Welk matras moet ik kopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 16:43

Ik heb jarenlang op Ikea bedden geslapen, totdat ik afgelopen jaar besloot om eens te investeren in een echt goed bed, omdat ik vaak niet uitgerust en met pijn in mijn lijf op stond. Via een stalgenootje kwam ik bij haar beddenzaak terecht en heb ik een slaaptest gedaan. Wat een eye-opener was dat! Goed slapen zit hem niet alleen in het matras, de lattenbodem zegt misschien nog wel meer. Ik was voor 2 lattenbodems en 2 matrassen van ergosleep een kleine €4800 kwijt, maar sinds dag 1 enorm blij met mijn bed en kom veel uitgeruster mijn bed uit. Kan het iedereen aanraden :D


JudithO

Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 18:56

Wat is dat, zo'n slaaptest?

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:02

Het is de combi van lattenbodems en matrassen die maakt dat je goed slaapt.
Of een boxspring combinatie.

Als je een slechte lattenbodem hebt, gaat uiteindelijk elk matras rot liggen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Needje

Berichten: 19191
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:02

Een goed matras kan prima op de grond liggen hoor.

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:04

xPabloBokt schreef:
IKEA HÖVÅG en dan in hardheid "stevig".

Slapen wij al jaren heerlijk op.


Ik heb een Hovag medium, maar ik heb alleen nog maar klachten gehoord van logés. Ik slaap er prima op, maar echt niemand anders tot nu toe :')

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 20:29

Fijn TS!
Ik ben heel benieuwd hoe je slaapt!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:14


Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:38

Sheran schreef:
xPabloBokt schreef:
IKEA HÖVÅG en dan in hardheid "stevig".

Slapen wij al jaren heerlijk op.


Ik heb een Hovag medium, maar ik heb alleen nog maar klachten gehoord van logés. Ik slaap er prima op, maar echt niemand anders tot nu toe :')


Wij slapen er ook prima op :)

Kijk, slapen is heel persoonlijk en er zal best een wetenschap achter zitten.

Maar perse duizenden euro's moeten betalen voor een goed bed, daar geloof ik niet (meer) in.
Ik laat me niet dol maken door grote merken. Die vragen veel te veel geld tegenover de kostprijs. Dat is ook al eens in een programma belicht.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-22 23:05

Iemand hier ervaring met de Emma original?
Heb hem net binnen maar het matras is niet recht, dit lijkt een productie fout?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jessix

Berichten: 16416
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 00:59

Kan even duren voor hij helemaal uit is gezet. Geef het echt een paar dagen de tijd. Je hebt die tijd ook met 100 dagen.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 03:11

Hij moet 24 uur liggen, meestal trekken dit soort dingen dan bij

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-22 09:10

smurffie schreef:
Hij moet 24 uur liggen, meestal trekken dit soort dingen dan bij

Volgens de meegeleverde handleiding moest deze maar 5 uur liggen. Vond ik ook wel weinig

Jessix

Berichten: 16416
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 17:35

Tanya schreef:
smurffie schreef:
Hij moet 24 uur liggen, meestal trekken dit soort dingen dan bij

Volgens de meegeleverde handleiding moest deze maar 5 uur liggen. Vond ik ook wel weinig

Ik had twee matrassen voor mijn ouders gekocht waarvan er één vrijwel direct het juiste voormaat aannam en de andere er echt een dag over deed voor die net zo dik was. Mijn ouders waren ook even heel teleurgesteld maar het kwam dus vanzelf goed. Ze liggen weer op gelijken hoogte! ;)

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-22 12:09

Update:

Emma matras dat we kregen blijkt idd productiefouten te hebben, op meerdere plekken blijft het matras ingedeukt en een soort van aan elkaar geplakt. Tevens zit er een vreselijke chemische geur aan waar mijn partner en ik allebei fysiek ziek van worden (hoofdpijn, erge vermoeidheid, rugklachten; we doen elke dag covid testen maar die blijven negatief). Inmiddels kunnen regelen dat het matras maandag weer wordt opgehaald. Jammer.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:10

Ik zweer bij de auping matras die ik heb!

madeliefw

Berichten: 2665
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:17

Hoe kies je dan bij auping het juiste matras? Ik wil graag een nieuw bed vanwege rugklachten, tintelingen in handen. Wil ook best wat betalen voor een nieuw bed, maar wil dan ook daadwerkelijk beter slapen. Hoe kies je dan het matras op hard of zachtheid enzo?

[o]

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:24

madeliefw schreef:
Hoe kies je dan bij auping het juiste matras? Ik wil graag een nieuw bed vanwege rugklachten, tintelingen in handen. Wil ook best wat betalen voor een nieuw bed, maar wil dan ook daadwerkelijk beter slapen. Hoe kies je dan het matras op hard of zachtheid enzo?


Ik ben naar de winkel gegaan. Ik weet van mezelf dat ik een buikslaper ben en dat een stevig (maar wel zacht) bed dan het beste is. Ik ben daar wat gaan liggen. Ik vond het ook spannend maar jeetje dat bed had ik 10 jaar eerder moeten kopen!
Van ENORME rugklachten ben ik naar af en toe wat klachten gegaan omdat het erin schiet.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:24

Ik heb een Zwoong matras. Model Hotel.
Prijstechnisch gunstiger dan Matt en Emma. Ik vind 'm lekkerder liggen dan de Emma. Mijn man heeft er namelijk een.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-22 12:26

Zonnetje81 schreef:
madeliefw schreef:
Hoe kies je dan bij auping het juiste matras? Ik wil graag een nieuw bed vanwege rugklachten, tintelingen in handen. Wil ook best wat betalen voor een nieuw bed, maar wil dan ook daadwerkelijk beter slapen. Hoe kies je dan het matras op hard of zachtheid enzo?


Ik ben naar de winkel gegaan. Ik weet van mezelf dat ik een buikslaper ben en dat een stevig (maar wel zacht) bed dan het beste is. Ik ben daar wat gaan liggen. Ik vond het ook spannend maar jeetje dat bed had ik 10 jaar eerder moeten kopen!
Van ENORME rugklachten ben ik naar af en toe wat klachten gegaan omdat het erin schiet.

Hoeveel was jij ongeveer kwijt, als je dat wilt delen?

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:28

Tanya schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik ben naar de winkel gegaan. Ik weet van mezelf dat ik een buikslaper ben en dat een stevig (maar wel zacht) bed dan het beste is. Ik ben daar wat gaan liggen. Ik vond het ook spannend maar jeetje dat bed had ik 10 jaar eerder moeten kopen!
Van ENORME rugklachten ben ik naar af en toe wat klachten gegaan omdat het erin schiet.

Hoeveel was jij ongeveer kwijt, als je dat wilt delen?


Ik had wel de duurste matrassen, moet ik even opzoeken, volgens mij 1200 euro per matras maar ik overweeg nu om een 2 persoons te gaan kopen. Ik heb 2 losse boxsprings en losse matrassen maar het blijft toch wat uit elkaar schuiven. Ik wil geen topper omdat dat het slaapcomfort en stevigheid van de matras weer te niet doet. Dit zijn wel de duurste matrassen die ze hebben, bovenlaag kan je eraf ritsen. Ik kan als je wil opzoeken welk model het is.

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:28

met het advies van dit topic de beste koop matras vd lidl merandiso oid besteld en slaap hier sinds een week heerlijk op. Goede drukverdeling, geen last meer van draaiende partner dus vooralsnog erg tevreden

Aaron
Elmar
Lucky

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:32


Nielojram

Berichten: 7795
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:02

Ik heb een jaar of tien geleden Sultan matrassen bij de Ikea gehaald, wel de duurste toen, ca 400 per matras ( latex, 7 zone's)
Deze werkelijkwaar compleet afgeleefd ;-)
Vorig jaar weer naar de Ikea, nieuwe matrassen gehaald, deze : https://www.ikea.com/nl/nl/p/mausund-na ... -00382141/ . In de winkel even 40 seconden op gelegen en wist direct dat ik deze wilde. ( Door het proefliggen op de matrassen in de winkel lijkt het matras ook zachter, hè, er lagen er al veel voor u :-) )
Geen minuut ongemakkelijk gelegen, heb ze ook NIET 24 uur laten drogen, gewoon op mijn nest en slapen.

Ik ben overigens veels te dik en een buikslaper. Wel heel braaf met wisselen, draaien en luchten van mijn matrassen.

Volgens mij hoef je niet de hoofdprijs te betalen aan matrassen, gewoon om de zoveel-jaar vervangen.

Es war schön.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 07:33

Tanya schreef:
Update:

Emma matras dat we kregen blijkt idd productiefouten te hebben, op meerdere plekken blijft het matras ingedeukt en een soort van aan elkaar geplakt. Tevens zit er een vreselijke chemische geur aan waar mijn partner en ik allebei fysiek ziek van worden (hoofdpijn, erge vermoeidheid, rugklachten; we doen elke dag covid testen maar die blijven negatief). Inmiddels kunnen regelen dat het matras maandag weer wordt opgehaald. Jammer.

Toch Matt proberen? Ik heb niks bijzonders geroken..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Welk matras moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 08:23

Ik heb in november een bed bij beddenplein gekocht, 2500 compleet bed met beide kanten elektrische.
Vlak voor levering konden ze mijn 1.60x200m niet leveren maar als oplossing hadden ze een andere maat 1.80x220. Dit was kosteloos, kan he vertellen ik lig heerlijk in mijn enorme bed. Zelf veel rug klachten e dit bed zorgt dat ik goed lig.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, JitskeJeldau, Zira1994 en 110 bezoekers