[VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Diane_

Berichten: 1982
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 07:52

Dat is een mooie oppervlakte! Leuk zeg. Hier ook vorig jaar wat bessenstruiken geplant, maar daar kan je dit jaar inderdaad nog niet veel afhalen. Veel succes, erg leuk om te volgen hoe het steeds mooier wordt. :-)


xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:09

Allereerst, wat heftig om te lezen van je vader... zo plotseling, wat een schrik... sterkte..

Verder wel ontzettend mooi om te zien hoe jullie huis en tuin tot leven komen. Wat is het huis prachtig geworden zo, met al die ramen erin! En jullie tuin, wauw.. zo gaaf!! Wat een mooie bloemetjes overal! En heerlijke plaatjes met de paarden ertussen <3 En Daran :+:

Mloes

Berichten: 5170
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 14:17

Ik zag dit topic in je onderschrift, heel benieuwd hoe het ervoor staat en hoe het allemaal gaat? Superleuk om mee te lezen hoe jullie dit aanpakken!

Mellow

Berichten: 6433
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 15:34

Stiekeme meelezer.
Vanmorgen ben ik volgens mij langs jullie huis gereden. Ik dacht het te herkennen. Schuin tegenover komt daar een rijtjeswoning (is in aanbouw?) Ik moest daar lossen met de vrachtwagen. Als het klopt dan wat een leuk plekje zeg! Jullie wonen op het hoekje daar toch?

Malenka

Berichten: 7488
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-21 19:29

Mellow, dat klinkt wel als ons plekje. :j

Allemaal nog heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik ben uiteraard heel druk geweest met van alles hier. Maar het lukt me maar niet om de tijd te pakken voor een fatsoenlijke update. Sorry.

Ik hoop dat het met video's wat beter gaat lukken. := Dus vandaag maar besloten om dat gewoon te doen. Net als het schrijven van een boek. Want de nalatenschap regelen, beginnen aan een nieuwe baan en het onderhoud hier was natuurlijk nog niet genoeg. O:)


Mellow

Berichten: 6433
Geregistreerd: 22-06-02

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:02

Nu ik je filmpje heb gezien weet ik het wel zeker! ;-). Het was nog donker maar ik herken de stacaravan en de indeling!

Roerige tijd hebben jullie achter de rug/zitten jullie nog in.

Maar prachtig jullie huis en die ideeën!

WildDreams

Berichten: 2419
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:35

Wat leuk dat filmpje! Ik volg dit topic al een hele poos en vind het altijd erg leuk om de vooruitgang te zien.

Deze manier van wonen/leven trekt me heel erg. Maar eerst mijn opleiding biologie (toevallig!) afronden haha. Ben benieuwd naar de volgende filmpjes :)


WANDERLUST België - Frankrijk - Duitsland - Engeland - Spanje - Portugal - Slovenië - Italië - Kreta - Kroatië - Turkije - Egypte - Thailand - Zakynthos - Zuid-Afrika - eSwatini

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:26

Super leuk filpmje zo! Ik heb mij geabboneerd! :D

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond


Malenka

Berichten: 7488
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-21 17:37

Met alle regen werkt filmen dus ook niet. Want alle binnenruimte is nog heel erg gehorig en ik heb geen fatsoenlijke licht. Maar d ze wilde ik jullie niet onthouden... (Er komt nog een betere video met uitleg op mijn andere kanaal. Dit is mijn privé dumpkanaal voor van alles en niet de moeite waard van het volgen).

Vanmorgen keek ik uit het keukenraam van de caravan terwijl ik koffie stond te zetten. Ik zag iets bewegen dat geen muis was. En wauw wat heb ik staan genieten! Vlak voor hij weg ging heb ik nog heel even kunnen filmen. Wat een cadeau!



Waarschijnlijk is het geen hermelijn maar een wezel. Maar met zekerheid kunnen we dat zo niet zeggen. Ik heb de beelden ook naar de zoogdiervereniging gestuurd.

Dit is echt fantastisch om te zien want de populatie kleine marterachtigen loopt al jaren terug. In dit gebied worden er maar weinig waargenomen. Ik denk dat de wijk opzich heel positief is voor de populatie. Alleen alle loslopende katten vind ik wel een beetje spannend. Ik ben in ieder geval blij dat we die van onszelf in een een houden. De kans dat ze dan een wezel of hermelijn pakken is niet zo groot.

Ethelate

Berichten: 21108
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 18:47

En je kippenren is ook goed wezel/hermelijn proof? ;)

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Malenka

Berichten: 7488
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-21 18:51

Op dit moment niet. Maar de katten lopen ook in de ren bij de kippen. Dus ik hoop dat de geur en aanwezigheid van de katten nu voldoende is om onze kipjes te beschermen. En de toekomstige ren wordt wel zo veilig mogelijk opgebouwd maar daar zijn we nog niet aan toe gekomen.

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 19:59

Wat gaaf zeg! Ik zou me inderdaad wel zorgen maken om m’n kippen. Hier liep laatst een vos, dat vond ik ook geen fijn idee. Mooie beesten, maar als ze maar wel van de kippen afblijven.

mysa

Berichten: 10348
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 21:02

Denk je dat katten veel kans maken? Ik heb bijna m'n hele leven al katten en er is er nog nooit één met een marterachtige thuisgekomen. En die zitten hier wel.

Malenka

Berichten: 7488
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-21 21:48

Jawel hoor. Ik weet van meerdere katten dat ze kleine marterachtigen gevangen hebben. Niet zo vaak uiteraard omdat er simpelweg veel minder marters zijn dan (andere) prooidieren.

Hier lopen overigens ook vossen. Ik heb ze wel gezien bij de bosrand een paar honderd meter verderop en ze geregeld dichterbij gehoord.

mysa

Berichten: 10348
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 22:07

Heb je wel een goede sluiting op het kippenhok? Bij onze achterburen heeft een vos gewoon de grendel opzij geschoven, hoorde ik. (mijn zoon reed toevallig die avond laat langs die boerderij en zag de vos met 1 van zijn slachtoffers oversteken.).

Mer1980

Berichten: 18717
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:00

Heel gaaf dat je dit kon zien en filmen, maar wel heel snel je kippenhok marter / vos / welk roofdier dan ook proof maken....

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

AbleToDream

Berichten: 775
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:17

Ik heb gisteren avond een reportage gezien over Oosterwold en de huizen daar in het programma Reizen Waes Nederland van Tom Waes op VRT :D ! Moest meteen aan je topic denken en heb zitten kijken of ik jullie huisje nergens zag passeren maar niet meteen kunnen spotten. Wel een prachtige omgeving om te wonen zeg!


Anoniem

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:53

Die aflevering is leuk! Mijn vriend wilde gelijk die kant op verhuizen, maar zei diep teleurgesteld ietd later dat het allemaal al verkocht is _O-

Malenka

Berichten: 7488
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-21 15:28

Hij zou zich in kunnen schrijven voor de nieuwsbrief op maakoosterwold.nl daarin lees je het als eerste als er weer plek wordt vrijgegeven en je kunt inschrijven.

Het was inderdaad een leuk stukje.

Een nieuwe video. :o

Mer1980

Berichten: 18717
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 22:40

Leuk filmpje hoor en die glazen pui is gaaf! ik snap dat je gek bent op die kant van het huis. <3 maar wat hebben jullie nog veel te doen wow.....

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Malenka

Berichten: 7488
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-21 23:10

O:) absoluut. Ik bedenk me elke keer maar dat er ook al heel veel is veranderd sinds het akker was. Maar dat houd ook niet oneindig natuurlijk. _O- Helaas helpt mijn gezondheid (en het niet in kunnen schakelen van vrienden door Corona) niet mee aan de voortgang.

Maar we zijn wel met zijn tweeën de vloerbalken er aan het in tillen. :j


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dat het zo langzaam gaat heeft ons stiekem ook al wel wat gedoe bespaart. Zo zijn er toch een paar lekkages tevoorschijn gekomen. En dat kon nu makkelijk gevonden en verholpen worden zonder eerst weer muren en dergelijke open te breken.

Wat ik het ergste vind is dat het afgelopen jaar gewoon niet lang genoeg droog is gebleven om het voor de paarden op orde te krijgen. Ik red het in mijn eentje simpelweg niet om het in de blubber goed bij te houden en met roosters kun je ook niks verbeteren als het al nat is. Dus ik hoop dat ik heel snel paddockplaten (mud control) geleverd kan krijgen zodat ze weer normaal het hele rondje kunnen lopen zonder door de drek te moeten en ik het uitmesten weer gewoon in een kwartier per dag bij kan houden. Het gaat nog wel maar ik had het beter willen hebben en baal ontzettend dat het advies dat we kregen niet zo goed heeft uitgepakt.

Ninx

Berichten: 14559
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 08:24

Zou het zinnig zijn ter overbrugging misschien een plekje te zoeken waar zij comfortabel kunnen staan en jij even je handen en hoofd vrij hebt om de komende maanden de boel een beetje aan te pakken? Het is op voorhand soms lastig te overzien wat echt nat weer met je terrein gaat doen.

Ze lijken niet echt droog te kunnen liggen uit de regen/ wind? Ik ben ook geen mietje en heb echt buitenpaarden. Maar dit lijkt wel echt nat, dat is toch best vermoeiend voor ze.

Hoe dan ook komt het vast goed, je hebt echt een geweldige plek!

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:51

Is heel fijn grind geen optie? Dat gebruiken we hier in paddock, rijbanen maar ook op plekken in het land wat blubberig is en je graag droog houd. Wij hebben het ook, echt ideaal!

Malenka

Berichten: 7488
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-21 12:12

Wendely, dat is juist wat hier onder ligt. Waar het bij anderen heel goed werkt doet het dat hier duidelijk niet. Ontzettend jammer want het leek zo'n mooie oplossing. En misschien werkt het wel als ik nog twee ladingen laat komen en die verspreid. Maar het zou ook zomaar nog slechter kunnen worden. Ik durf daar nu geen inschatting van te maken en ik vond je het dan wel een hele grote gok. Want het is ontzettend veel werk en kost ook behoorlijk wat. Vandaar dat we nu toch voor mud control platen willen gaan. Ondanks dat ik liever roosters had gelegd.. maar het is gewoon niet lang genoeg droog en schoon geweest en ik ga niet wachten tot de zomer. Ik moet er echt nu iets aan doen dat dan ook nog duurzaam blijft liggen. We hebben ook nog aan puin gedacht. Maar ik wil dat eigenlijk niet in de grond van de tuin hebben. Dat onze oprit er uit opgebouwd is vind ik wel genoeg.

Ninx, ik heb er serieus naar gekeken maar geen optie gevonden die past. Ik houd de paddock dus zo goed mogelijk met een greppeltje en het aanvullen van zand. (Het ligt er op de video echt op zijn slechtst bij... Daar had ik even over na moeten denken wellicht. Aan de andere kant is het ook gewoon zo.). Gelukkig merk ik dat ze goed gebruik maken van de mogelijkheden die ze krijgen. Ze zitten geregeld tot achter hun oren onder het zand. Verder hebben ze een deken op bij veel neerslag en wind en kunnen ze in de tent gaan staan (wat ze ook doen). Het is nog even een paar weken volhouden en in de tussentijd verwacht ik verder ook niks anders van ze dan dat ze zich vol eten met voordroog, luzerne en stro.

Het is gewoon veel natter dan het zou moeten zijn volgens het waterschap en dan ook nog eens extreem nat het afgelopen jaar. Daardoor hebben we inschattingsfouten gemaakt in de aanleg. Het komt goed. Hopelijk kan ik die update snel met jullie delen. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Imhrien, just_kiki, Novastar, SemrushBot en 15 bezoekers