Pannen wat is wijs voor materiaal?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Pannen wat is wijs voor materiaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:39

Ik ben langzaam alles aan het bij elkaar zoeken , heb 2 tefal koekenpannen een wok hoeft niet duur maar een gewone groente pan wat een leed :')

Ik weet dat een plastic handvat niet handig is , dan heb je nog rvs pannen maar die zijn best wel dun en dan koelt het gauw af. Nu zag ik Emaille pannen mooi dik in elk geval voor vlees en stoofpotjes handig , maar kan je in emaille ook groente koken of moet je dan rvs pannen hebben? En het moet low budget , wel nieuw want ze moeten wel even een tijdje mee!

Iemand die me even kan helpen met pannen , van google raak ik alleen maar in de war :')

Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:43

Heb nog een nauwelijks gebruikt pannensetje staan dat je zo mag hebben. Als je ze wilt hebben moeten we even regelen dat ze op de een of andere manier bij jou komen. Deze zijn geƫmailleerd. (PB me maar)

In emaille pannen kun je alles koken. Er bestaan ook speciale hittebestendige plastic handvatten. Om te braden kun je het beste een heel dikwandige, zware pan hebben, Ik gebruik altijd die zware geƫmailleerde pannen ervoor. Bij dunne pannen brandt de boel snel aan.

Roestvrijstaal is overigens het beste en gaat het langst mee, maar dan moet je wel de duurdere, zwaardere pannen hebben.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: Pannen wat is wijs voor materiaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:25

Ik heb een vrij goedkoop setje van Sola, volgens mij heb ik ze bij de Makro gekocht. Je kunt de handvatten niet zo pakken, maar verder vind ik ze super. Bodem is mooi dik, zijn van rvs, kunnen gewoon tegen de vaatwasser, en aardappels ofzo blijven lang warm.
Even rondkijken bij ikea is ook een aanrader!

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:27


tamary

Berichten: 29183
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Pannen wat is wijs voor materiaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:33

Ik heb destijds bij de blokker in de aanbieding een setje bkr pannen gehaald. Nette prijs en goede kwaliteit. Die aanbiedingen zie ik nog steeds wel langs komen, maar ik weet niet wat je budget is.

Anoniem

Re: Pannen wat is wijs voor materiaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:35

Het wordt een gewoon gas fornuisje :P , heb pb contact met Hevonen en die heeft mega aardig nog wat pannen voor me! , misschien dat ik nog bijhaal maar het klinkt genoeg.

Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Pannen wat is wijs voor materiaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 00:54

Deksel is inmiddels terecht :)

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:14

Ik heb gewoon bij ikea dit setje gehaald: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90207402/
Ik had qua koekenpannen al 3 (kleintje, hapjespan, wok) van BK bij een of andere supermarktactie gespaard ooit. Bij blokker/lidl/action ofzo een braadpan, en klaar :)

Edit: zelfde setje als Air heeft dus, superfijn inderdaad :)