Voorstellen aan nieuwe buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Voorstellen aan nieuwe buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 11:13

Wij gaan bijna verhuizen en krijgen dus nieuwe buren waar we ons netjes aan gaan voorstellen.
Nu vroeg ik me af op wat voor (unieke) wijze bokkers zich voor hebben gesteld aan hun nieuwe buren. Of op welke wijze nieuwe buren van bokkers een nooit meer te vergeten eerste indruk hebben achtergelaten!

Annuuuhh

Berichten: 1136
Geregistreerd: 31-12-09
Woonplaats: Tromsø

Re: Voorstellen aan nieuwe buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:16

Toen wij nieuwe buren kregen, hebben zij een taart voor ze gebakken en uitgenodigd voor een kopje thee/koffie. Sinds dien hebben we een hechte band met elkaar opgebouwd. (overigens is dit al 5 of 6 jaar geleden) :D

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Voorstellen aan nieuwe buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:17

Ik zou het eigenlijk niet te gek maken... ik zou zelf wel een beetje gek opkijken als een complete vreemde met iets origineel geks op de stoep zou staan om zich voor te stellen. Gewoon uitnodigen voor een kop koffie lijkt me eigenlijk al meer dan voldoende.

Anoniem

Re: Voorstellen aan nieuwe buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:20

Wij hadden de mazzel dat we een nieuwbouwhuis kregen, en dus tegelijkertijd met alle buren aan het verhuizen en klussen waren. Dus direct hallo zeggen, voorstellen, en al snel leenden we bij elkaar allerhande spullen :))

We hebben nu vooral goed contact met de directe buurvrouw, passen in vakanties op elkaars dieren, drinken gezellig wijntjes in de avond met elkaar, in de zomer bij de vuurkorf etc. En de buren van drie huizen verderop, die zijn van onze leeftijd en daar doen we echt veel dingen mee: naar theater, naar de film, uit eten, cocktailavondje.

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:22

De keren dat ik verhuisd ben heb ik gewoon aangebeld en me voorgesteld. Of ik ze uitnodig voor koffie zie ik later wel.

Maaike162

Berichten: 740
Geregistreerd: 06-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:23

Toen wij gingen verhuizen kregen wij op de dag van de verhuizing, pizzabroodjes van hun. Het zijn Turkse buren, dus dat hoort bij hun tradititie. Eens in de paar weken bakken ze ook iets lekkers voor ons (baklava, kleine broodjes, koekjes) of als ze gaan barbequen krijgen wij ook altijd wat vlees van de barbeque.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:24

Eh ik heb op een hele aparte manier kennis gemaakt. :')

Ik had mijn auto op de oprit gezet en vergeten op de handrem te zetten, dus die is in de tuin van de buurvrouw gerold.. Dus toen gelijk maar even kennis gemaakt.

En de overige buren: Wij hebben iedereen op een avond uitgenodigd en hapjes etc gemaakt, was erg gezellig!

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:27

Mayflower_ schreef:
Eh ik heb op een hele aparte manier kennis gemaakt. :')

Ik had mijn auto op de oprit gezet en vergeten op de handrem te zetten, dus die is in de tuin van de buurvrouw gerold.. Dus toen gelijk maar even kennis gemaakt.

En de overige buren: Wij hebben iedereen op een avond uitgenodigd en hapjes etc gemaakt, was erg gezellig!


Auto moet je in de versnelling laten staan ;)

Voorstellen ??
Heb ik eigenlijk nog nooit gedaan :+
Goeiedag mooi weer thats it...
Als we ze toevallig tegen kwamen wel even een gesprekje aangeknoopt en meer niet.

Niwla

Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Re: Voorstellen aan nieuwe buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:31

Toen wij ons huis kregen kwamen de buren zich aan ons voorstellen. :)

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Voorstellen aan nieuwe buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:55

Mijn buren waren aan het klussen en volop aan het verhuizen natuurlijk, dus kwamen niet meteen zich voorstellen.
Even daarna kwam mijn buurvrouw aan de deur om zich voor te stellen. Koffie aangeboden natuurlijk en zo bleek dat ze een Haflinger had en een tijdje later had ik er een verzorgpony bij :))

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Voorstellen aan nieuwe buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:02

Niet.
Het ene huis naast me stond leeg, dus daar had ik geen buren en het andere huis naast me kreeg in exact dezelfde week als mijn huis zijn nieuwe bewoonster.
Wij liepen elkaar met klussen dus al snel tegen het lijf en het klikte direct.
Aan overige buren heb ik me niet voorgesteld. Ik kom daar wonen voor mezelf, niet voor nieuwe contacten.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:10

Ik zou me er niet zo geroepen toe voelen eigenlijk..
Wij hebben hier met enige regelmaat nieuwe buren(hebben een aantal huurwoningen naast ons, die veel als tussenstap gebruikt worden naar een grotere woning toe). Maar er is nog nooit iemand geweest die zich is komen voorstellen en ik vind het prima.
Als je mekaar een keer tegenkomt is even groeten en wellicht keer gesprekje aankopen prima, maar meteen op de koffie bij mensen die ik niet ken, mij niet gezien hoor :')

Anoniem

Re: Voorstellen aan nieuwe buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:12

Ik vind het juist leuk om met een aantal buren leuk contact te hebben, kwamen helemaal nieuw in Houten wonen en dan is het gewoon echt erg leuk om mensen te leren kennen. Via Bokt leerde ik overigens ook dat er een bokker bij mij in de straat woont :))

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:15

Je komt mss wel voor jezelf wonen, maar als je elkaar wat beter leert kennen kan dat ook fijn zijn als zich eventuele problemen voordoen.

Onze nieuwe buren zijn hier allemaal een keer op de koffie geweest. We lopen elkaars deuren niet plat, maar als er wat is kunnen we op elkaar bouwen. Maar in een dorp is dat waarschijnlijk toch anders dan in een stad.

sax89

Berichten: 4237
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Bunschoten Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:15

Hier zelfde vraag eigenlijk. Wij pakken het zo,aan.
Begin januari gaan wij verhuizen en beginne. Ook gelijk te slopen op 2 januari. Dus we willen ons van te voren even laten zien aan de directe buren, ook om te melden dat we overlast kunnen veroorzaken.
Denk dat dat wel zo netjes is.

Anoniem

Re: Voorstellen aan nieuwe buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:18

Vind het stukje "sociale" controle ook wel prettig, je houdt toch een oogje op elkaar mocht er wat gebeuren. Mijn buurvrouw is alleen, heeft maar 1 keer per twee weken de kinderen, dus als er wat is mag ze gerust ons bellen, doen wij andersom ook namelijk.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Voorstellen aan nieuwe buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:28

Niet :+

Wij hebben het niet gedaan. Nu wonen wij in een klein dorp en wist iedereen dat wij daar kwamen wonen. We verhuisden in de zomer dus iedereen was een beetje met de tuin in de weer e.d. en dan gaat het best snel hoor.
Binnen een week waren we lid van de buurtvereniging :+ Harstikke gezellig en we hebben met iedereen goed contact :j

Dus in ons geval is het vanzelf gegaan en ik weet ook niet of wij wel bij de deuren langs gegaan waren om ons voor te stellen :o

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: Voorstellen aan nieuwe buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:29

toen we het huis gingen bezichtigen :+ :P

huis zou nieuwe keuken en badkamer krijgen, we hebben bij de buren aangebeld om te vragen of dat bij hun al gedaan was en of we mochten kijken en waren ook wel nieuwsgierig naar waar we dan naast zouden komen wonen. (bij hun was keuken inderdaad al vervangen en zag er erg netjes uit!)

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Voorstellen aan nieuwe buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:33

Ik woon hier al mijn hele leven lang dus zou het niet weten :')
Kan me wel voorstellen dat het in sommige situaties anders ligt.
Als je nou rustig woont en weinig buren hebt zou ik me wel voor gaan stellen maar in een drukke buurt zou ik het niet snel doen en ziei k wel of ik ze tegenkom.
Tenzij ik een knappe buurman zou hebben!!!!

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:33

Ik kan bij onze buren aan de linkerkant niet meer stuk. Al vrij snel nadat wij daar kwamen wonen brak de buurvrouw haar heup, toen zij in het ziekenhuis lag heb ik elke dag een bord warm eten of verse soep bij de buurman gebracht (inmiddels is hij 74 en zij 68) en als er wat was met de kalveren/koeien heb ik geholpen. Toen de buurvrouw inmiddels weer thuis was heb ik regelmatig boodschappen gedaan als dat nodig was. Vind dat meer dan normaal dat je klaar staat voor een ander, zeker in dit soort situaties. Zij hebben dat enorm gewaardeerd!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:09

Is een maand of 4 erbij in gaan wonen uniek genoeg? :+
Wij hebben een nieuwe woning gekocht, en zijn 4 maanden dakloos. Die 4 maanden gaan we waarschijnlijk bij onze nieuwe buren wonen (waar ik al bijna 30 jaar kind aan huis ben en waar mijn paard ook staat :D ).

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Voorstellen aan nieuwe buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:13

Ik ben gaan samen wonen met een vriendin in een buurt waar oudere mensen wonen. Ik was er zelf niet maar zij had zich dag 1 al buiten gesloten en moest op d'r blote voeten in haar kloffie aanbellen bij de buurman of ze even mocht bellen. Ijs was gelijk gebroken.

Met de andere buurman en vrouw was ik in de tuin bezig en wij kregen iets niet verwijderd. Toen de buurman in de tuin stond vroeg ik of hij een schop te leen had. Ja hoor, draai je maar om en buk, zei hij. Ook gelijk goed dus haha.

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Re: Voorstellen aan nieuwe buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:21

wij hebben ons alleen aan onze naaste buren voorgesteld.
2 onder 1 kop woning.
de buren aan de aan de andere kant hebben we aangebeld maar deden niet open.
die kwamen we 1 weekje later tegen toen we aan het verbouwen waren.
de rest van de straat ik zou echt niet weten wie er wonen,nou wonen wij ook buitenaf en het is een vrij lange straat,verder wonen er veel oudere mensen
en eigenlijk maakt het me ook niets uit,vrienden van ons wonen dicht bij en vind het ook wel best ook zo.
mijn broer heeft de eerste dag dat ze aan het klussen waren en klaar waren alle buren uitgenodigd voor een borrel ik zou daar echt geen zin in hebben eerlijk gezegd

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:02

Maaike162 schreef:
Toen wij gingen verhuizen kregen wij op de dag van de verhuizing, pizzabroodjes van hun. Het zijn Turkse buren, dus dat hoort bij hun tradititie. Eens in de paar weken bakken ze ook iets lekkers voor ons (baklava, kleine broodjes, koekjes) of als ze gaan barbequen krijgen wij ook altijd wat vlees van de barbeque.

Hahaha hier precies hetzelfde! :D
Zo lief en lekker!! Verder hebben we weinig contact met ze, wel af en toe een praatje maar ze spreken niet zo goed Nederlands.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:07

Ik heb een nogal nieuwsgierige bovenbuuf, dus bij de eerste keer klussen al vanuit de tuin kennisgemaakt. De schuinbuivenburen ook vanuit de tuin leren kennen. Van de directe buren had ik voor de één een keer een pakketje ontvangen dus kennisgemaakt toen ze die kwam ophalen, de ander heb ik nog nooit gezien maar woont er volgensmij ook niet echt.. Niet echt 'n hechte buurt hier, zoals je merkt :P

Edit: dit is dan ook wel een huur-wijk in de stad, dat maakt het ook al anders natuurlijk :)