Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 22:04

Ryder schreef:
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met het kopen van een vrije kavel? Dus zelf een huis bouwen?

Geen ervaring, wel houden we het als optie open. Hebben een heel tof houten huis gezien wat we wel zien zitten.. vrij betaalbaar om te laten plaatsen ook..


Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 08:53

ingedebruijn schreef:
Hier morgen eindelijk de sleutel. Het half jaar is voorbij gevlogen en gekropen tegelijkertijd.

Van de week ook de nieuwe huurder hier rondgeleid. Hopelijk neemt die aardig wat over. Heel benieuwd hoe het huis er leeg uit ziet.

Veel plezier vandaag!! *\o/* *\o/* *\o/*

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

horsiiJarig

Berichten: 7509
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 09:33

Veel plezier vandaag, eindelijk

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 10:03

Veel plezier Inge!

Ik krijg vandaag iemand langs om te kijken of mijn trap te renoveren is en wat dan de kosten gaan zijn. Dan is het weer een stukje huis klaar :D

anca

Berichten: 1765
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:01

Trui schreef:
Nee gaat over hetzelfde huis :j
Het is voor ons ons droomplekje dus hebben het zekere voor het onzekere genomen :)

Het huis zelf is helemaal af, is zelfs al naar onze smaak. dus van verbouwen is ook al geen sprake, dus daar hoeven we ook geen geld meer in te steken


Dat snap ik ook wel weer. Als het huis precies naar je zin is en je kunt er zo in. Behalve even opfrissen met verf denk ik. Een leeg huis lijkt altijd wat anders met lege plekken. Als je kijkt wat een nieuwe keuken en badkamer kosten bv zit je ook al op veel geld. Ga je nu naar darp ?

hartelijke groeten,
anca

flooooo
Berichten: 2557
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:40

Trui schreef:
flooooo schreef:
Nou wij hadden een bod neergelegd op dat enorme huis in Meppel. Moest veel aan gebeuren, hele dak isoleren, deels nieuwe rieten kap, deels enkel glas en de rest ook verouderd. En dan het moderniseren nog. Bied er iemand 50.000 euro op de vraagprijs! Voor wie denkt dat het noorden goedkoop is...
Baal wel een beetje, had niet verwacht dat we deze hadden hoor maar het is gewoon gekkenwerk en dan zoeken wij niet in het standaard segment zeg maar, wat natuurlijk als nadeel heeft dat er maar weinig te koop komt.


Wij hebben recentelijk een huis gekocht in Drenthe en een ton overboden :')


Ook op een vraagprijs van 900.000 euro? Ik weet dat het heel normaal is namelijk maar dacht dat het in deze prijsklasse meeviel.
Trouwen een ton overbieden is niet zo gek toch? Financiering uit oude woning/jubelton/spaargeld, zeg maar hoe iemand dat kan doen.
Trui, kennen wij elkaar? Want als ik denk welk huis in Darp het is, dan moet ik jou haast kennen want ik weet wie dat gekocht heeft. Zou wel heel grappig zijn! Gefeliciteerd in ieder geval!

Velvet V. Negro Z2 +5
Ceasar V. Houston M1 + 1
Florence V. Krack C. M2 + 3

Jets

Berichten: 3543
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 16:40

Ik werd net door een makelaar gebeld over een huis die we samen met vriendin bezichtigd hebben. Het is blijkbaar nog niet verkocht, maar ze willen erg graag vanaf dus we mochten ook wel een bod ver onder de vraagprijs doen..

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 16:43

Jets schreef:
Ik werd net door een makelaar gebeld over een huis die we samen met vriendin bezichtigd hebben. Het is blijkbaar nog niet verkocht, maar ze willen erg graag vanaf dus we mochten ook wel een bod ver onder de vraagprijs doen..


:')

Een koude trui, is geen goede trui.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 18:17

Ik moet me ook in de biedingsoorlog storten -O- Ik heb echt een super leuk huis gezien. Maar ja, nu de grote vraag: hoeveel overbieden?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

xSwanHeart

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 18:20

Tja, altijd lastig! Ik zou zeggen: volg vooral je gevoel. Wat is het huis jou maximaal waard? En kan je er vrede mee hebben als iemand die net een paar 1000 hoger zit het krijgt?

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 18:34

Kan ik van iemand per PB een motivatiebrief krijgen die succesvol was :D ?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 18:36

Fitzroy schreef:
Ik moet me ook in de biedingsoorlog storten -O- Ik heb echt een super leuk huis gezien. Maar ja, nu de grote vraag: hoeveel overbieden?


Daar kan een aankoopmakelaar je mee helpen
Je kan wel al zelf veel huiswerk doen met prijzen waar andere huizen voor verkocht zijn in de buurt.
Zoals je hierboven ziet is de vraagprijs op funda niet altijd de verkoopprijs. Kan hoger maar dus ook veel lager zijn.
Misschien willen ze aangeven waar ze het voor kwijt willen, maar ik gok dat ze jullie laten bieden

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 18:39

Er waren 18 bezichtigingen en een bieden vanaf prijs. Dus het gaat er in ieder geval niet onder. Ik moet voor a.s. dinsdag bieden dus ik weet niet of ik een aankoopmakelaar nog red. Mijn eigen makelaar wilde het niet doen omdat het uit zijn regio is en hij dus niet zo goed wist hoe de trends daar zijn.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 18:41

Laat je niet gek maken
En met gunstige voorwaarden en motivatie brief hoef je niet perse hoogste bieder te zijn

paars

Berichten: 5485
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 18:43

Je kunt een calcasa rapport opvragen? Daar staat een schatting van de verkoopwaarde in.

Ben benieuwd hoe je dag is geweest Inge!

Hier een mail dat er nog parkeerplaatsen over zijn in de parkeergarage. Mss is die naast me nog vrij dan is dat wel een overweging.

anca

Berichten: 1765
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 19:06

Oh dat zou ik zeker doen. Beter mee verlegen dan om verlegen. Weet niet hoevaak je bezoek ed hebt en hoe je in de omg terecht kunt maar ik zou het doen

hartelijke groeten,
anca

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:17

Zou in deze tijd zo'n calcasa rapport wat waard zijn? Als in echt een juiste indicatie? Ik zou vooral bij jezelf blijven: wat is in jou ogen het huis waard? En als de taxatie maar de vraagprijs is, red je het dan met eigen geld tot je bod? Motivatiebrief erbij en afwachten.

Het hangt ook zo erg af van de mensen die ook bieden. Zit er eentje bij die idioot bied, maak je toch al weinig kans. Blijft iedereen nuchter neemt je kans al toe.

Ik werd vandaag echt compleet gespamd door funda met nieuwe huizen.. wel allemaal te ver weg en grotendeels te weinig grond (staat nog op 1000m2 en hij weigert het aan te passen qua pushmeldingen :') ).

Gnome
Berichten: 8431
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:51

Hier een hele hectische eerste dag gehad maar wat een heerlijk huis. Voelde gelijk als thuis komen. Helaas wel veel meer te verven dan gehoopt dus vanmiddag gelijk even goed ingeslagen.

Morgen komen er wat hulptroepen dus hoop dat het dan rap gaat. Schoonmaken is niet nodig dus dat is echt heel fijn. Hele nette mensen.

Vanmiddag kwam de nieuwe eettafel en stoelen al. Met de nieuwe bewoner :+
Afbeelding

McGregor
Berichten: 234
Geregistreerd: 30-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 21:11

ingedebruijn schreef:
Hier een hele hectische eerste dag gehad maar wat een heerlijk huis. Voelde gelijk als thuis komen. Helaas wel veel meer te verven dan gehoopt dus vanmiddag gelijk even goed ingeslagen.

Morgen komen er wat hulptroepen dus hoop dat het dan rap gaat. Schoonmaken is niet nodig dus dat is echt heel fijn. Hele nette mensen.

Vanmiddag kwam de nieuwe eettafel en stoelen al. Met de nieuwe bewoner :+
[ [url=m/ZdbQFN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd en veel plezier!!

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 21:23

Ik zou gewoon een ton overbieden, dan zit je altijd goed.

:') Geintje natuurlijk :')

@Jets interessant? Of was het huis niet wat?

Earth het reisbureau.

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 22:45

Motivatiebrief voor een huis, wat is dat dan? Sorry, ik ben nieuw :')


paars

Berichten: 5485
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 00:14

@fitzroy, als je een beetje een idee hebt van wat je huis op gaat brengen dan weet je wat je speeruimte is voor een bod (onder voorbehoud van financiering natuurtlijk). Als je er uiteindelijk fijn kunt wonen dan is dat wat telt.
Motivatiebrief kan ik je helaas niet aan helpen, nooit geschreven en mijn huis staat nog niet in de verkoop.

xSwanHeart

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 08:44

Gefeliciteerd Inge! *\o/* Heel veel geluk op jullie nieuwe plek!

@fitzroy: Ik kan wel een brief met je delen, stuur je zo een pb!

@tempura: in zo'n brief kun je jezelf voorstellen en vertellen waar jij de juiste koper voor de woning bent. Sofie verkopers kiezen op basis van zo'n brief niet voor het hoogste bod, maar voor het bod van de briefzender :) Verschilt natuurlijk per verkoper hoe gevoelig ze daarvoor zijn, maar in dit topic (en ook mijn eigen ervaring) is gebleken dat het wel echt kan helpen.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:22

Inge, veel plezier op je nieuwe stek.

Ik kan gelukkig zonder voorbehoud financiering bieden, maar ik denk dat ik daarin voor dit huis niet de enige ben :')
Ik ben ook alweer aan het twijfelen geslagen, eeuwige twijfelkont als ik ben. Ik woon nu toch ook wel heel lekker. (En ik zie ook weer op tegen al het ‘gedoe’ zoals huis verkoopklaar maken, bezichtigingen e.d. )

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Wendy_Komen

Berichten: 6281
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 12:48

Wij hebben ons huis verkocht via de makelaar, zonder Funda/ bezichtigen/ foto's. Veel makelaars hebben wel een lijst met mensen die zoekende zijn. Je zal misschien niet het onderste uit de kan halen mbt verkoopprijs, maar ons was het dat waard :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kla4tje, luuntje, Nicollevs, pjer, SemrushBot, Thats_Me, Titsia, yvje86 en 22 bezoekers