Fun-da deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 18:03

Cayenne schreef:
Wauw, hoe kun je je huis zo aftands krijgen?
En je zult er maar naast wonen... De huizen er omheen zien er ook gewoon netjes uit, dus het is gewoon echt achterstallig onderhoud: https://www.funda.nl/koop/creil/huis-42 ... straat-39/

Maar wel energielabel C :Y)


DuoPenotti

Berichten: 29337
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 18:05

Gatverdamme.
Hoe heeft iemand zo kunnen wonen.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 18:08

Cayenne schreef:
Wauw, hoe kun je je huis zo aftands krijgen?
En je zult er maar naast wonen... De huizen er omheen zien er ook gewoon netjes uit, dus het is gewoon echt achterstallig onderhoud: https://www.funda.nl/koop/creil/huis-42 ... straat-39/


Wat afschuwelijk. Wat zou daar gewoond hebben? Daar is heeeeel lang niks aan gedaan. En helemaal uitgewoond.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

anca

Berichten: 1778
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 18:19

Suzanne F. schreef:
mysa schreef:
Maar alleen vandaag te koop.


Ah oké nu valt het kwartje pas :') :o?


:D *\o/*

hartelijke groeten,
anca


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 00:31

Cayenne schreef:
Wauw, hoe kun je je huis zo aftands krijgen?
En je zult er maar naast wonen... De huizen er omheen zien er ook gewoon netjes uit, dus het is gewoon echt achterstallig onderhoud: https://www.funda.nl/koop/creil/huis-42 ... straat-39/

Dit zal wel gewoon een dekmantel geweest zijn voor een kwekerij toch?

Hadden wij ook in de straat. Kwam daar daar dagelijks over de vloer. Uiteindelijk verkocht aan iemand met een grote passie voor plantjes.

Dat zag er na 15 jaar ongeveer net zo uit, al hielden ze het aan de buitenkant wat netter om buiten beeld te blijven. Ik herken de vochtplekken en dichtgetimmerde brievenbus :)) .

Een andere verklaring kan toch niet :+ ?

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 09:49

Menino schreef:
Cayenne schreef:
Wauw, hoe kun je je huis zo aftands krijgen?
En je zult er maar naast wonen... De huizen er omheen zien er ook gewoon netjes uit, dus het is gewoon echt achterstallig onderhoud: https://www.funda.nl/koop/creil/huis-42 ... straat-39/

Dit zal wel gewoon een dekmantel geweest zijn voor een kwekerij toch?

Hadden wij ook in de straat. Kwam daar daar dagelijks over de vloer. Uiteindelijk verkocht aan iemand met een grote passie voor plantjes.

Dat zag er na 15 jaar ongeveer net zo uit, al hielden ze het aan de buitenkant wat netter om buiten beeld te blijven. Ik herken de vochtplekken en dichtgetimmerde brievenbus :)) .

Een andere verklaring kan toch niet :+ ?

Jawel, in die hoek: wat te denken van arbeidsmigatie?

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 09:52

Of gewoon een kluizenaarstype, een vereenzaamd (ouder) persoon, iemand met twee linkerhanden en geen geld... zat mensen die het aftakelen van zichzelf én hun huis niet zien, niet erkennen, niet herkennen, en ook geen hulp willen (of uberhaupt niet krijgen)

Dorus

Berichten: 13202
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 11:00

Inderdaad wat Ibbel zegt. Het kan zoveel oorzaken hebben.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 11:17

Ibbel schreef:
Of gewoon een kluizenaarstype, een vereenzaamd (ouder) persoon, iemand met twee linkerhanden en geen geld... zat mensen die het aftakelen van zichzelf én hun huis niet zien, niet erkennen, niet herkennen, en ook geen hulp willen (of uberhaupt niet krijgen)



Ja uiteindelijk weet je het ook gewoon echt niet :P Ooit een keer mij aangemeld voor een film-minor met als documentaireidee kijken of je erachter kan komen wat het verhaal is achter dit soort huizen. Minor door omstandigheden nooit gedaan, maar volgens mij zijn dat soms best spectaculaire verhalen. Jouw voorbeeld zou alleen wel heel tragisch zijn.

In het kader van de huizen onder de 150K

https://www.funda.nl/koop/utrecht/appar ... s-3/#kaart

90K voor een kamer van 14 m2 met gedeelde badkamer en keuken en zonder eigen voordeur :P . Dat is toch wel nieuw level huizentekort :+ . Ik zou zelfs als huisjesmelker/investeerder dit risico niet durven te nemen geloof ik :P .

Caesar
Berichten: 9300
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 19:16

Wat een vage constructie. Woonvereniging? Inleggeld? Geen hypotheek afsluiten.

Als je 150k hebt liggen dan kun je toch wel wat meer lijkt me

De praktijk is de leermeester van alle dingen.

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 19:42

Caesar schreef:
Wat een vage constructie. Woonvereniging? Inleggeld? Geen hypotheek afsluiten.

Als je 150k hebt liggen dan kun je toch wel wat meer lijkt me

Niet in Utrecht.

Dit als zelfstandige unit verkopen mag niet; voldoet simpelweg niet aan het bouwbesluit en daarmee is het strafbaar.

Maar als je het in een andere constructie giet, zoals hier lijkt te gebeuren, kun je de regels soort van omzeilen.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 19:43

In plaats van dat je huurt in een woongroep, koop je je in in die woongroep. Grote voordeel is wel dat je medebewoners je er niet uit kunnen flikkeren, wat met een woongroep wel kan.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 20:02

Tegelijkertijd: je kunt je huisgenoot er dus ook niet uitflikkeren, ook niet als dat een paranoide gunfanaat blijkt te zijn die niets doet dan roken en midden in de nacht schietspellen speelt met de bas op zwaar. (Wat ben ik blij dat onze woningbouw daar wel in kon grijpen.)

pantarhei

Berichten: 9063
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 20:24

Vooral voor studenten wel aantrekkelijk als ouders kunnen betalen
Huur is ook absurd daar. Volgens mij kan je geen nieuwe woonstichting stichten
Rotterdam heeft daarom ook in veel wijken verbod op inschrijving van meer dan drie personen op een adres om dit soort zaken te voorkomen. Schiet wel door want je mag een populaire wijken alleen woning splitsen als kleinste eenheid minimaal 84m2 heeft. Is wel weer bizar, uitzondering als in de BAG in verleden al aparte adressen zijn geregistreerd en je voldoet aan bouwbesluit. Dus brandvertragende compartimenten aanbrengt.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 20:37

Utrecht is nog erg aan het worstelen hoe hiermee om te gaan. Want enerzijds willen ze de huisjesmelkers en de snelle beleggers wel tegengaan, maar anderzijds zijn er ook gewoon veel mensen die een plekje zoeken om te wonen. Als die woonruimte er wel is, zelfs al is het niet optimaal, is het ook nogal raar dat mensen er niet kunnen wonen.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:43

iets is tegenwoordig al snel een studio...t'is gewoon de slaapkamer van een gezinswoning die voor bijna een ton verkocht wordt....moet je maar hopen dat je huisgenoten de gezamenlijke ruimtes meehelpen netjes en schoon te houden.

Goedkoper dan huren is het ook niet.....er van uitgaande dat dit voornamelijk aangekocht zal worden voor de studerende zoon of dochter; gemiddelde studie duurt 4 jaar= 22500 euro per jaar= 1875 per maand + die 120 p/mnd aan servicekosten.
Das een prijzige studentenkamer.

Dit is immers niet een constructie die je na je studie nog veel langer vol wil houden ( of je moet echt hele leuke, gezellige, nette en schone huisgenoten hebben) dus na je studie wil je er ook zo snel mogelijk weer weg. En dan hopen dat je een andere gek vindt die het voor 90 k wil kopen.

En KAN kopen; niet iedereen heeft zomaar even 90 k liggen om een slaapkamer van te kopen. Jan Modaal en daaronder zal het niet hebben liggen denk ik zo...zeker beneden modaal niet. Maar ik betwijfel of modaal daar ook zomaar even aan komt.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 03-04-23 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:54

Da's een sommetje dat niet klopt natuurlijk :+ Je schrijft een woning niet af in 4 jaar. En al helemaal niet tot nul.
Daarnaast duurt een gemiddelde studie meestal wel langer dan 4 jaar én blijft een ex-student noodgedwongen ook nog wel wat langer wonen.

Reken je met 6 jaar en een verkoopwaarde van 70k (wat een hoop verlies is) dan kom je op grofweg 400 euro per maand. Dat is al redelijk goedkoop te noemen.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:57

nee tuurlijk klopt dat sommetje niet helemaal. Bovendien krijg je bij verkoop het aankoopbedrag weer terug...mits je het voor hetzelfde bedrag, minstens, weer kan verkopen.


Maar het wordt hier wel een stuk mooier gemaakt dan het werkelijk is. Daarnaast staat het mij ontzettend tegen dat de woningnood op deze manier uitgebuit wordt. Want uiteindelijk is het gewoon een kleine slaapkamer wat je koopt via een of andere vage constructie, maar we noemen het een studio en woning en mensen trappen er wel in....nou ja; diegenen die 90 k hebben liggen.

Maar uiteindelijk is niemand echt geholpen met dit soort vage constructies. Bovendien gaat het woningen ook niet betaalbaarder maken, integendeel zelfs, als we gewoon een slaapkamer kunnen gaan verkopen voor heel veel geld onder het mom 'is een studio'. Daar mag wat mij betreft heel rap een blokkade op worden gezet.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

anca

Berichten: 1778
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 10:16


hartelijke groeten,
anca

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:58

xxCYNNxx schreef:
nee tuurlijk klopt dat sommetje niet helemaal. Bovendien krijg je bij verkoop het aankoopbedrag weer terug...mits je het voor hetzelfde bedrag, minstens, weer kan verkopen.


Dat is volgens mij juist niet waar je van uit kunt gaan. Het is een gok. Misschien kun je op zeker moment andere bewoners uitkopen, of misschien kunnen de bewoners op zeker moment samen besluiten om het geheel samen in de verkoop te zetten en daarna de opbrengst te splitsen. Maar misschien ook niet, veranderen de regels en is het vrijwel niets meer waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 22:13

xxCYNNxx schreef:
nee tuurlijk klopt dat sommetje niet helemaal. Bovendien krijg je bij verkoop het aankoopbedrag weer terug...mits je het voor hetzelfde bedrag, minstens, weer kan verkopen.


Maar het wordt hier wel een stuk mooier gemaakt dan het werkelijk is. Daarnaast staat het mij ontzettend tegen dat de woningnood op deze manier uitgebuit wordt. Want uiteindelijk is het gewoon een kleine slaapkamer wat je koopt via een of andere vage constructie, maar we noemen het een studio en woning en mensen trappen er wel in....nou ja; diegenen die 90 k hebben liggen.

Maar uiteindelijk is niemand echt geholpen met dit soort vage constructies. Bovendien gaat het woningen ook niet betaalbaarder maken, integendeel zelfs, als we gewoon een slaapkamer kunnen gaan verkopen voor heel veel geld onder het mom 'is een studio'. Daar mag wat mij betreft heel rap een blokkade op worden gezet.


Nee, dit soort constructies maken het alleen maar weer rendabeler voor investeerders en werken dus averechts :o .



Ibbel schreef:
Da's een sommetje dat niet klopt natuurlijk :+ Je schrijft een woning niet af in 4 jaar. En al helemaal niet tot nul.
Daarnaast duurt een gemiddelde studie meestal wel langer dan 4 jaar én blijft een ex-student noodgedwongen ook nog wel wat langer wonen.

Reken je met 6 jaar en een verkoopwaarde van 70k (wat een hoop verlies is) dan kom je op grofweg 400 euro per maand. Dat is al redelijk goedkoop te noemen.


Ja ik zou dus nooit langer in een studentenhuis blijven wonen dan mijn studie. Ding heeft niet eens gezamenlijke woonkamer. Mijn "traditionele" studentenleven (studeer nu ook..) was 10 jaar geleden, en woonde in net zoiets. Met een mentaal instabiele man van rond de 40 die met pannen gooiden als hij boos was. Ben na 2 jaar iets met een vriendin/klasgenoot gaan huren (na lang zoeken. Huizentekort was 7/8 jaar geleden ook absoluut een ding, maar toch gevonden. ) En daarna gelukkig genoeg wachttijd voor een sociale huurwoning.

Bovendien vraag ik me af of dit gaat renderen in deze markt. Zou kunnen, maar met die box 3 heffingen zou ik er huiverig voor zijn. Je betaalt naast je inleggeld ookal grofweg 180 euro per maand ofzo aan Box-3 belasting, dus dan zit je al aan de 300 euro vaste kosten geloof ik. Komt bij dat al het onderhoud i.t.t. bij huur voor eigen rekening is, inclusief aanpassingen aan het totale huis. Maar dat je daar niet de zeggenschap in ruil voor terug krijgt om het huis naar jouw smaak in te richten omdat je met je huisgenoten zit. Wel de lasten, niet de baten. En dan hopen dat er over 5 a 6 jaar een gekkie is die 90K in contanten hiervoor heeft liggen en de vermogensbelasting niet nog verder op de schop is gegaan.

Ik zou dit niet durven kopen voor mijn (Hypothetisch) kinderen iig. Ik zou lekker iets huren, wellicht voor teveel geld, en dan wachten tot ze bij Duwo terecht kunnen die wél hele leuke studio's tegen normale prijs aanbiedt.
Ben stiekem wel benieuwd voor hoeveel dit nu weg gaat :D .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:35


"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 12:22


"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 12:42

Cayenne schreef:
Ik kan mijn vorige post niet meer aanpassen >;)

Maar hier hoeft geen strikje omheen hoor!
Die stallen! <3 <3 <3
https://www.funda.nl/koop/groenekan/hui ... gseweg-58/
Ik vraag me alleen af of je daar geen last hebt van oa de A27 en de provinciale weg die er loopt.



Dat heb je wel, mijn ouders hebben aan de overkant gewoond. En de provincialeweg kan echt een racebaan zijn. Ook hoor je iets van de snelweg.

[o]

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 16:20


[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers