Pc stuk door harde schijf, hoe te redden? XP nummer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imaginaerum
Berichten: 3636
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Pc stuk door harde schijf, hoe te redden? XP nummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 17:08

Vage titel, sorry. :+ Ik zal het even nader toelichten.

Mijn pc wil vanuit het "niets" (geen vreemde dingen, behalve virussen, maar die hebben hierbij niet zoveel te maken voor zover wij weten) niet meer aan. Mijn pc geeft tijdens de opstartprocedure, waarbij de processor en de harde schijf etc bijlangs worden gegaan, bij de hard disk primary slave aan dat deze "not detected" is. Met de master is niks mis, verder ook alles in orde.
Blijkbaar is die primary slave toch flink nodig, want mijn pc loopt vast met opstarten en start opnieuw op. En opnieuw. En opnieuw. :+
Mijn pc komt tot het laden van het Windows scherm (in mijn geval XP home edition).

Het is zo'n 2 weken geleden begonnen, maar toen heb ik hem weer aangekregen door een andere modus te kiezen (die keuze krijg je bij 3 keer aan en uit doen). Ik heb de modus gekozen met de laatste instellingen die werkten (zo ongeveer heet die modus).
Nu wil dat niet meer. Ook de veilige modus doet het niet. De normale dus ook niet. :+

Er staat best veel belangrijke informatie op mijn pc, o.a. voor school, die wil ik graag redden. Het ziet er namelijk naar uit dat Windows er opnieuw op moet. Mijn technische vriend kan het wel aan, maar hij is nu net een week naar Zuid-Frankrijk en dit soort technische zaken bespreken via sms met zo'n technofoob als ik, is erg lastig. ;)
Vanochtend heeft mijn vriend nog even geholpen, we hebben hier een Windows cd liggen (startschijf?), deze erin gedaan en een modus gekozen voor systeemherstel.
Hierbij heb ik mijn Windows XP home edition code nodig, en ja hoor, die kan ik natuurlijk niet vinden. Alle boekjes van onderdelen van mijn pc zijn aanwezig, behalve dat certificaat.

Ik ben gaan Googlen naar die codes, tot nu toe heb ik 2 "oplossingen" gevonden, een programma waarbij je je code kon opvragen o.i.d., maar dat moet dan van de pc zijn waarvan het nummer is. Die wil dus niet aan en ik gebruik nu een laptop met Vista, daarbij kan dat programma (wat voor XP is) niet werken.
Tweede oplossing is contact opnemen met Microsoft, dat gaat geld kosten. :+ Derde optie is illegaal en daar heb ik geen verstand van.

Ik vrees dat ik gewoon moet wachten tot mijn vriend terug is en dat hij me kan helpen, ik ben namelijk niet heel erg technisch en ik wil mijn bestanden niet kwijt.
Hij zat te denken aan mijn harde schijf aansluiten op zijn computer, dat zal best, heb ik niet zoveel verstand van, hij wel. :+

Zijn er misschien Bokkers die tips hebben? Hoe ik aan mijn code kan komen, wat jullie denken wat er moet gebeuren om je primary slave te maken, hoe dat überhaupt is gekomen en hoe en of ik mijn bestanden kan redden? :)

Alvast bedankt!

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)


Imaginaerum
Berichten: 3636
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 19:00

Ik had verwacht dat er hier wel enkele mensen zouden rondlopen met verstand van computers! :o

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Imaginaerum
Berichten: 3636
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 19:04

Ik vrees dat er niets anders op zit. :P Als ik zelf ga sleutelen, dan is de kans té groot dat het alleen maar erger wordt. :') *Ramp*

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)


Imaginaerum
Berichten: 3636
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 19:15

Het proberen mijn pc nu nog aan de praat te krijgen is enkel om mijn bestanden op een externe schijf op te kunnen slaan, zodat ik ze niet kwijtraak. :j Volgens mijn vriend kon dat met die schijf, er zit daar een optie om Windows er opnieuw op te zetten voor systeemherstel o.i.d.? Nouja, dat hebben we dus geprobeerd, maar ik heb de code niet, dus kon de installatie niet afmaken.
Weet dus niet hoe en wat er gaat gebeuren als ik de code wel heb, maar ik hoop dat er een manier is om mijn bestanden nog te redden...

Mijn pc gaat uit halverwege het laden van het Windows scherm. Ik krijg het scherm te zien met een balkje waar een paar blauwe blokjes steeds doorheen gaan (klinkt erg dom zo, maar begrijp je wat ik bedoel? :P) en opeens stoppen dat balkje met bewegen (hij zit vast) en een seconde later gaat de pc uit. :=

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Imaginaerum
Berichten: 3636
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 15:56

Dat eerste is mijn vriend inderdaad van plan. :j De bestanden zijn niet beveiligd, dus moet lukken.

Ik heb nu 2 code's die het mogelijk doen, we zullen zien.. Ik denk dat het virus aardig in actie is geweest, want verschilende virusprogramma's (Norton, AVG) hebben eerder al o.a. Trojans ontdekt in de explorer.exe. Dus taakbalk, achtergrondfoto etc? :+ Lijkt me vreemd.
Even afwachten..

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 23 bezoekers