laminaat schoonmaken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

laminaat schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 15:40

Hallo
Ik hoop dat het hier goed staat

Ik heb al van alles geprobeerd ;
Met alleen heet water dweilen
Met schoonmaak azijn
Een drupje dreft
Laminaat reiniger
Alles reiniger

En nog, word de vloer niet heel mooi schoon na het dweilen

Wie heeft nou echt de tip! !?

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: laminaat schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:44

Wat blijft er viezig dan? Heb je er nog vlekken op zitten, of krijg je strepen, of nog wat anders?

LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Re: laminaat schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:45

Blue wonder werkt hier perfect!

Noa_M

Berichten: 639
Geregistreerd: 17-08-08

Re: laminaat schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:46

Ik ken het! Bij mij blijft er na het dwijlen een soort waas/strepen op zitten. Ik heb het juiste middel nog niet gevonden, dus lees even mee!

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:50

blue wonder vond ik een drama :') ik vind het stinken en ik had meer strepen er na als dat ervoor te zien waren _O-

Ik heb nu een tankje laminaat reiniger van de action, briljant spul :j

tussendoor dweil ik de vloer even met van die laminaatdoeken (vochtige doeken in zo'n plastic zakje) van het kruidvat eigen merk, geen streep meer te zien :)

bordercollie
Berichten: 147
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: oosterhout nb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:54

Ik doe elke dag 2 x mijn vloer dweilen
1e keer met Detthol de orginele ziekenhuis geur haha
en de andere keer met schoonmaak azijn.
ik heb een glansende vloer echt verschrikkelijk maar dethol helpt er super tegen!


Succes en ik lees ook mee :D

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:02

Elke dag 2x dweilen?! :o

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:03

Ten eerst niet te nat dweilen dit is een veel gemaakte fout en met de nerf mee dweilen.

Sofy

Berichten: 1294
Geregistreerd: 20-01-10
Woonplaats: Arnhem

Re: laminaat schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:09

Mag ik met een gerelateerde vraag aanhaken? Ik ben voor m'n laminaatvloer nog op zoek naar de perfecte dweil.
Die doekjes van de kruidvat klinken goed, maar welk systeem gebruik je dan om ze in vast te zetten? Ik heb er nu eentje van sorbo maar dat werkt echt voor geen meter, dat ding klapt telkens om op m'n vloer als ik er maar iets kracht op zet.

NoName126
Berichten: 1001
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Limburg

Re: laminaat schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:15

oh ja! De ellende die laminaat heet! Vreselijk om de vloer goed schoon te krijgen. Wij werken tegenwoordig met een stoomreiniger van de Karcher, en als ik deze vaak genoeg uitspoel wordt de vloer (bijna) streeploos schoon, maar mennnnn wat een werk!

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:39

Sofy schreef:
Mag ik met een gerelateerde vraag aanhaken? Ik ben voor m'n laminaatvloer nog op zoek naar de perfecte dweil.
Die doekjes van de kruidvat klinken goed, maar welk systeem gebruik je dan om ze in vast te zetten? Ik heb er nu eentje van sorbo maar dat werkt echt voor geen meter, dat ding klapt telkens om op m'n vloer als ik er maar iets kracht op zet.


Ik heb zo'n klein goedkoop dweiltje waar je van die elastische dweilen omheen kan doen, daar zitten ook van die drukkers op waar ik die doeken in kan drukken (niet helemaal, links boven en rechts onder, maar dan blijft het prima zitten :j ) die doekjes van kruidvat gooi ik ook gewoon om de dweil heen want ik gebruik hem verder alleen droog om de vloer een beetje stof en haar vrij mee te houden.

deze dus:
https://imagizer.imageshack.us/v2/661x372q90/9/8a5p.jpg
denk is een stuk duidelijker :)) is dus ook maar een kleintje, maar die doeken van kruidvat zijn ook niet erg groot. Ik heb breed laminaat en mijn voet is een maatje 38, dan heb je een beetje een idee haha. Waar hij vandaan komt heb ik echt geen idee, heb m van mn moeder gekregen, maar kan haar nog wel even vragen :j

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: laminaat schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 17:08

Dettol heb ik ook al gebruikt. Geen strepen maar het blijft vlekkerig! Zou morgen bij goed dag licht wel even een foto maken.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:13

Ik dweil 1x per week met pledge laminaat reiniger. Is hij helemaal strak schoon streep vrij.

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:17

Wij gebruiken James om het laminaat te reinigen( gekregen toen we het laminaat kochten James laminaatreiniger) en dat bevalt tot nu toe goed.

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:26

Eleionomae volgens mij heb ik dezelfde vloer, hij lijkt er erg op, ook Ikea toevallig? O:)

Ik lees mee, dat spul van de action klinkt goed, vooral omdat action meestal ook niet zo duur is haha. Volgens mij is mijn schoonmaakmiddel een standaard middel, komt dacht ik bij de gamma vandaan. Als mijn volgende product goedkoper kan is dat altijd mooi meegenomen. Voor het gewone (droge) vegen tussendoor gebruik ik trouwens een swiffer, ongelofelijk wat een zooi er toch elke keer weer van mijn vloer af komt. Waar komt dat stof toch zo snel vandaan, bah. De bovenkanten van mijn kasten veeg ik meestal ook direct mee, als ik die swiffer dan toch al in mijn handen heb is dan 2 vliegen in 1 klap schoongemaakt zegmaar.

Hoe vaak doen jullie dweilen? Ik zag al dagelijks en wekelijks voorbij komen, wat is nou normaal?

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: laminaat schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:28

@telpeva, nee geen ikea :n één of andere laminaat outlet die ooit in Joure zat, geen idee of die er nog is trouwens :')

Ik heb ook wel eens laminaat reiniger van wibra gehad, was ook top spul, maar dat verkochten ze hier de laatste keer niet meer :n Dat van de action was ook niet duur nee :n was niet meer als 3,- geloof ik, waarschijnlijk zelfs de helft :')

Ik dweil 1x per 2 weken echt en de andere week ga ik met zo'n doek van de kruidvat erdoor :j en verder inderdaad gewoon zoals jij met die swiffer doet dagelijks even

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:29

Ik gebruik ook Dettol, dweil 1x in de week en vind het prima werken :j

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:30

Moet eigenlijk zeggen heb bij veel verschillende mensen en met verschillende laminaten vloer gedweild, maar overal waar ik gedweild heb had ik een mooi strakke vloer.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: laminaat schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:35

Klinkt stom maar probeer eens babydoekjes.
Die werken hier geweldig :o

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: laminaat schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:37

toen ik mijn vloer kocht zei de laminaatboer dat de meeste mensen veel te veel schoonmaakmiddel gebruiken en daar krijg je vlekken en strepen van.
ik heb laminaatreiniger bij mijn vloer gekregen, op de fles staat dat er 1 tot 2 dopjes in een emmer water moeten, maar op aanraden van de laminaatboer gebruik ik maar een halve en heb ik altijd een perfect schone vloer zonder vlekken en strepen :)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: laminaat schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:43

met alleen warm, niet te heet, water na het reinigen weer afnemen. Dus eigenlijk naspoelen. Dan haal je alle schoonmaakmiddelen er weer af.

Kan het niet ook zijn dat de vloer versleten is? Laminaat heeft een laagje er overheen dat glans geeft (in meer of mindere mate, afhankelijk van wel type laminaat). Misschien is dat er wel gewoon afgesleten en zijn dat je vlekken.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: laminaat schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:02

Ik gebruik de laminaatreiniger van HG met een blue wonder doek op mijn enorm glanzende laminaat en het werkt geweldig!
Ik moet zeggen dat ik maar een keer of 4/5 per jaar dweil :')
Iedereen heeft zijn schoenen altijd uit, ik heb geen huisdieren en elke week zijn er wel een paar kleine stukken die ik even afneem omdat ik iets gemorst heb of ik zie er voetstappen in.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: laminaat schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:05

Groene zeep lauwwarm en een gewone katoenen dweil.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: laminaat schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 19:12

Dat spul van de action werkt hier niet echt

Laminaat is nog niet oud! Nog geen jaar

Sofy

Berichten: 1294
Geregistreerd: 20-01-10
Woonplaats: Arnhem

Re: laminaat schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:13

Thanks Eleionomae! Iemand recent nog zo'n systeem gekocht en dus ervaringen over welke wel en niet omklappen? :')