Lego

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:29

Wat een leuk topic. Hier sinds we mijn zwager en z’n vriendin een jaar geleden verhuisd hebben ook helemaal fan. Heb toen zo veel leuke sets voorbij zien komen dat ik nu ook om ben.

Inmiddels enkele sets van hem gebouwd en trotse eigenaar van een paar grote Lego friends huizen :'). Zo kan ik een nieuwe aankoop mooi verkopen bij m’n man. Ik lekker bouwen en onze dochter daarna spelen :D

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:54

Na heel lang jaloers naar jullie mooie sets te mogen kijken en eerder deze zomer in legoland en legohouse me aan de pyramide van Gizeh vergaapt te hebben ligt hij nu hier op de keukentafel.

Afbeelding
Nou ja het begin dan :D

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 20:11

karuna schreef:
Hoe gaat deze eruit zien dadelijk?


Afbeelding
Zo helemaal in elkaar.

De punt kan er dan ook nog af te n dan ziet hij er zo uit

Afbeelding

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 22:40

Wow die piano is ook leuk. Mijn man heeft gisteren een buggy in elkaar gezet die denk ik met de zelfde app werkt. Kan rijden en met die app bestuurd worden. Toetert ook via de telefoon.

Langzaam komt de pyramide verder en kom steeds meer leuke details tegen.


Afbeelding
De achterkant laat de gangenstelsels zien


Afbeelding
Dit is de “binnen” pyramide die laat zien hoe ze gebouwd werden.


Afbeelding
Een overzichtsfoto van hoever ik nu ben.

Morgen maar het laatste deel afmaken met de grote “buiten” pyramide die hier overheen komt.

Goed om dat van het Colosseum te weten. Die stond ook nog op m’n wensen lijstje maar klinkt idd minder leuk om steeds t zelfde opnieuw te bouwen.

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:49

Zo gaaf wat ze van Lego bouwen. Wij zijn afgelopen zomer in Lego land en Lego house geweest en hebben onze ogen uit gekeken.

Ik zit inmiddels ook weer op een nieuwe set te broeden. Voorlopig er nog niet over uit welke t gaat worden. Die boomhut is wel heel erg gaaf maar een aantal architecture sets ook.

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:49

Zag weer wat leuke sets voorbij komen. Neus maar niet te vaak in dit topic want krijg daar steeds spontaan de neiging van weer wat te gaan kopen O:)

Wij hebben de dozen ook bewaard. M’n man verklaarde me voor gek maar had al eerder ergens gelezen dat dat de waarde bij evt verkoop verhoogt. Hoewel er absoluut geen verkoop op de planning staat vind ik het we fijn voor als de plannen in de toekomst mogen veranderen.

Momenteel ben ik de sets van m’n dochter aan t uitzoeken. Die heeft een aardige Lego friends collectie en alles was door elkaar geraakt. Precies naar dat ene steentje zoeken in een 30 liter opbergbak was niet goed voor de stemming als we daarmee aan het bouwen waren |o Gelukkig is het eind in zicht en moet ik nog een paar kleine setjes en dan kunnen we weer gezellig aan het bouwen

Wij kopen ook weinig bij Lego zelf. Meeste komt toch we van Kruidvat of bol.com. Van de zomer de pyramide in legoland en Lego house gezien. Uiteindelijk niet gekocht omdat ik m toch wel erg duur vond. Later nog een keer in Innsbruck tegen het lijf gelopen. Weer heel duur maar in de winkel nog even de prijs bj bol.com gecheckt. Set was uiteindelijk eerder thuis dan wij :D

Ik zit nu in dubio om de elf house of santas visit te kopen. Kan niet kiezen en vind allebei net wat te gek van het goede -O-

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 08:36

Wow dieseltje en zebrastreep jullie hebben bijna een compleet Lego museum <3
Onze collectie bestaat nu uit zo’n 15 Lego friends sets van onze dochter, de kerstman en arrenslee, kerstpinguin, pyramide van gizeh en een zelf rijdende Lego technik buggy

Dieseltje goed geslaagd dus!! De heks en ijsbeertjes zijn hier ook naar onderweg. Samen met de elf house en nog een Halloween setje. Hoewel ik voorlopig geen tijd heb om te bouwen hoop ik ze toch morgen wel binnen te krijgen.
Binnenkort gaan wij ook naar een Lego store. Heb de Lego sets van onze dochter uitgezocht en missen wat stenen. Probeerde ze eerst online aan te vullen maar 30 euro servicekosten voor nog geen 10 stenen was me wat te gortig. Ben benieuwd of we dan alleen met wat steentjes of gelijk weer meerdere sets thuis komen O:)

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 22:14

Ik heb net the elf house in elkaar gezet en dacht toch nog eens op de Lego site te kijken voor meer kerst items.
Heb nu spijt. De Titanic is op dit moment leverbaar maar vind m echt te veel geld kosten. Krijg m alleen niet uit m’n hoofd %)

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:06

Ook geen bestelbevestiging? Die heb ik wel.

Verder staat er op de site (al een tijdje :roll: ) dat ze momenteel wat langere levertijden hebben ivm drukte.

Maand geleden ook eea besteld, die kwam geloof ik na iets meer dan een week. Had wel de factuur over gemaakt, niet met creditcard betaald. Anders had t waarschijnlijk sneller geweest.
Hier afgelopen zondag ook besteld. Ben benieuwd wanneer dat komt.

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje


moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:25

karuna schreef:
Ja maar staat nog in het magazijn en is nog niet opgestuurd. Staat er ook bij dat het nog wel even kan duren. Alleen kan ik dan niet het adres wijzigen -O- . En hier is postpunt verdwenen en worden de pakjes compleet random afgeleverd in de omgeving. Hij kan ergens op 5 of 6 punten liggen. Ik was medicatie kwijt en dat lag 18 km verderop buiten de regio zelfs zonder enig bericht -O-


Heb even gespiekt. Als je iets in je tas/winkelmandje doet komt het erbij te staan. Niet zo op de site direct zichtbaar.
Wat irritant met die pakketjes zo. Zou ik ook niet blij mee zijn.

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:26

Zo asociaal dat maar ergens in de tuin of kliko dumpen. Hier gelukkig bezorgers die het dan bij de buren brengen. Komt ook niet stelselmatig voor dus eigenlijk werken alle buren er wel aan mee.

Ik heb ook net mail dat m’n bestelling onderweg is :D

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:30

Hier ook geen supervip maar in het weekend wel dubbele vip points. Had ergens gelezen dat Lego niet aan Black Friday doet in de vorm van aanbiedingen dus ben daar maar voor gegaan.

Volgens mij bestaat Black Friday vooral uit gratis setjes bij je bestelling maar pas vanaf 150 euro ofzo dat zag m’n portemonnee nu even niet zitten dus maar voor de punten gegaan.

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 22:40

Zo dat is balen luxorvalkje.

Mijn lego bestelling heeft te goed naar het Sinterklaasjournaal gekeken -O-
Is volgens de track and trace in België aan z’n reis naar hier (omgeving Rotterdam) begonnen en bevindt zich nu in… engeland :o? We wachten nog maar even af. Met Sinterklaas komt t ook altijd goed dus houd nog maar even vertrouwen.

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 23:10

Wow wat zijn die home alone huis en disney kasteel leuk!! Bij beide zoveel leuke details.

Hier is na de enorme omzwerving de kerststraat binnen gekomen. Nu nog wel even geduld hebben. Krijg m van de kerstman…

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:59

Die jazzcafé is leuk. Kende hem nog niet.

Hier ook een nieuw bouwproject en geheel tegen mijn geloof in een technic set.

Afbeelding


Manlief heeft hem van de week gekocht heb gebouwd maar keeeg hem niet goed rijdend. Uit frustratie meteen weer afgebroken. Aangezien ik hier wel een uitdaging in zag dit beter te doen ben ik er nu ook druk mee in de weer. :j


Afbeelding

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 21:37

haffiefreak schreef:
Misschien leuk voor iemand,
Vandaag en morgen in Steenwijk (kop van overijssel) een grote legobeurs. Van 10.00 tot 17.00

Complete sets, losse onderdelen en een grote lego knikkerbaan.
In De Meenthe ligt tegenover het Station.


Oh dat had me heel leuk geleken alleen is Steenwijk zo’n 3 uur rijden vanaf hier

Nou t staat voorlopig 1-0 voor manlief ^) Waar de auto bij hem gewoon niet echt lekker reed rijden bij mij de voor en achterwielen in tegengestelde richting 8)7 :o?
We puzzelen dus nog maar even verder %)

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 00:09

Ja hier is de 1 april grap ook gespot. Vonden hem ook goed.

Het paard werd behalve door onze dochter minder gewaardeerd. Vond m grof en niet mooi. Dacht eerst dat het een Trojaans paard was. Zegt wel genoeg denk ik :o
Die katten lijken me dan weer wel leuk al zal dat net als dat paard van de afwerking afhangen.

Pff heb een groot Lego dilemma. Al zo lang de Titanic set uit is spookt hij door m’n hoofd. Heb altijd al een zwak voor at schip gehad en als het even kon documtaires ed bekeken. Er was alleen door de prijs nooit een haar op m’n hoofd die er aan dacht die set daadwerkelijk te kopen want wat een geld
Een paar weken geleden zei m’n man dat ik hem maar moet kopen omdat ik het er maar over blijf hebben en we allebei keihard werken om zonder problemen leuke dingen te kunnen doen en dit er dan maar 1 van moet zijn. ( om vervolgens zelf een half uur later ook een grote set te kopen _O- )

Heb toen gezegd het juiste moment af te wachten. Ondertussen op marktplaats en Vinted gekeken maar daar kost hij meer dan bij Lego zelf dus dat wordt hem niet denk ik. Ook andere verkopers zitten hoger in prijs en hoewel t de afgelopen week Lego aanbiedingen geregend heeft zit daar nooit zulke grote Sets bij. 200 euro sets zijn echt wel de Max.
Nu heeft Lego er 3 setjes bij en ik kan met m’n vippunten 20 euro korting krijgen wat denk ik wel t maximale dat er uit te trekken is.
En nu slaat de twijfel toe 8)7 ga ik zo veel geld uitgeven aan Lego of toch niet

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:45

Ik heb hem besteld hoor :D Wachtte niet zozeer op een aanbieding. Eerder op dubbele vip points of leuke setjes erbij.

Hij zou inmiddels aan gekomen moeten zijn. Volgens dpd is hij bezorgd echter niemand op m’n man z’n werk heeft een pakket in ontvangst genomen -O-
Manlief is er nog achteraan aan het bellen maar vrees dat ik niet met Pasen aan t bouwen ben |(

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 22:09

Wat leuk dat er weer wat leven in dit topic is

Zonnebloem18 wat een leuke items heb je.

Mo_86 dat up huis lijkt mij ook zo leuk. Misschien dat die in de toekomst ook in onze collectie komt.

Hier wisselen we ook wat we neerzetten. Momenteel staat er een halve Titanic :')

Afbeelding

Heb het de laatste weken erg druk gehad en weinig gebouwd maar hoop m nu toch wel snel af te kunnen bouwen.

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 22:46

Neonlight schreef:
Goh, de Titanic in 2en gebroken? _O-

Dat Up huis is erg leuk, jammer dat hij alleen niet groter is.

Toen pas die nieuwe foto’s in het nieuws waren zeiden wij ook al tegen elkaar dat we al lang wisten dat ze er zo uit ziet. Op ons dressoir staat het bewijs _O-
Inmiddels is er weer een zakje weg gebouwd dus er zit weer wat schot in de zaak. *\o/*

Die Harry Potter sets zijn zeker leuk. Heb niets met Harry Potter maar sommige gebouwen van Lego vind ik dan weer wel heel leuk en mooi.

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 21:34

Mooie sets nevica.

Hier een paar avondjes gebouwd en hij is nu voor 2/3 af

Afbeelding

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 21:59

Ik heb zo lang zo gezeten met de Titanic.
Uiteindelijk zei m’n man dat we nooit wat leuks kopen voor onszelf en het gewoon maar moest doen (had het er al een jaar over := )
Uiteindelijk de knoop doorgehakt het maar te doen en nog voor ik hem kon bestellen had hij zelf ook al een grote technik set gekocht _O-

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 22:58

Leuke sets Nevica. Krijg spontaan weer Lego koopzin :')

Hier staat de Titanic weer even in de pauzestand. Veel aan het werk en savonds heerlijk nog in de tuin bijtanken.

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 22:00

Leuk weer wat leven in het topic

Mijn Titanic is eindelijk bijna klaar. Laten we het er maar op houden dat ik ook geen zomer bouwer ben O:)

Vorige week nog Parijs en New York van een collega over genomen. Die had ze voor haar verjaardag gekregen en dubbel. Denk wel dat ik ze pas volgend jaar ga bouwen. Eerst staat er nog een fotoboek op de planning die voor januari af moet zijn.


Die insecten zijn mooi, maar staan vooralsnog niet op m’n verlanglijstje. De bloemen stiekem wel.

Leuk dat StarWars ding. Heb er echt helemaal niets mee dus namen ken ik niet. M’n zwager heeft ook een aantal van die sets. Ondanks dat ik er niets mee heb wil ik ze toch wel bouwen gewoon om het bouwen.

Het cadeau van Lego.com van nu is ook heel leuk. Jammer datje hem pas vanaf 250 euro krijgt en ik m’n legobudget er voor de komende tijd doorheen gejaagd heb. :x

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 17:20

Afbeelding
En toen, na een maand of 3 was ie ineens af <3

Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!
Knappe Kevin ( v. Flemmingh) zzlicht @ fotomeeting rockanje

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 bezoekers