Huis verkopen - tips gevraagd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:25

Rex_Rolfo schreef:
Als je een heel druk accessoire vervangt door iets rustigers wel. Nadeel van accessoires is dat het huis vol kan lijken, dus imho minder = meer.

Heb je b.v. een hele mooie maar wel erg opvallende lamp dan kan je overwegen om die in opslag te doen en er een neutrale lamp of nette plafonniere van een paar tientjes van de Gamma oid neer te hangen.

Is moeilijk zo te zeggen omdat ik a) bepaald geen binnenhuisarchitect ben en b) je huis niet ken. Heb je niet een lekker botte vriendin, zo eentje die precies zegt waar het op staat zonder er rekening mee te houden dat jij zo gehecht bent aan bepaalde frutsels? Trek dan even je olifantshuid aan en loop met haar door het huis, kan verrassende inzichten opleveren.


Of plaats de link van funda hier ook in het topic, dan kan er specifieker geadviseerd worden.



Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:51

Wat mij opvalt aan de foto's is dat ze vaak overbelicht zijn, en dat er door gebruik te maken van het kikkerperspectief het zeer lastig is om de grote van de kamers in te schatten.

Ook zijn 3 foto's van de voordeur een beetje veel, en mis ik een duidelijke foto van de achtertuin.
Sfeerfoto's zijn leuk, maar verkopen je huis niet. Naar mijn idee heb je er te veel bij staan in verhouding met foto's van het huis zelf.
Door een foto te plaatsen waarbij je de ruimte vanaf de deur van de tuin over de bank heen gezien plaatst zullen veel mensen al meer een indruk krijgen van hoe het huis in elkaar zit. Uit de foto's nu is totaal niet af te lijden waar de eettafel staat.

De foto van de slaapkamer is ook niet heel duidelijk, hoeveel ruimte is er links en recht van het beeld nog? en ook hier geld weer sterk dat van het kikkerperspectief. Maak voor de foto ook het bed mooi op, dat geeft ook meteen een heel ander beeld van de kamer.

De badkamer ziet er netjes uit, maar het kastje en het douchegordijn (en dan vooral de kleur ervan) leiden af. Haal het kastje weg en hang een bij de tegels passend douchegordijn op en de badkamer zal waarschijnlijk al een stuk ruimer ogen/ minder smaakafhankelijk zijn.

Kinderkamers zijn netjes, maar ook hier weer kikkerperspectief.

Foto van het balkon/dakterras is netjes, maar het plantje op de reling stoort me, ik dacht eerst dat het een stuk mos oid was. Juist hier kan je als zijnde sfeerfoto nog een foto plaatsen van het balkon, maar dan met het uitzicht van als je naar rechts kijkt.

De foto vanaf het grasveld/waterplassen komt 2 keer voor, bij de foto's van de voordeur en na de luchtfoto.

Ik kan zien dat het een mooi netjes huis is, maar als je vluchtig langs de foto's gaat zullen veel mensen dit missen. Je kan een boel doen door betere foto's te laten maken ;)

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hanneke137, Janinevv, L_iek, Malle_meid, SentiBot, Supertje, Tigress en 50 bezoekers

cron