Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-23 19:12

Tijdstip ligt echt aan de supermarkt. Bij die van mij om de hoek is het vooral in de ochtend en dan rond 09.00 uur zeg maar. En een AH stukje verderop is het juist rond 16.00 uur. Jawel, twee appies een aldi en een jumbo op nog geen kilometer van elkaar :+
Toch ga ik altijd naar de appie.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:23

Even niet t juiste topic maar ik weet dat hier hele behulpzame mensen zitten.
Ik zou vanavond terug van van Londen naar Nederland, omdat ik zondag op werk moet zijn (ik kan die dag geen vrij krijgen)
Nu mailt de busorganisatie net dat ze zonder blikken of blozen de busreis geannuleerd hebben en we wel morgen nacht mee mogen, ipv vanavond, maar we hebben geen slaapplek meer en dan ben ik niet op tijd voor werk.
(Daarnaast is m’n vertrouwen in deze busorganisatie weg, de heenweg hadden ze ook al geannuleerd en geen alternatief geboden, het zou me niet verbazen als ze morgen rustig weer mailen en het alsnog annuleren)
Nu moet ik dus nog op zoek naar vervoer voor vandaag van Londen naar Nederland. Heel erg balen want ons busticket was €25 en als ik nu alternatieven zoek kom ik niet onder de €100 uit, en zo veel geld heb ik nu niet vrij op m’n rekening staan, en wil ik er eigenlijk ook niet aan uitgeven door hun fout.
Volgens mij zat hier een londen kenner? Heeft iemand tips hoe nu nog zsm thuis te komen? Ik moet morgen thuis zijn. Kan wel huilen.
Vanaf t vliegveld Londen mistte ik ook al de trein omdat het vliegveld een fout had gemaakt met mn bagage, dus heb een paar dagen geleden de hele nacht op een verlaten vliegveld doorgebracht, omdat ik de laatste trein mistte door hun toedoen, dus ben dood op en wil eigenlijk gewoon naar huis..

moonsparkle
Berichten: 21700
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:34

Ik zou er een apart topic voor aanmaken

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:38

Jeetje wat vervelend Faelynn :(:) Op de website van Ryanair al gekeken voor een goedkope vlucht? Of Flixbus wellicht?

Ik zou ook even een apart topic openen, dan heb je wellicht wat meer respons

8nnemiek

Berichten: 43372
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:38

Jee wat slecht van die organisatie! Succes, ik hoop dat iemand je kan helpen. Ik denk ook dat je met een apart topic wat meer kans hebt dat je een bokker vindt die wat voor je kan betekenen :j
Zorg in ieder geval dat je de annulering zwart op wit hebt staan, dan heb je in ieder geval bewijs voor je werk als je het toch niet zou redden.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

PSvanLot

Berichten: 10134
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:38

moonsparkle schreef:
Ik zou er een apart topic voor aanmaken


Dat zou ik ook doen, en heel eerlijk... Ik zou een busreis van 25 euro naar Londen sowieso al niet vertrouwen, maar daar heb je nu niets aan.

PSvanLot

Berichten: 10134
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:39

Ik had deze maand een lekkere bonus van net geen €1000 euro. Mijn werkdrukverlichtingsgeld (wat een woord) is dit jaar eenmalig uitgekeerd. Volgend jaar moet ik deze in gaan zetten in werkdrukverlichtingsmiddelen op het werk.

Maar wel een lekker bedrag natuurlijk ;)

IMAY1990

Berichten: 1884
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:52

Faelynn schreef:
Even niet t juiste topic maar ik weet dat hier hele behulpzame mensen zitten.
Ik zou vanavond terug van van Londen naar Nederland, omdat ik zondag op werk moet zijn (ik kan die dag geen vrij krijgen)
Nu mailt de busorganisatie net dat ze zonder blikken of blozen de busreis geannuleerd hebben en we wel morgen nacht mee mogen, ipv vanavond, maar we hebben geen slaapplek meer en dan ben ik niet op tijd voor werk.
(Daarnaast is m’n vertrouwen in deze busorganisatie weg, de heenweg hadden ze ook al geannuleerd en geen alternatief geboden, het zou me niet verbazen als ze morgen rustig weer mailen en het alsnog annuleren)
Nu moet ik dus nog op zoek naar vervoer voor vandaag van Londen naar Nederland. Heel erg balen want ons busticket was €25 en als ik nu alternatieven zoek kom ik niet onder de €100 uit, en zo veel geld heb ik nu niet vrij op m’n rekening staan, en wil ik er eigenlijk ook niet aan uitgeven door hun fout.
Volgens mij zat hier een londen kenner? Heeft iemand tips hoe nu nog zsm thuis te komen? Ik moet morgen thuis zijn. Kan wel huilen.
Vanaf t vliegveld Londen mistte ik ook al de trein omdat het vliegveld een fout had gemaakt met mn bagage, dus heb een paar dagen geleden de hele nacht op een verlaten vliegveld doorgebracht, omdat ik de laatste trein mistte door hun toedoen, dus ben dood op en wil eigenlijk gewoon naar huis..


De goedkoopste die ik zo snel kan vinden is €80 pp, Flixbus
Edit: BlaBlaCar heeft een paar opties voor €70 en een voor €55: https://www.blablacar.nl/search?fn=Lond ... widCI6W119

In 2022 en 2023 heb ik meegedaan met Kikathlon, een triathlon evenement om geld op te halen voor onderzoek naar kinderkanker. Ook dit jaar doe ik weer mee https://www.kikathlon.nl/christel-koend ... erdam-2024

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:37

Vliegtickets gaan niet onder de €150 en dan moeten we ook nog van londen naar t vliegveld met de trein.
Dus dat gaat richting de €200 pp

Blablacar is de organisatie waar we mee geboekt hebben en t nu steeds mis gaat, daar gaan we dus geen nieuwe boeken haha, flixbus heeft inderdaad met €80 het meest betaalbare alternatief, maar na wat research is t erg vergelijkbaar met blablacar en mijn vertrouwen daarin is weg.

Andere optie is volledig de trein a €250

Het lukt mij niet om een nieuw topic aan te maken via m’n mobiel
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 24-03-23 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:39

En morgenochtend vroeg vliegen? Ryanair heeft een vlucht van 06:15 vanaf Stansted naar Eindhoven, £69

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:43

Ghostattack schreef:
En morgenochtend vroeg vliegen? Ryanair heeft een vlucht van 06:15 vanaf Stansted naar Eindhoven, £69


Ik denk dat we per saldo misschien niet heel voordelig daarmee uit zijn, in de nacht naar t vliegveld komen kan alleen per taxi (daarom laatst ook op t vliegveld “geslapen”)
En dan moeten we hier nu nog een slaapplaats vinden met bijkomende kosten.
Dan is vandaag overdag t vliegticket van €150 + trein naar vliegveld ipv taxi en geen slaapplaats nodig misschien alsnog even duur.
Wel bedankt voor t meedenken!
Heb al geen kamer meer en m’n telefoon simkaart is precies vanmorgen verlopen en de nieuwe ligt thuis, dus zit er effe helemaal doorheen, ben op een WiFi punt met m’n telefoon naar mogelijkheden aan t zoeken. :')

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:47

De vlucht van 17:55 (Stansted-Eindhoven) is £122 en dan eventueel met een directe coach naar Stansted? Dat is rond de £16 geloof ik

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-23 19:09

@Faelynn wat een ge-K zeg :(:) ik hoop dat het nog gelukt is...

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

JudithO

Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 19:10

Oh joh wat een narigheid! Vooral dat het echt al de tweede keer is.
Ik hoop ook dat het inmiddels gelukt is om een goede oplossing te vinden.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 02:38

We zitten inmiddels in de flixbus, vriendin wou toch graag flixbus proberen gezien dat wel al een keer goed gegaan is bij haar. Vandaag ook keurig op tijd gelukkig.
Betaling wel problemen, heb 3x opnieuw moeten boeken ala €247 totaal afgeschreven nu voor deze rit, hoop dat t terughalen daarvan goed gaat, want heb maar 1 ticket ontvangen.
Nog steeds bizar veel duurder dan met de andere organisatie, maar ben blij dat we naar huis kunnen :j
Thuis zullen we wel gaan kijken of we rechtsbijstand erop kunnen zetten.
Als ik mijn reis van blablacar nu nog wil annuleren willen ze namelijk ook nog een deel administratie kosten niet terug betalen.. Terwijl ze zelf 26 uur vertraging veroorzaakt hebben en we door hun toedoen zo last minut hebben moeten annuleren.
Bizarre gang van zaken, vraag me echt af of zo iets juridisch gezien mag.. Maargoed, nu maar even slapen en morgen eind vd ochtend thuis, dan zien we wel weer verder.

PSvanLot

Berichten: 10134
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 08:57

Fijn dat je toch onderweg naar huis bent Faelynn.

Volgende keer even goed onderzoek doen voordat je gaat, want veiligheid is alles en deze twee organisaties staan daar alles behalve om bekend.
Hier geld echt goedkoop is duurkoop, en bij dit soort dingen vind ik veiligheid toch echt voorop staan ipv goedkoop reizen.

Als ik heel eerlijk ben vind ik dat je dit echt vooraf had kunnen weten. Buiten het feit dat trustpilot 1 geeft met een rode ster door meer dan 70% slechte reviews (beide bedrijven) kan geen enkele busmaatschappij voor €25 euro pp van Londen naar Nederland rijden…

Afbeelding

Afbeelding

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 10:04

Mosterd na de maaltijd maar goedkoop is vaak duurkoop

30-11-2015
03-07-2018

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 10:44

Ja met veel dingen wel inderdaad. En met services neem ik helemaal nooit risico. Als ik al slechte recensies lees dan ben ik al weg. Vakanties ook. Accomodaties moeten voor mij minimaal een 9 krijgen, anders voldoen ze voor mij al helemaal niet aan mijn verwachtingen. Maar ik ben dan ook wel veeleisend daarmee.
Maar die busreizen kregen al 1’en met alleen maar slechte recensies. No way dat ik daarvoor zou kiezen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-23 10:51

Citaat:
Ik had deze maand een lekkere bonus van net geen €1000 euro. Mijn werkdrukverlichtingsgeld (wat een woord) is dit jaar eenmalig uitgekeerd. Volgend jaar moet ik deze in gaan zetten in werkdrukverlichtingsmiddelen op het werk.


Wat een bijzondere bonus PSvanLot, lekker natuurlijk, maar is het de bedoeling, officieel, dat je dat ergens aan besteed zodat het je werkdruk verminderd?

Toen ik mijn B&B had kwamen er veel mensen oa via de Flixbus etc vanuit heel Europa. Kan me voorstellen dat je zoiets wel eens een keer probeert gezien de prijsstelling. Maar was vaak zo dat ze een halve dag later kwamen dan gepland. Maar ach... dan wel voor een paar tientjes hooguit vanaf Parijs naar Rotterdam of zoiets, dan maar wat ongemak... als je de tijd hebt en weinig budget maakt dat niet uit lijkt me.

Komende 2 á 3 maanden worden spannend voor mij want ik werk aan een grote opdracht waar ik 1x tussendoor voor kan declareren. Ik had ook nog andere opdrachten erbij maar die zijn nu klaar. Er komen wel weer andere opdrachten, die zitten nu in de acquisitie / offerte fase en die gaan denk ik lopen vanaf september zo ongeveer. Ik kan rond begin april, binnenkort dus, die ene keer tussendoor declaratie doen. Grote opdracht is rond begin juni helemaal klaar.
En dan is het idee juni / juli / augustus (vrijwel) niet te werken.
Wat een zalig vooruitzicht :+

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/


Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:10

Terugreis is prefect gegaan met de flixbus. We kwamen zelfs eerder dan gepland aan :D
Ja het is wat minder comfortabel of snel dan de trein oid, maar als we met de trein hadden gemoeten waren we simpelweg niet gegaan omdat we t niet konden betalen. Ik reis alleen maar low budget, goedkoop vervoer, verblijf in hostels of wildkamperen als de locatie dat toelaat (Londen natuurlijk hostel gedaan) ben sowieso niet van de luxe, t mag van mij allemaal best wat simpeler zijn, ben al blij als ik ergens heen kan.
Flixbus is trouwens inderdaad veel gebruikt, er was gewoon een busstation net als vliegveld gebouwd met gates en nummers, rijen met volle flixbussen..

Soms is t ook wel gewoon pech of geluk hebben. Heenweg met t vliegtuig zou je ook zeggen dat dat goed moet zijn, maar dat was nog veel rampzaliger dan deze terugweg met de bus, door de vertraging van t vliegtuig en hun fout met m’n bagage op de verkeerde band die ook nog stuk ging, waardoor ik m’n trein niet meer haalde en de nacht op t vliegveld moest blijven en ze hebben m’n backpack ook nog stuk gemaakt.. Dus een duur vliegtuig ticket kopen zegt ook niet alles. Krijg er niks van vergoed, want ja toon maar eens aan dat hun je bagage op de verkeerde band gelegd hebben en stuk gemaakt hebben.. en die verschrikkelijke nacht krijg je hoe dan ook niet meer terug natuurlijk.

Maar blablacar boeken we niet meer nee.. overigens gekozen voor deze organisaties nav een tip van iemand anders, dus er zijn blijkbaar ook wel goede ervaringen mee.

Gelukkig inmiddels prima thuis gekomen, alleen heel zonde van t geld, door t last minut omboeken was t ticket duur, anders had dit ook een prima prijs gehad, maar we gaan nog wel kijken of we in ieder geval een klacht neer kunnen leggen bij t bedrijf.

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-23 18:12

Fijn dat het gelukt is @Faelynn :j

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

PSvanLot

Berichten: 10134
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 19:07

VanHuisUit schreef:
Citaat:
Ik had deze maand een lekkere bonus van net geen €1000 euro. Mijn werkdrukverlichtingsgeld (wat een woord) is dit jaar eenmalig uitgekeerd. Volgend jaar moet ik deze in gaan zetten in werkdrukverlichtingsmiddelen op het werk.


Wat een bijzondere bonus PSvanLot, lekker natuurlijk, maar is het de bedoeling, officieel, dat je dat ergens aan besteed zodat het je werkdruk verminderd?

Toen ik mijn B&B had kwamen er veel mensen oa via de Flixbus etc vanuit heel Europa. Kan me voorstellen dat je zoiets wel eens een keer probeert gezien de prijsstelling. Maar was vaak zo dat ze een halve dag later kwamen dan gepland. Maar ach... dan wel voor een paar tientjes hooguit vanaf Parijs naar Rotterdam of zoiets, dan maar wat ongemak... als je de tijd hebt en weinig budget maakt dat niet uit lijkt me.


Ja die wordt besteedt om je werkdruk te verlichten. Een gedeelte is persoonlijk, had andere gedeelte collectief. Geheel in te zetten door werknemers. De ‘bazen’ mogen zich nergens mee bemoeien.
Dit werd kenbaar gemaakt toen alle formaties al gemaakt waren en het niet meer ingezet kon worden. Daarom eenmalig uitbetaald.

Het weinige budget en tijd zou me bij deze twee maatschappijen nog de minste zorg zijn…. Maar veiligheid van materiaal en chauffeur vee meer.

shirleyp

Berichten: 2781
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 19:37

Jij werkt in het VO denk ik? In het PO is ook werkdrukgeld beschikbaar, maar dat is niet persoonlijk en uitkeren is helemaal niet mogelijk. In de praktijk gaat het geld voor het grootste deel naar de reguliere formatie, zodat er geen groepen samengevoegd hoeven te worden en we in sommige jaargroepen de groepen op een normaal aantal leerlingen kunnen houden. Maar daar heeft natuurlijk lang niet iedere collega werkdrukverlichting van.

Kortom: top dat ze ons qua salaris eindelijk gelijk hebben getrokken, maar ik kan niet wachten tot er ook gewoon één CAO komt. :o

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

PSvanLot

Berichten: 10134
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:16

shirleyp schreef:
Jij werkt in het VO denk ik? In het PO is ook werkdrukgeld beschikbaar, maar dat is niet persoonlijk en uitkeren is helemaal niet mogelijk. In de praktijk gaat het geld voor het grootste deel naar de reguliere formatie, zodat er geen groepen samengevoegd hoeven te worden en we in sommige jaargroepen de groepen op een normaal aantal leerlingen kunnen houden. Maar daar heeft natuurlijk lang niet iedere collega werkdrukverlichting van.

Kortom: top dat ze ons qua salaris eindelijk gelijk hebben getrokken, maar ik kan niet wachten tot er ook gewoon één CAO komt. :o


vo idd. Uitkeren was hier ook niet mogelijk, maar als ze ermee komen nadat de formaties gemaakt zijn dan is er maar weinig meer te doen. Dus voor een jaar was dit een optie.
Van het collectieve deel heeft ook niet iedereen profeet straks, maar we mogen het als werknemers zelf uitgeven dus we gaan er in ieder geval 'fruit op het werk' van laten bezorgen. Dat is maar een heel klein bedrag ervan. De rest moeten we nog vorm geven... voor de meivakantie, dus ben benieuwd.

Het persoonlijke deel is 1 uur per week. In theorie klinkt dat leuk, maar in de praktijk is het bijna niet toepasbaar. Waar wil ik dat ene uur per week vandaan halen? 1 klas 1 uur minder lesgeven is ook geen optie.

Ik denk dat 1 cao helemaal niet haalbaar gaat zijn. Het zijn twee zulke verschillende takken van sport, waarin enorm veel andere wetten en regels gelden. Dichter bij elkaar laten komen is natuurlijk wel mogelijk.

shirleyp

Berichten: 2781
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:48

Fruit op het werk is wel een goed idee! Wij lopen hier ook tegen het lerarentekort aan bij het besteden van het werkdruk- en npo-geld. Een extra leerkracht of onderwijsassistent zou top zijn, maar die zijn er niet. En als ze er wel zijn moeten ze vaak een groep opvangen wanneer er een collega ziek is. Dus ik begrijp goed dat zo’n uurtje ook niet te realiseren is bij jullie.

En idd, één CAO is nog ver weg. Dichter bij elkaar klinkt goed! En om nog even ontopic af te sluiten: ik zag dat er al een mooie looneis ligt vanuit de bonden! O:)

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, ashley1, eva1969, scappa en 98 bezoekers