Mijn hondje heeft op het matras geplast

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Mijn hondje heeft op het matras geplast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 15:52

Omdat mijn hondjes al op leeftijd zijn hebben ze soms moeite om hun plas op te houden, dat is voor mij niet zo'n probleem want ik het laminaat en een dweil :)
Maar nu heeft 1 van mijn hondjes per ongeluk op mijn matras geplast en ik weet niet hoe ik dit schoon moet maken, ik heb het wel al met een natte doek mijn matras geboend maar de urine zit ook in het matras.
Zou ik op de een of andere manier nog schoon kunnen maken of zou ik een ander matras moeten kopen? (waar ik geen geld voor heb...)

De boosdoener _-:( ;)
Afbeelding

JLDB_SL
Berichten: 157
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Mijn hondje heeft op het matras geplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:55

Een sopje van soda of biotex helpt heel goed !

Fink

Berichten: 1776
Geregistreerd: 16-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:57

Ik denk niet dat je het er nog uit krijgt (of er moet een of ander wondermiddel bestaan)
Want wij hadden een oppaskat, en die had ook onze bank ondergesproeid. Na veel boenen en wassen (in het bad) leek het eruit te zijn, maar zodra het warm werd in de kamer begon het te stinken als een gek, dus konden we de bank weg gooien :(

Succes met het vinden van een wondermiddel, of het weggooien van je matras :(:)

Fink

Berichten: 1776
Geregistreerd: 16-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:57

JLDB_SL schreef:
Een sopje van soda of biotex helpt heel goed !


Biotex hielp bij ons niet.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Mijn hondje heeft op het matras geplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:58

Enige wat evt effect heeft denk ik is zon stoomreiniger of tapijtteiniger...
Voor een gewoon sopje zit het veel te diep

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Mijn hondje heeft op het matras geplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:02

Ik ben bang dat je een nieuw matras zult moeten kopen. Je krijgt het nooit uit de vulling van het matras, alleen de stoffenhoes wordt (een beetje) schoon als je boent..

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 16:06

aaajjj, ik zal het nog proberen met een biotex sopje en anders zal het toch een nieuw matras worden..... :(

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Mijn hondje heeft op het matras geplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:19

Nieuw matras, helaas. En koop er dan (bij ikea ofzo) gelijk een matrasbeschermer bij. Dat is een waterdichte molton. Voor het geval je boosdoener het nog eens doet.
Vind het wel heel vies trouwens, een niet-zindelijke hond in je slaapkamer....

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Re: Mijn hondje heeft op het matras geplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:26

is er geen bedrijf bij jou in de buurt die matrassen reinigt?
Hier in de buurt hingen overal reclame van zo'n bedrijf, dus misschien zit erbij jou in de buurt ook wel een.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Mijn hondje heeft op het matras geplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:28

Zou voor de zekerheid wel van die plasbeschermers kopen voor als het nog een keer gebeurt. (Van die dingen die je op een bed legt als een kind in bed plast of zoiets dergelijks)

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 16:32

dierfysio schreef:
Nieuw matras, helaas. En koop er dan (bij ikea ofzo) gelijk een matrasbeschermer bij. Dat is een waterdichte molton. Voor het geval je boosdoener het nog eens doet.
Vind het wel heel vies trouwens, een niet-zindelijke hond in je slaapkamer....


Dat zal ik doen, ik begrijp dat je het vies vind maar het is niet dat ze continue aan het plassen is, het gebeurd heeel af en toe en dan meestal in de badkamer.
Mijn hondjes mogen al hun hele leven bij me op bed slapen ik vind het niet leuk voor Brandy als ze dat nu opeens niet meer mag.
Als het echt zo is dat het dagelijks gebeurd dan is het natuurlijk een ander verhaal.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Mijn hondje heeft op het matras geplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 01:12

Biotex groen moet je dan gebruiken, die lost dmv enzymen de urine op, kun je niet het deel van het matras waarop geplast is in een grote teil of badkuip stoppen?

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Mijn hondje heeft op het matras geplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 01:14

dit doet me denken aan die reklame van die vrouw die met een matras naar een wasserij gaat haha.
hoe heet dat spul ook alweer kan je vast bij dit ook gebruiken

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Mijn hondje heeft op het matras geplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 06:34

soda uitstrooien over je matras (droge soda dus) die een uurtje of 3,4 wat laten liggen, daarna opzuigen met de stofzuiger.
Soda trekt vocht aan dus dan is er al grote kans dat er een hoop urine uit het matras getrokken is.

Abeltje1990

Berichten: 284
Geregistreerd: 30-07-10
Woonplaats: Yerseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 06:45

AfricanLady schreef:
dit doet me denken aan die reklame van die vrouw die met een matras naar een wasserij gaat haha.
hoe heet dat spul ook alweer kan je vast bij dit ook gebruiken


Dat is van ambi pur, denk alleen niet dat dat voor een matras gaat helpen. Heb het een tijd geleden op mijn krabpaal gespoten had een poes in t huisje geplast. Moet wel zeggen dat ik daar helemaal niks meer van ruik

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Re: Mijn hondje heeft op het matras geplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 08:15

http://www.ecodor.nl/
U2000 voor kattenpis, zal toch ook voor honden helpen.
Hier eens een kat op matras gepist, dat goedje 2 keer gebruikt en het is weg.

tweebelgen
Berichten: 713
Geregistreerd: 24-11-09

Re: Mijn hondje heeft op het matras geplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:36

Als het vriest, de matras enkele dagen buiten zetten en laten uitvriezen. Ik weet niet of het helpt maar het is het proberen waard. Een nieuwe degelijke matras kost ook wel wat.

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:45

licht vochtige handdoek (niet nat) erop leggen en het er zo een beetje uit trekken, je kan ook proberen ruim zout of soda erop te doen zodat het eruit trekt. Daarna behandelen met middel tegen geur, bijvoorbeeld van HG of nog b eter het middel waar mooney1 hierboven het over heeft.

Niene87

Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:52

Mijn moeder doet altijd de plek nat maken en dan zout er op leggen.. en dan gewoon paar uur buiten leggen... (dit pluk ik van zo'n site: Als het eenmaal droog is, strooi er dan wat zuiveringszout overheen. Laat het een nachtje liggen en stofzuig het de volgende ochtend op.)
(als de kids perongeluk hadden geplast)
Wat je kan doen om het nu voor d erest te voorkomen is een matras beschermer (net als bij kleine kids) alleen dan een grote dan wordt je matras niet aangetast als het weer gebeurd en hoef je alleen die beschermer in de machine te gooien en klaar :D

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:58

Matras zo goed mogelijk afsoppen en droog deppen.
Daarna omdraaien en onder de natte plek een handdoek leggen en steeds verschonen.
Misschien maak je een kans en helpt de zwaartekracht je.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 16:22

+:)+ Ik ga eerst met een biotex sopje boenen, dan zout er op en dan een nacht buiten leggen.
Ik laat jullie weten hoe het is gegaan!

NoName126
Berichten: 1001
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Limburg

Re: Mijn hondje heeft op het matras geplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:25

Even goed schoonmaken met Biotex. Goed laten drogen en dan matras omdraaien. Dan matrasbeschermer (molton) er om en de hond er niet meer op laten. Koop voor 20 euro een mooi groot hondenkussen, en blijf consequent.
Als je toch vind dat je hond zo nodig op bed moet, dan zou je een zeiltje voor zwangeren (breken van de vliezen-vruchtwater) onder de sloop kunnen doen maar dit zweet en broeit wel behoorlijk.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Mijn hondje heeft op het matras geplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:27

Je kunt bij de Hema ook een waterdichte molton kopen.

Piept en kraakt helemaal niet en is ook niet warm of broeierig.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 18:02

NoName126 schreef:
Even goed schoonmaken met Biotex. Goed laten drogen en dan matras omdraaien. Dan matrasbeschermer (molton) er om en de hond er niet meer op laten. Koop voor 20 euro een mooi groot hondenkussen, en blijf consequent.
Als je toch vind dat je hond zo nodig op bed moet, dan zou je een zeiltje voor zwangeren (breken van de vliezen-vruchtwater) onder de sloop kunnen doen maar dit zweet en broeit wel behoorlijk.

Bedankt voor je tip maar je hoeft niet zo vijandelijk te doen hoor.

NoName126
Berichten: 1001
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:23

Arrabel schreef:
NoName126 schreef:
Even goed schoonmaken met Biotex. Goed laten drogen en dan matras omdraaien. Dan matrasbeschermer (molton) er om en de hond er niet meer op laten. Koop voor 20 euro een mooi groot hondenkussen, en blijf consequent.
Als je toch vind dat je hond zo nodig op bed moet, dan zou je een zeiltje voor zwangeren (breken van de vliezen-vruchtwater) onder de sloop kunnen doen maar dit zweet en broeit wel behoorlijk.

Bedankt voor je tip maar je hoeft niet zo vijandelijk te doen hoor.


Het was niet mijn bedoeling om negatief te zijn. Ik vind het gewoon wel gek dat je hond op bed plast, en jij dat gewoon nogmaals laat gebeuren door hier geen maatregelen aan te verbinden. Maargoed, ieder het zijn, en hopelijk kun je met mn andere tips wel wat.