nieuwe wasmachine eerste keer draaien nu al niet meer goed??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

nieuwe wasmachine eerste keer draaien nu al niet meer goed??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 19:45

hallo,
omdat ik niet meer na de winkel kan bellen vanavond plaats ik het even op bokt.
ik weet niet of het hier goed staat.

maar ik heb vandaag een nieuwe wasmachine gekocht.
en heb net een uur geleden de eerste was er in gedaan,
tot nu toe leek het goed te gaan,
maar als het gaat centrifugeren dan gaat de machine zo erg te keer dat hij de hele tijd van zijn plek af komt.
naast de wasmachine (stond er strak tegen aan) staat een droger en aan de andere kant een vaatwasser maar de wasmachine gaat zo erg te keer dat de vaatwasser en de droger 10 cm opgeschoven zijn en ik heb nu dus ook al in de zijkant van mijn wasmachine een scheurtje zitten wel klein maar ik denk dat dit gebeurd is omdat hij zo heen en weer gaat dat hij te hard tegen de droger aan kwam.

als de snelheid van het centrifugeren hoog is kan ik er zelf op gaan zitten om de machine een beetje op zijn plek te houden..


maar mijn vraag is dus dit is toch niet normaal of ben ik nou gek?
ik wil morgen terug gaan na de winkel en of een andere wasmachine krijgen of ze laten hem na na kijken of ben ik dan niet eerlijk als ik dit eis of wil>?


want ik heb hem nu maar uit gezet de wasmachine moest nog een half uurtje maar ik ben niet van plan om er een half uur boven op te gaan zitten.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:48

Ooit gedacht om voordat je hem aanzet het boekje eens door te bladeren? Dsn had je dit kunnen voorkomen namelijk.

Dit is namelijk behoorlijk normaal: op het moment dat hij niet goed waterpas staat.

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 19:53

Air schreef:
Ooit gedacht om voordat je hem aanzet het boekje eens door te bladeren? Dsn had je dit kunnen voorkomen namelijk.

Dit is namelijk behoorlijk normaal: op het moment dat hij niet goed waterpas staat.


misschien hebben wij dit ook gelezen
en ja hij staat waterpas anders zal ik hier toch geen topic over maken

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:58

Nou, je vraagt ook of je nu terug naar de winkel moet :+
Blijkbaar is de vloer dan scheef, dan moet je zelf testen wanneer hij goed stabiel staat.
Een wasmachine die van de plek afkomt staat gewoon niet goed, voor zover ik weet staat daar toch echt wel iets over in het boekje.

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 20:07

ja maar ik zeg toch dat wij het gelezen hebben,en moet waterpas staan en dat staat het.
onze vorige 2 wasmachines deden dit niet. en waarom deze dan wel.
zelf mijn oude wasmachines die maakten nog minder geluid dan deze (en je verwacht als je in deze tijd een nieuwe koopt dat het stiller is dan onze andere oude wasmachine,

en onze vloer is ook waterpas
maar goed ik ga morgen wel na de winkel toe.

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Re: nieuwe wasmachine eerste keer draaien nu al niet meer goed??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:26

HK > HTT

AFCAAFCA
Berichten: 467
Geregistreerd: 04-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:30

Wij hadden dat ook, en bij ons stond de wasmachine ook waterpas bleek alleen dat er nog een transportbouten inzaten van het vervoeren waardoor hij zo tekeer ging.

Google maar even op transportbout wasmachine, er is ook een youtube filmpje waarbij je kan zien hoe je ze kunt verwijderen.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:32

Wauw wel erg knap dat jij precies weet dat TS het boekje niet heeft gelezen en dat haar vloer scheef is :'). Zou wel vervelend zijn als het die transportbout is wanneer er niks over instaat in het boekje. Zeker als hij daardoor nu al beschadigd is.

Lottejulia

Berichten: 1800
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:34

Heb je de schroeven/bouten waarmee de wastrommel aan de behuizing vast zit, zodat deze niet beschadigd tijdens het vervoeren, er uit gehaald? Wij hebben hetzelfde probleem gehad, omdat mijn vriend dacht dat hij de gebruiksaanwijzing niet hoefde te bekijken..
Overigens deed onze wasmachine na het verwijderen van de bouten het gelukkig gewoon normaal!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: nieuwe wasmachine eerste keer draaien nu al niet meer goed??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:56

Zijn de transportbouten verwijdert?

silvana84
Berichten: 748
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:57

99% kans dat het de transportbouten zijn! Even uithalen en er is niks meer aan de hand. Bij mij stond er niks in de gebruiksaanwijzing over transportbouten, hoorde het van mijn tante dus is niet jouw schuld als je het gemist hebt hoor gebeurt heel vaak.

Brainless

Berichten: 29725
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:28

silvana84 schreef:
99% kans dat het de transportbouten zijn! Even uithalen en er is niks meer aan de hand. Bij mij stond er niks in de gebruiksaanwijzing over transportbouten, hoorde het van mijn tante dus is niet jouw schuld als je het gemist hebt hoor gebeurt heel vaak.

Als het goed is staat dat op een sticker op de machine en op (in het plastic) pakketje van de gebruiksaanwijzing enz staat het ook nog eens duidelijk op vermeldt.