Pc stuk door harde schijf, hoe te redden? XP nummer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

amillia

Berichten: 1407
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Rhauderfehn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:54

Puissance schreef:
Dat eerste is mijn vriend inderdaad van plan. :j De bestanden zijn niet beveiligd, dus moet lukken.

Ik heb nu 2 code's die het mogelijk doen, we zullen zien.. Ik denk dat het virus aardig in actie is geweest, want verschilende virusprogramma's (Norton, AVG) hebben eerder al o.a. Trojans ontdekt in de explorer.exe. Dus taakbalk, achtergrondfoto etc? :+ Lijkt me vreemd.
Even afwachten..


explorer.exe is een onderdeel van windows, zonder dat heb je idd geen taakbalk meer etc en kun je opnieuw opstarten omdat niets het nog doet.

als je er een pc aanhangt loop je het risico die andere pc te besmetten, dus kijk uit.

verder kun je nog windows installeren (activeren hoeft pas na 30 dagen) op een USB stick, om dan vervolgens via de stick op te starten.


amillia

Berichten: 1407
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Rhauderfehn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:06

liedje89 schreef:
amillia schreef:

explorer.exe is een onderdeel van windows, zonder dat heb je idd geen taakbalk meer etc en kun je opnieuw opstarten omdat niets het nog doet.

als je er een pc aanhangt loop je het risico die andere pc te besmetten, dus kijk uit.

verder kun je nog windows installeren (activeren hoeft pas na 30 dagen) op een USB stick, om dan vervolgens via de stick op te starten.


Maar als je dat soort dingen gewoon door norton op laat lossen gooit hij dat bestand toch niet weg, hij haalt er toch alleen de geinfecteerde stukken uit? (tenzij je dan zelf het bestand handmatig gaat weggooien maar neem toch aan dat je dat niet doet)



nog ff en norton is zelf een virus, zo lek als een mandje. zelf download ik regelmatig en heb de virusscanner avira en nooit geen problemen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 116 bezoekers