer zo n rotherrie). Maar opwarmen is er niet bij.

Vandaag hebben we een recordtemperatuur gehaald. Van 15 naar 18 graden in de snelle tijd van 6 uur. *\o/* maar dat is ook echt het maximum, warmer wordt het niet -O- .dat is echt een hele verbetering al nadat ik zelf maar een aantal instellingen van de ketel heb aangepast. De monteur en de eigenaar van het bedrijf missen daarin wat kennis lijkt wel. :roll: de cv tenperatuur werd niet hoger dan 75 graden. Nee mevrouwtje warmer kan echt niet. Terwijl groot op de handleiding staat tot 80 graden. Kwestie van afstellen dus.

Onze altijd voldoende radiatoren zouden nu opeens niet meer geschikt zijn voor de ruimte. De gordijnen die nooit een probleem zijn zouden nu een probleem zijn. De vensterbank moest maar half weg enz. Oftewel het ligt overal aan maar niet aan de nieuwe installatie. :n

De zondag na de installatie was het dieptepunt maximaal 16,5 graad in de kamer en van ellende maar de houtkachel gestookt. De grote radiator in de woonkamer wordt half warm terwijl er geen lucht inzit. Zetten we alles dicht wordt hij helemaal warm alleen straalt dat niet uit naar de rest van de kamer.

De monteur en de eigenaar zijn al meerdere keren geweest en ook een keer niet terwijl ze wel zouden komen. Vrijdag nieuwe ronde nieuwe kansen. We zijn bijna geneigd om de hele zooi te laten demonteren en zelf maar een ketel te kopen en het zelf te doen.

Een nieuwe ketel hr++ zou toch veel zuiniger moeten zijn dan een 22 jaar oud bakbeest. Fijn de nieuwe modulerende technieken. Maar als dat betekend kan niet omgaan met af en toe aan moeten op vol vermogen ipv de hele dag het geraas van je cv installatie en gasmeter. We hebben onze oude drasi thermostaat gewoon gehouden. Ding kan omgaan met de ketel en een dure klokthermostaat hebben we niets aan omdat we geen geregeld leven hebben. En dus niets vaststaat hoe warm wanneer.

Gelukkig hebben we nog niet betaald. Dat doen we pas als alles ook echt is opgelost. Iets te veel ervaring met bedrijven die beloven dingen te doen na betalen van deel of geheel van de rekening en dan van niets meer te weten.

Laten we ook eens iets doen door een "deskundige". 8)7

StalNollie

Berichten: 9113
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Fijn een nieuwe cv ketel. Zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:09

logisch dat de kosten hoger zijn als hij over enkele graad 6 uur doet. jeetje zeg wat lang.
ik zou hem met spoed laten maken zo niet een ander inschakelen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 22:12

Vrijdag komen ze weer langs, dat is het zoveelste bezoek al. Afgelopen vrijdag zuden ze komen om 12 uur. Krijg ik om 11 uur een mail dat het niet doorgaat.

Volgens hun brand de brander bij de hele dag draaien niet volcontinue. Dat is het modulerende van de ketel. Ik kan ook op de ketel zien dat hij bijna nooit voluit brand maar steeds een minibeetje. Terwijl we gewoon of volluit of niet willen hebben. Vreemd is dat zelfs als de radiator goed heet wordt hij ook net zo snel weer koud is terwijl hij eerder rustig een uur op temperatuur bleef na uitzetten. Nu binnen 10 minuten ijskoud. Dat geldt voor alle radiatoren.

Als blijkt dat dit type ketel niet geschikt is voor ons stookpatroon dat uitgebreid aan bod is geweest had hij het niet moeten verkopen. Ook heeft hij alle radiatoren gezien en ok bevonden.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Fijn een nieuwe cv ketel. Zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:18

Heeft de ketel wel genoeg "vermogen"? Is effe niet het juiste woord, hoop dat je snapt wat ik bedoel..
Dat ze je een te lichte hebben aangesmeerd voor het werk dat-ie moet doen zeg maar..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 19:29

Theoretisch zou hij genoeg vermogen moeten hebben. Heb er zelf al contact over gehad met vaillant en gezien ons minihuisje en weinige radiatoren moe ie het gemakkelijk redden. Maar het is wel iets dat in ons achterhoofd meespeelt. Deze ketel is kwa vermogen gelijk aan de oude trouwens en die kon het huis moeiteloos op 28 graden krijgen als we wilden.

Vamdaag maximaal 17 graden in huis. Domweg veel te koud met dik vest aan koude handen. En het waaiit net te hard voor de houtkachel nog.

Mrgen om 12 uur is er weer een monteur en dan kan ie het krijgen. Manlief is ook thuis dan ~~}> en hij gaat niet eerrder weg dan dat het huis warm is of er een nieuwe ketel of een goede oplossing is. En we betalen pas als alles goed werkt.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Fijn een nieuwe cv ketel. Zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:34

pfftt.... daar ben je mooi klaar mee!
Hoop dat er gauw een goede oplossing komt en jullie niet te lang in de kou hoeven te zitten.
Is het een huurhuis; omdat je het hebt over 'de eigenaar'?

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:39

Misschien ergens anders lucht in? En zijn de koppelingen al gemaakt?
Wij hebben deze problemen ook gehad in het begin. Bleek dus ook te liggen aan lekkende koppeling en leeglopen van de ketel.

Bij ons lag het ook overal aan, behalve aan de installatie. Net zo lang blijven zeuren, bellen en doen totdat we een nieuwe kregen en de koppelingen netjes werden gemaakt zodat ze niet meer lekten.

edit; Zie dat jullie dat ook gaan doen ;)

Oh en als je de houtkachel aandoet, slaat hij sowieso niet aan he ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Fijn een nieuwe cv ketel. Zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 20:38

Eigen huis eigen cv installatie.

De houtkachel gaat aan om het warm te krijgen. En logisch dat ie dan niet aanslaat. Tenminste onze oude installatie kon het wel. Dan thermostaat goed hoog zetten in de kamer alle radiatoren dicht en alleen de badkamer open. Die was dan ook warm.

Vandaar nu de nieuwe kranen overal, dan kunnen die blijven staan op de stand die goed is,

De lekkende kraan boven wordt hopelijk morgen vervangen. En we blijven ontluchten, alleen zit er geen lucht meer in. Ook niets meer te horen daarvan, wat we wel horen is de continue rammende gasmeter, de pomp boven en het water door de leidingen. Cv staat echt onafgebroken te vragen maar krijgt het dus niet warm, de grote radiator in de kamer wordt of half warm of wel warm en koelt veel te snel weer af.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Fijn een nieuwe cv ketel. Zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 14:46

Inmiddels in hopelijk afwachting van een monteur. Afspraak is spontaan van 12 uur naar na 12 uur verandert. En het is een schokkende 17,5 graad, net pas he de cv staat al vanaf 6 uur aan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Fijn een nieuwe cv ketel. Zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 19:41

We lijken nu een warm huis te houden, de lekke koppeling en kraan boven zijn volledig vervangen en in de woonkamer zijn de twee thermostaatkranen weer omgewisseld naar gewone en vandaag een dagje weggeweest. Verwarming ietsje hoger laten staan dan normaal 18 graden en het was heerlijk warm. En het gasverbruik lijkt weer wat gedaalt te zijn. Hopelijk was dit het probleem.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Fijn een nieuwe cv ketel. Zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:54

maar dan lag et dus aan de lekkage denk ik?
Fijn dat het opgelost lijkt te zijn, hoe is het nu?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 16:18

Waarschijnlijk aan de thermostaatkranen lijkt het samen met een nog iets andere instelling van de ketel. Dat is het grootste dat er verandert is. De radiator in de woonkamer wordt nu ook netjes helemaal warm en blijft ook langer warm. Wel zit er nog lucht in dus we moeten flink ontluchten nog wel.

Hopelijk is het nu eindelijk blijvend goed. Vanmorgen vrij rap op themperatuur in iets meer dan een uur van 15,5 naar 17,5 is netjes. Net weer terug en van 17 weer omhoog gezet naar 17,5. Maar de 17 was weer aangenaam warm ipv kil. *\o/*

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Fijn een nieuwe cv ketel. Zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:27

Hoop dat je probleem nu opgelost is.
Heb ook nog een ketel uit 1996 net weer gerepareerd, hier wouden ze ook maar wat graag een nieuwe neerzetten, maar als ik jouw verhaal lees.. Laat me dan mijn oudje maar houden.

Je kan nu ook je huis weer in kortere tijd dan 6 uur lekker warm stoken?

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:33

Citaat:
Dat is het modulerende van de ketel

Wil simpel zeggen dat ie onthoud wat je voorkeurs temperatuur en opstarttijden zijn.
Thermostaatkranen zijn een ramp dus inderdaad niet doen.
Lekkage opgelost??
Raar verhaal? Vermogen van de ketel moet dusdanig zijn dat het in no time 20 of meer moet zijn en niet binnen korte tijd koud in huis zijn of worden.
Isolatie??
Thermostaat?? Gewoon een Honeywell nemen en als het kan met een aparte koppeling voor je warme water ;)

Vergat nog wat een VR is beter dan een HR. HR raakt in no time van slag.
gelukkig is het nog niet onder nul(sorry niet lomp bedoeld).
Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 09-12-13 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:35

Hier sinds een week eigenaar van een HR ketel en totaal geen problemen mee. Kachel is heel snel warm. Dus iemand er bij halen is geen overbodige luxe voor jullie.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 16:46

Morganlefay schreef:
Citaat:
Dat is het modulerende van de ketel

Wil simpel zeggen dat ie onthoud wat je voorkeurs temperatuur en opstarttijden zijn.
Thermostaatkranen zijn een ramp dus inderdaad niet doen.
Lekkage opgelost??
Raar verhaal? Vermogen van de ketel moet dusdanig zijn dat het in no time 20 of meer moet zijn en niet binnen korte tijd koud in huis zijn of worden.
Isolatie??
Thermostaat?? Gewoon een Honeywell nemen en als het kan met een aparte koppeling voor je warme water ;)

Vergat nog wat een VR is beter dan een HR. HR raakt in no time van slag.
gelukkig is het nog niet onder nul(sorry niet lomp bedoeld).


Modulerend wilde bij deze ketel zeggen dat ie steeds even een beetje de brander laat doen, dan weer rust, weer de brander een beetje doet en weer rust. Gaat dan in stapjes de temperatuur van het water verhogen ipv vol branden tot de temperatuur goed is en dan niets tot hij weer te laag is. Edit dat zou energiezuiniger moeten zijn maar het verbruik daalde al toen ik het had omgezet naar gewoon aan of uit.

Isolatie en radiatoren is niets aan verandert in de kamer. Alleen die in de badkamer zijn nieuw maar die werd en word gloeiend heet.

Thermostaatkranen waren een noodzaak omdat we houtkachel moeten combineren met badkamer warm krijgen. Het idee was de kranen zet je op een vaste stand dan de kamerthermostaat omhoog zetten zodat de ketel aanslaat en dan alleen de badkamer verwarmd. Nu draaien we dus de kranen in de woonkamer maar gewoon dicht,

Onze kamerthermostaat is de oude nog. Simpel draaiding van Honywell die goed overweg kan met de ketel en die we zelf kunnen instellen op de gewenste temperatuur zonder te miepen over welke tijd enz.

Deze ketel is een heel bewuste keuze omdat hij vanaf volgend jaar aangesloten wordt op een zonneboilersysteem. Dan kun je niet zomaar elke ketel kiezen. En vr is sneller in warmte maar veel onzuiniger in gasverbruik. De vorige was ook een hr ketel alleen dus 22 jaar oud.

Marleen ik denk dat je het topic niet helemaal hebt doorgelezen. Er zijn meerdere monteurs over de vloer geweest die tot eindelijk vrijdag het probleem niet opgelost kregen.

Het gasverbruik lijkt trouwens weer wat normaler sinds vrijdag. Even goed blijven volgen of dat ook zo blijft. Wel voor de zekerheid het voorschot voor gas met 10 euro laten verhogen.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:20

Hahahha kreeg bij mijn nieuwe ketel ook zo'n 80.0000 variaties ding. Na een half jaar was ik het helemaal zat. Dus inderdaad weer een simpele honeywell.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:39

Morganlefay schreef:
Citaat:
Dat is het modulerende van de ketel

Wil simpel zeggen dat ie onthoud wat je voorkeurs temperatuur en opstarttijden zijn.
Thermostaatkranen zijn een ramp dus inderdaad niet doen.
Lekkage opgelost??
Raar verhaal? Vermogen van de ketel moet dusdanig zijn dat het in no time 20 of meer moet zijn en niet binnen korte tijd koud in huis zijn of worden.
Isolatie??
Thermostaat?? Gewoon een Honeywell nemen en als het kan met een aparte koppeling voor je warme water ;)

Vergat nog wat een VR is beter dan een HR. HR raakt in no time van slag.
gelukkig is het nog niet onder nul(sorry niet lomp bedoeld).


Ehh, een modulerende installatie is inderdaad wat karuna beschrijft, niet wat jij beschrijft. Dat doet ie ook maar een stuk meer nog, inderdaad het stapsgewijs verwarmen. Heb zelf een ATAG ketel uit 1997 en die is met modulerende thermostaat een heel stuk zuiniger in gas dan met m'n vorige Siemens aan/uit klokthermostaat. Wat jij bedoelt is simpelweg een klokthermostaat zoals de Chronoterm 1/2/3/4/weet ik veel van Honeywell (al kunnen die volgens mij ook moduleren via OpenTherm maar dat weet ik niet zeker).

NoiRaM

Berichten: 2101
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: Elim

Re: Fijn een nieuwe cv ketel. Zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:46

wij hebben vorig jaar ook een nieuwe ketel genomen aangezien ons opaatje ook al oud was en versleten en de kosten heel hoog werden.

nu een jaar later zijn we 20 euro per maand gezakt dat is al netjes natuurlijk maar ons gasverbruik is giga hoog... heel apart ! ik dacht dat nieuwe ketels zuiniger waren..
mijn oom die ketelboer is geweest gaf ook aan dat heus niet alle nieuwe ketels zuinig hoeven te zijn..

Nouja ik heb de vloerverwarming in de douche maar omlaag gedraaid want die stond schijnbaar nog op 5 oeps dat telt natuurlijk ook mee in de kosten !

nou goed ik let er verder niet zoveel op want ik ga echt niet in mijn dikke trui in huis zitten kou vatten.. als ik het koud heb draai ik alles om hoog maargoed ik had wel verwacht dat we wat geld terug zouden krijgen maar helaas dat was maar 5 euro haha

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 12:58

Stomme ketel. Na een hoopvol weekend maandag en dinsdag hadden we gister bij dat koudere weer toch wel een beetje een brr gevoel het zat toch niet nog fout zijn. Maar ja vandaag blijkt wel. De fijne nieuwe installatie doet het nog steeds niet goed. Is de hele ochtend al heel hard aan het werk en zit nu op 17,3 graden. En het gasverbruik is weer hoger.

Vaillant gebeld en de installateur erover. Vaillant stuurt nu een monteur van hun om de hele boel opnieuw in te stellen. De brander weigert nameliijk meer te doen dan 40 %. Hopelijk dat zij het wel voor elkaar krijgen anders wat mij betreft een andere ketel van een ander merk, type en niet modulerend. :n

Alleen na wat rondneuzen op internet is een veelgehoorde klacht van deze ketels, traaaaaaaag verwarmen en/of de temperatuur niet halen maar er de hele dag hard voor werken en het megahoge gasverbruik. Fijn dat we daar nu pas achterkomen. Dan had deze ketel hier nu niet ingezeten.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:09

Karuna, is het niet mogelijk om bij de ketel even op de aansluiting voor de aan/uit thermostaat (dus een niet-opentherm) een draadbrug te plaatsen? Dan moet de ketel volgas gaan draaien. Doet hij dat niet dan zit er een probleem in de ketel zelf. Hij MOET dan op 100% vermogen gaan draaien. Je moet overigens NOOIT een radiator te ver dichtdraaien. Anders is de retourtemperatuur te hoog en zal de ketel automatisch minder hard gaan draaien. Radiatoren in de referentieruimte waar de ketel hangt moeten altijd volledig open staan, in andere ruimtes mogen ze temperatuurgestuurd zijn. Overigens bij het plaatsen van die dingen altijd even een keer of 10 even helemaal dicht en open draaien, anders heb je kans dat ze geblokkeerd raken omdat ze nog niet "ingesleten" zijn. Hopelijk vertel ik je nu niets nieuws, zo wel dan kan je dit nog even proberen :)

Een modulerende ketel moet gewoon volgas kunnen branden. Vorige week zat ik in Duitsland en heb ik de ketel op de vakantiestand gezet (constante temperatuur van 16 graden en op dag van terugkomst weer naar de 20,5). We kwamen echter 2 uurtjes eerder terug dus moest hem even met de hand weer op het normale programma zetten. Er stond na 2 minuten op het display van de thermostaat:

VERWARMINGSPROGRAMMA: AAN
WARM WATER PROGRAMMA: UIT
DRUK CV: 2,2 bar
BRANDER CV: 96%

Uurtje later was het huis op temperatuur. En dat is een ketel uit 1997 waar ik zelf een wat uitgebreidere thermostaat (je bent nerd of je bent het niet ;) ) op heb geklust. Het kan dus wel, ik zou eerst nog even je thermostaat als probleem wegstrepen door hem op de 24V aansluting kort te sluiten en dan af te lezen of de brander boven de 40% komt. Doet hij dat niet ligt het aan de communicatie tussen ketel en thermostaat (de laatstgenoemde zal dan net niet helemaal OpenTherm ondersteunen en dan krijg je dit soort fratsen) :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 13:20

Onze oude ketel was ook altijd zoef warm. Dit kreng wil niet. Ik ga zelf niet prutsen aan het ding, we hebben hem niet voor niets laten installeren en willen dan ook een goed werkend ding.

Alle radiatoren beneden staan vol open. Anders wordt het helemaal niet warm. De radiatoren worden wel warm in de woonkamer nu maar de slaapkamer, keuken en gang laten het nu afweten. En aangezien we een open keuken hebben en de slaapkamer ook een open verbinding heeft met de woonkamer en de gang een schuifdeur heeft die geen kou tegenhoud hebben we een probleem. De retourtemperatuur staat nu steeds op 60 graden of kouder terwijl er 80 ingaat.

Lijkt wel alsof thermostaatkranen niet werken beneden. Op de een of andere manier wil het niet goed, zelfs als het warm wordt lijken de radiatoren niet genoeg warmte te willen afstralen.

Daarnaast is het verbruik van deze ketel gemiddeld blijkt 2500 m3 alleen voor verwarming, warm water niet meegerekend. Dat is al bijna evenveel als we in de oude situatie met warm water hadden. En dat voor een nieuwe ketel. :oo

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Fijn een nieuwe cv ketel. Zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:45

Ja, maar door die bridge-tap even te maken (vraag het anders die monteur die nu komt) weet je tenminste zeker dat die ketel wel volgas WIL. Het kan best zijn dat hij de thermostaat nu als leidend neemt ipv de referentietemperatuur van de retourleiding. Dat is softwarematig meestal wel aan te passen. Je kan ook nog vragen de thermostaat niet-modulerend aan te sluiten, net zoals je oude ketel dus. Misschien krijg je dan ook het resultaat wat je wil, omdat de ketel dan wel volgas gaat draaien :)

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Fijn een nieuwe cv ketel. Zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:56

Oeps, een berg geld uitgegeven en dan zo'n ketel hebben. Zou inderdaad modulerend eraf halen (als het kan).

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 20:04

We balen er ook flink van. Voor het eerst sinds lang over onze weerstand tegen "deskundige bedrijven" eens opzij gezet en het laten doen. Kost veel maar levert niks op voor nog. Ja een hoop ellende en chagerijn. -O-

Morgen tussen 10 en 12 komt er een monteur van vaillant. Eens kijken wat die kan uitrichten nog. Vandaag nog aan het prutsen geweest met instellingen. Het lijkt erop dat ik het modulerende voor een deel heb kunnen uitschakelen. De brander deed het opeens voor 80 % voor het eerst. Ook staan alle thermostaatkranen vol open beneden en daar dan dezelfde ellende als die de kamerradiator had. Boven heet onder lauw.

Als de instellingen niet gaan werken dat gaan de thermostaatkranen beneden weg weer. En als dat ook nig niet werkt willen we een andere ketel. Een niet modulerende simpele die het gewoon doet. Nefit wordt het ook niet. Een ketel van intergas zou zo te lezen het beste passen en is ook goed met zonneboiler. En ze kosten een stuk minder en zijn zuiniger.