Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:17

Paar vragen; wat het niveauverschil tussen keuken en woonkamer en is de muur links op de tekening tussen keuken en woonkamer dicht?
Je zou als dat mogelijk is de ruimte (op de tekening links van de kleine trap) kunnen verhogen en in zijn geheel bij de keuken kunnen betrekken. Dan laat je de muur daar eventueel helemaal weg en vanuit de kamer kijk je dan de keuken in.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:28

Zijn er ook foto's van de situatie? Ik zou ook dat stukje links van de kleine trap verhogen. Een dragende muur slopen is niet altijd een probleem, dit hebben wij ook gedaan en is opgelost met een constructie met ijzeren balk.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:46

Jullie zetten me toch alweer aan het denken! Muur doorbreken zou waarschijnlijk wel de mooiste oplossing zijn, maar ook de duurste en de meest complexe.

paars schreef:
Paar vragen; wat het niveauverschil tussen keuken en woonkamer en is de muur links op de tekening tussen keuken en woonkamer dicht?
Je zou als dat mogelijk is de ruimte (op de tekening links van de kleine trap) kunnen verhogen en in zijn geheel bij de keuken kunnen betrekken. Dan laat je de muur daar eventueel helemaal weg en vanuit de kamer kijk je dan de keuken in.

Het hoogteverschil is 60 cm (keuken ligt hoger). De muur naast de trap is dicht en is ook echt wel een flinke draagmuur, waar de kapconstructie op rust.

Een paar foto's van de situatie nu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het 'beste' plan dat we tot nu toe hebben, net toch weer een klein beetje aangepast op basis van jullie suggesties:

Afbeelding

Daarvoor moet de deur in de andere keukenmuur ook worden verplaatst, maar we verwachten dat dat geen probleem is. (Is als het goed is geen dragende muur.)

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:51

Beter al! Je hebt nu de trap erg veel breder gemaakt, dat zou iets minder breed kunnen, dan zou je kunnen koken (niet spoelen dus) richting de woonkamer en aan de woonkamerkant daar een leuke kast plaatsen? De deur kan dan blijven zitten.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 21:02

Bedoel je dan in een L-vorm, met één kant naar de muur links en één kant richting de woonkamer? Ik zit daar nu een beetje mee te puzzelen, maar geloof dat ik de looplijn dan minder prettig vind. Je moet dan echt om de keuken heen lopen. De kastenwand heb ik dan voor de ruimte al verplaatst naar de muur waar de deur in zit.

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 21:50

Ja idd, zodat, als je met je rug tegen de deur naar de hal staat, je dan aan de rechtermuur je spoelbak maakt en dan aan de L poot je kookplaat. Als je de deur 65 cm verplaatst past er mss evengoed nog een apparatenwand waar je koel/vries en je oven bijv in kunnen (dus tegen de muur waar in de huidige situatie de spoelbak is). Dan is je ruimte van/naar de trap wat meer open en je looplijn vanaf de hal wat beter. Want ik snap dat je die deur dan uit die hoek weg wilt hebben.

karijn

Berichten: 5399
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 16:07

Ik zou ervoor kiezen om die dragende muur eruit te halen. De tekening zo is veel beter. Je kan er nog voor kiezen om aan het gedeelte links een L te maken. Heb je iets meer werkruimte. Dan kan die trap iets minder breed. Naast de trap links kan je bijvoorbeeld een kast op maat laten maken die dan net zo hoog is als je aanrechtblad. In de oude situatie wordt het erg krap als je daar meer keuken in kwijt zou willen. Zeker als jij staat te koken en iemand wil langs je lopen.


Malenka

Berichten: 7557
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 16:18

Swanheart, kan de wc niet naar de badkamer? Dan kun je de gang en wc bij de keuken trekken.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 17:31

Ik denk dat jullie inderdaad gelijk hebben, muur doorbreken is toch wel het mooist. Ben alleen een beetje bang voor al het gedoe dat het met zich meebrengt :=

Uitbreiden naar de hal zou in theorie kunnen, maar zou ik liever niet willen. Vind het wel fijn om een aparte entree te hebben, ook tocht-technisch gezien.

Malenka

Berichten: 7557
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 17:49

Dat snap ik wel. En een aparte entree aan de buitenkant aanbouwen is ook geen optie?

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 18:24

Nee, dat kan helaas niet, de voordeur bevindt zicht in een smal steegje van misschien een meter breed. Dus aan die kant helaas geen ruimte om uit te bouwen. (De voordeur zelf moeten we overigens nog wel aanpassen, die is nu maar 68cm breed :') )

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 19:48

xSwanHeart schreef:
Ben alleen een beetje bang voor al het gedoe dat het met zich meebrengt :=

En anders de optie waar Yinthee mee kwam:
Yinthee schreef:
Aanrecht zoals op de plattegrond en dan de muur links nog hoge kasten met inbouwapparatuur(oven/vaatwasser) en/of koel-vries?

Dan heb je geen toestanden en toch de ruimte goed benut?

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 14:17

Iemand die me hier kan helpen? Ik zoek deze tafelpoot:
Afbeelding

Dus alleen een losse poot. Ik google me suf, maar kan hem niet vinden. Jullie een idee?

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 16:04

Ik zou of de winkel benaderen met de vraag of de poot los te koop is, of een metaalbewerker/meubelmaker vragen naar de mogelijkheden. Dit lijkt me geen standaard tafelpoot. Hij is wel heel tof!

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 16:12

Bedenk je wel dat deze poot op een heel vlakke ondergrond moet staan anders gaat hij wiebelen én dat tafels met dit soort poten (vanuit het midden) bij druk op de kanten van de tafel eerder zal kiepen.

Naomi_Jortje

Berichten: 4185
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 18:08

Iedereen nog bedankt voor de tips qua behang, door de foto van Yinthee toch gekozen voor een rustig behang. Bij jou staat het echt heel gaaf Yinthee, maar denk dat het te druk was geworden in mijn huis.

Dit is het eindresultaat, je ziet wel nog goed waar de achterkant uit delen bestaat maar ben er blij mee :D

Afbeelding

Ich hab mich gesehnt danach mein Herz zu verliern, jetzt verlier ich fast den Verstand... Totale Finsternis, ein Meer von Gefühl und kein Land!

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 22:45

Ketly schreef:
[ [url=m/QLZfsg.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/*

Is hier nog wel nat, morgen komt een foto bij daglicht.



Sorry kom even binnen vallen welke kleur groen is dit?

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 00:03

Dit is Camouflage Green van Flexa!

Droog:
Afbeelding

karijn

Berichten: 5399
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 13:51

Naomi_Jortje schreef:
Iedereen nog bedankt voor de tips qua behang, door de foto van Yinthee toch gekozen voor een rustig behang. Bij jou staat het echt heel gaaf Yinthee, maar denk dat het te druk was geworden in mijn huis.

Dit is het eindresultaat, je ziet wel nog goed waar de achterkant uit delen bestaat maar ben er blij mee :D

[ [url=m/U1L33d.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er goed uit.

PSvanLot

Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 14:15

Straks heb ik jullie dringende advies nodig… kom er niet uit met de tekeningen.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 17:19

Iemand een tip voor mij?

Ik zoek een kast met afmeting
breed 180-200
Hoog ca 90

Denk iets met houtkleurig, in ieder geval geen wit. Ik wil er klappers in kwijt kunnen maar er moet ook een ladenblok in zitten voor pennen, nietmachine enzo. Dus eigenlijk een soort dressoir qua afmeting.
Nu zijn die er zat, maar ik wil... schuifdeuren en geen deuren die open klappen.

Heb me suf gegoogled maar het enige wat ik kan vinden is zelf gaan maken of laten maken en dat is heel duur. Of het ziet eruit als een kast zoals we die ook op kantoor hebben met van die roldeuren maar dat doet met teveel aan werk denken en daar is die ruimte niet voor bedoelt. :+

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 17:36


Life is short....SMILE while you still have teeth!

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 17:39

'Klappers' als in ordners ??

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 17:40

Als je zoekt op dressoir moet er toch wel iets te vinden zijn ??

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 17:51

Ja, ordners. Die zijn 32 cm hoog en ik wil er graag 2 verdiepingen in kwijt kunnen. Dressoirs vind ik alleen met klapdeurtjes.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eefje_Sammy, Ik_is_Ik en 86 bezoekers