Windows 8 zonder wachtwoord aanmelden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Windows 8 zonder wachtwoord aanmelden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 12:00

We hebben een nieuwe computer met windows 8 en ik kan het nu al niet uitstaan... *frustratie's*

Nu hebben we allebei een Hotmail account dus daarmee aangemeld maar als ik een spelletje wil installeren of iets wijzigen van de computer moet ik steeds het wactwoord van mijn vriend zijn account invullen maar die weet ik niet... Hoe kan dat uitgezet worden?

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Windows 8 zonder wachtwoord aanmelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:03

Je kan een lokaal account aanmaken.
Muis rechterbovenhoek - Instellingen - Pc-instellingen - Gebruikers en dan daar een lokaal account aanmaken.

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Windows 8 zonder wachtwoord aanmelden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 12:07

Alvast bedankt maar waar vind ik dat, dat je in de rechterbovenhoek moet zijn? Bij welk scherm bedoel ik.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Re: Windows 8 zonder wachtwoord aanmelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:10

leuk hea w8. ik wil ook geen wachtwoord maar krijg hem er niet van af..

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 12:14

Nou ik ben erachter hoe het veranderd kon worden nou hopen dat het helpt

Edit: helaas kan nog steeds niets installeren zonder het we van mijn vriend zijn account

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Windows 8 zonder wachtwoord aanmelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:05

Even terzijde: voor de veiligheid raden alle banken in Nederland nadrukkelijk aan om je computer met een wachtwoord te beveiligen. Als je dat niet doet en er wordt misbruik gemaakt van internetbankieren, dan kan het een reden zijn dat de schade niet vergoed wordt.

Je kunt wel automatisch inloggen: http://www.windowscorner.nl/windows8/wo ... loggen.php

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Windows 8 zonder wachtwoord aanmelden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 15:00

Maar het is wel zwaar irritant, iedere keer als ik iets wil doen, al is het maar een icoontje in een mapje plaatsen moet ik het wachtwoord van mijn vriend zijn account typen... Omdat hij zich als administrator heeft gemaakt, kan ik dat ook niet gewoon worden ofzo?

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:03

Is het niet net zo makkelijk als jullie samen op de administrator account kunnen? Dus dat er maar 1 account is?

FlyAway

Berichten: 2256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:04

fjordjes schreef:
We hebben een nieuwe computer met windows 8 en ik kan het nu al niet uitstaan... *frustratie's*

Nu hebben we allebei een Hotmail account dus daarmee aangemeld maar als ik een spelletje wil installeren of iets wijzigen van de computer moet ik steeds het wactwoord van mijn vriend zijn account invullen maar die weet ik niet... Hoe kan dat uitgezet worden?


Over het wachtwoord verhaal weet ik niks. Maar frustraties in relatie tot Windows 8 herken ik wel :D

Ik werd helemaal gek van dat irritante app-scherm. Als je ook graag automatisch op je bureaublad terecht wilt komen, dan is daar een handig programmaatje voor. Heet Start menu 8. Daarmee slaat hij na het inloggen het irritante app-scherm over en gaat meteen naar je oude vertrouwde bureaublad :-)

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:05

Dat kan :j
    Dat kan voor het eigen account via het configuratiescherm, onderdeel Gebruikersaccounts, optie Uw accounttype wijzigen of voor accounts van andere gebruikers via de link Een ander account beheren, selecteer vervolgens het account, link Het accounttype wijzigen. Let wel op dat er minimaal één administratoraccount actief blijft!

(Lange versie over gebruikersaccounts: http://www.schoonepc.nl/windows8/gebrui ... ellen.html )

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 15:10

Dank u! Nou hoef ik niet iedere keer het wachtwoord in te typen.

edit: oh moet nu steeds mijn eigen wachtwoord intypen, kan dat niet uit gezet worden?