Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosa_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 12:47

De titel zegt het eigenlijk al, ik ben me momenteel aan het oriënteren op een kleine, zuinige en nette auto. De drie in de titel genoemde autos spreken mij erg aan, maar welke is nou de beste en waarom? Qua prijsklasse vallen ze in dezelfde categorie en ik wil sowieso een die minder dan 100.000 km op de teller heeft. Aanbod genoeg, dus ik ben nu op zoek naar gebruikerservaringen.

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:49

Japans versus Frans, dan zou bij mij snel de keuze gemaakt zijn voor Japans ;-)

Rosa_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 12:49

Ik ben een enorme auto noob, welke is Japans? :=

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:50

Dat maakt niks uit want de auto´s zijn motorisch hetzelfde :) ze komen uit dezelfde fabriek. Frans versus Japans gaat in dit geval dus iet op, al zou ik in andere gevallen ook zeker voor Japans/ Aziatisch gaan :) Er zijn alleen kleine details in de afwerking van de buitenkant en van het interieur anders. Wij hebben zelf uiteindelijk voor de Aygo gekozen omdat je daar de langste garantie op kreeg (3 jaar). We hebben er 5 jaar lang met veel plezier mee rondgereden en nooit grote problemen mee gehad.
Laatst bijgewerkt door Swift op 08-11-13 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:51

geen ervaring met die 2, wel met de yaris.
Mijn oom heeft een auto garage en had voorheen alle merken maar heeft nu op inruil na alleen nog maar toyota. Zijn ervaring was dat deze door de jaren heen zo weinig mankeerde.

Onze eigen autobedrijf, geen garage dus je kunt bij hem niet kopen, is ook te spreken over Toyota.
Auto's met weinig mankementen volgens hem.

Nu weet ik dus niet hoe het zit met die 2 die jij opnoemt omdat ze best wel gelijk zijn.

Noa_M

Berichten: 639
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:52

Ik zou ook voor de Aygo gaan! Dit omdat ik hier zelf 7 jaar in rond gereden heb, met veel plezier en nooit iets aan gehad. Toevallig vorige week ingeruild voor een wat grotere auto, omdat ik toch veel vaker op de snelweg zat!

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:52

Ze zijn alle 3 precies het zelfde en hebben allebei de zelfde problemen. Alleen de Toyota is op de een of andere manier meer waarde vast, mijn vriend heeft de Toyota en ik de 107, maand na elkaar geleverd, alleen zijn dagwaarde is 1500 euro meer.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:52

Ik vind Japanse auto's sowieso niets dus die zou afvallen bij mij.

Persoonlijk vind ik de afwerking van deze autootjes erg goedkoop, erg plastic. Mijn broer heeft een 107 en het is gewoon... nou ja, duidelijk het goedkope autotje. Als ik zie dat mijn 12 jaar oude VW lupo zo veel beter, netter en mooier is afgewerkt, dan was dat het voor mij waard om een oudere auto te kopen ipv een nieuwe.

Als je echt vast staat op deze autootjes dan zou ik voor de Peugeot gaan.

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:57

Wij hebben al heel veel auto's gehad en de fransen gingen allemaal stuk voor stuk rammelen na een tijdje. Wij nemen altijd Duits of Japans, we hebben al twee toyota's gehad en ze zijn best ok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:58

topic om te volgen.

Ik zoek straks ook een nieuwe kleine voor weinig km's per jaar.
Wil eigenlijk een gas, maar niet te verkrijgen volgens mij in deze modellen

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:59

vonneke schreef:
topic om te volgen.

Ik zoek straks ook een nieuwe kleine voor weinig km's per jaar.
Wil eigenlijk een gas, maar niet te verkrijgen volgens mij in deze modellen

Dan zul je het inderdaad zelf in moeten bouwen. Ik weet dat Toyota dan de garantie laat vervallen, althans dat is mij wijs gemaakt :)

Anoniem

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:00

Dat heb ik inderdaad ook begrepen. Maar ook dat het vaak niet goed gaat met gas inbouwen omdat de moter daar niet op gemaakt is.

Dan zal het voor ons de Chevrolet Spark Bifuel worden.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:01

vonneke schreef:
Dat heb ik inderdaad ook begrepen. Maar ook dat het vaak niet goed gaat met gas inbouwen omdat de moter daar niet op gemaakt is.

Dan zal het voor ons de Chevrolet Spark Bifuel worden.


Daar heb ik toen een testrit in gemaakt. Zo'n 1.0 motor word je niet gelukkig van, het trekt echt voor geen meter op. Ik heb nu een 1.4 en dat is zó veel fijner!

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:04

Rosa_ schreef:
Ik ben een enorme auto noob, welke is Japans? :=

De aygo.

En idd bij de keuzen tussen een jap of een franse ga ik voor de Jap.

TOYOTA, staat heel erg goed bekent (denk bijv aan de toyota starlet, niet kapot te krijgen).

Ik heb zelf ook een toyota aygo en ik ben er super happy mee. De service is ook heel erg goed bij toyota.

Dus ik zeg aygo en laat de franse troep wat het is ;)

Rosa_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 13:04

Ik zit niet vast op deze modellen, maar ik houd el van die 'plastic' afwerking. Mijn moeder heeft een net nieuwe twingo, die vind ik helemaal geweldig en is qua interieur vergelijkbaar.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:07

vonneke schreef:
Dat heb ik inderdaad ook begrepen. Maar ook dat het vaak niet goed gaat met gas inbouwen omdat de moter daar niet op gemaakt is.

Dan zal het voor ons de Chevrolet Spark Bifuel worden.

Daar heb ik inderdaad ook even naar gekeken en ik kom dus wel regelmatig op de snelweg en heb deze toen maar niet gedaan :)
Maar maak je veel stadsritjes lijkt hij me wel ideaal.

Ik ben om mijn reden dus voor een yaris diesel gegaan.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:08

Peelie schreef:
De aygo
En idd bij de keuzen tussen een jap of een franse ga ik voor de Jap.
TOYOTA, staat heel erg goed bekent (denk bijv aan de toyota starlet, niet kapot te krijgen).
Ik heb zelf ook een toyota aygo en ik ben er super happy mee. De service is ook heel erg goed bij toyota.
Dus ik zeg aygo en laat de franse troep wat het is ;)


Wel mooi om te zien dat dat van persoon tot persoon zo kan verschillen, ik zou de Japanse troep laten wat het is en voor een fransman gaan.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:09

Vjestagirl schreef:
Peelie schreef:
De aygo
En idd bij de keuzen tussen een jap of een franse ga ik voor de Jap.
TOYOTA, staat heel erg goed bekent (denk bijv aan de toyota starlet, niet kapot te krijgen).
Ik heb zelf ook een toyota aygo en ik ben er super happy mee. De service is ook heel erg goed bij toyota.
Dus ik zeg aygo en laat de franse troep wat het is ;)


Wel mooi om te zien dat dat van persoon tot persoon zo kan verschillen, ik zou de Japanse troep laten wat het is en voor een fransman gaan.

Ik denk toch dat de meerderheid voor de japanner gaat.
Mijn vriend en ik hebben voorheen ook renault gereden, maar die komt er hier geen meer in.
Hij heeft nu een Mazda en ook dik tevreden.

susannevdv

Berichten: 455
Geregistreerd: 09-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:10

De up is er trouwens wel op aardgas. Verder idd zelfde productieband, dus zou ik idd kijken op punten als garantie, waardevastheid, voorkeur qua afwerking. Chevrolet Spark 1.0 is idd niet vooruit te branden en is niet voor niets opvolger matiz dus schakelt ook voor geen meter.

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:11

Ik heb door de jaren heen gewoon zeer goede ervarinhen met toyota, ook auto's van mijn vader vroeger. De toyota picknick die wij ooit hadden is nooit voor een mankement naar de garage gegaan, de Citroën wel. Met zeer grote regelmaat zelfs.

stunning

Berichten: 2433
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: Ruinerwold

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:12

Ik heb zelf een peugeot 107, heb ook in Citroen C1 gereden en ze zijn echt allemaal hetzelfde.. Zien er hetzelfde uit, interieur is het zelfde en rijd hetzelfde..

nomes

Berichten: 281
Geregistreerd: 14-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:13

Ik denk dat er geen slechte auto's meer zijn tegenwoordig. Dat blijft een beetje een hardnekkig vooroordeel. En Frans vs Japans gaat hier idd niet op, aangezien ze technisch alledrie hetzelfde zijn. Ik zou meteen voor de C1 kiezen, maar ben beetje bevooroordeeld. Als je 5 jaar garantie wil, ik zou zeggen google eens wat, genoeg dealers die hier momenteel mee adverteren.

joyce83

Berichten: 5198
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:15

Rij zelf in de aygo en na overstappen van een golf IV mis ik toch wat dingen erin, niet onoverkomelijk maar toch. Weet niet of het bij de 107 of c1 ook zo is.
minpunten:
- binnenlamp gaat alleen aan na openen van de bestuurdersdeur, niet bij de andere deuren.
- elektrische ramen kun je alleen per kant openen, dus geen dubbele bediening.
- weinig vermogen, maar ook wel weer te begrijpen want daar koop je deze auto niet voor. Maar kan toch ook mee komen op 130 maar niet van 90 snel doortrekken op de autoweg.

pluspunten:
- zuinig
- goedkoop in wegenbelasting
- redelijk waardevast voor mijn gevoel

Tja verder is het natuurlijk maar waar je genoeg mee neemt. Hoe luxer hoe duurder, hoe zwaarder en meer verbruik.

edit: binnenlamp en elektrische ramen is trouwens aanpasbaar indien je handig bent. www.citybugclub.nl staan tips op hierover.

Angelkisssss

Berichten: 516
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:18

Kijk ook eens naar een suzuki alto. Die is standaard 5 deurs en rijdt nog zuiniger. Ook iets ruimer voor lange mensen. Ik heb er iig veel plezier van!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:19

Ik was helemaal happy met mn Aygo; 5 jaar in gereden en met 75.000 km op de teller verkocht.
Heel zuinig, weinig kosten onderhoud en prijs-kwaliteitsverhouding was goed. Geen idee of ie nog steeds goed is, want volgens mij moet je nu dik betalen voor alle extra's.

De auto's zijn technisch nagenoeg gelijk, dus ik zou zeggen; ga kijken waar je de beste deal kan maken en dan kiezen.