Huis kopen of huren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Huis kopen of huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:21

ik heb hetzelfde dillema gehad een jaar of 5 terug. Toen kwam het er op neer dat huren in de randstad zeker 40% duurder is dan kopen destijds! Dat verschil ben ik absoluut niet kwijt aan onvoorziene kosten als verstoppingen en schade oid.

Daarbij bouw je met huren niets voor jezelf op, met kopen wel (al is at ook lang niet meer wat het geweest is!)

DIt zijn de doorslaggevende argumenten voor mij geweest. Ik heb 70% geleend van wat mn plafon was volgens de hypotheekverstrekkers en daar ben ik blij om. Hierdoor heb ik nog ruimte te leven, soms op vakantie te gaan of te gaan shoppen. MAar het is echt niet breed hoor! Ik begrijp niet waarom ik nog zoveel meer had mogen lenen, want had denk ik dan iedere maand krom gelegen om de kosten te kunnen opbrengen.

Ik heb het huis gekocht toen ik vrijgezel was. Ik heb bewust gekozen voor een appartement wat eventueel ook geschikt is om in samen te wonen en een kleine te krijgen, ofwel ik hoef niet perse weg als dit gebeurd. Aan de andere kant vergroot je je markt als je het wilt verkopen. Ik heb het verbouwd waardoor de marktwaarde is gestegen en alles zo neutraal mogelijk gehouden (strak wit gestucte muren, witte keuken, witte badkamer en wc).

Nu, 5 jaar later heb ik een vriend. Hij heeft ook een koophuis, 3 straten verder op. We hebben het wel eens over samenwonen maar gaan hier voorlopig nog echt niet aan! Ik weet zeker dat als ik nu mn huis verkoop ik nog niet mn KK eruit heb, misschien wel het grootste deel van mn verbouwing. Dan is zn huis ineens wel een blok aan je been. Aan de andere kant vind ik dat je absoluut niet uit praktische overweging bij elkaar moet gaan zitten, zolang ik zelf mijn huis kan betalen is er dus nul noodzaak en overleven we het wel :D

A winner is a dreamer who never gives up, Nelson Mandela

[OV] [PG] Carina NMK, frieze merrie 7 jaar



Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Huis kopen of huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:29

10%? dat is echt veel!!! Ik heb mijn huis nu 5 jaar en nog nooit iets gehad. Als ik 10% had gespaard per jaar, zou ik nu een nieuwe auto kunnen kopen :D

A winner is a dreamer who never gives up, Nelson Mandela

[OV] [PG] Carina NMK, frieze merrie 7 jaar

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Huis kopen of huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:04

In amerika is dat al, vind dat wel een goede! Je moet 10% met eigen geld betalen de rest via hypotheek. Al vrees ik dat de huizenmarkt dan aardig stil komt te liggen :=

A winner is a dreamer who never gives up, Nelson Mandela

[OV] [PG] Carina NMK, frieze merrie 7 jaar


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers