[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:16

Optiwolk schreef:
Dat je kan fietsen in de bergen terwijl je fiets eigenlijk in je woonkamer staat.

Zwift is een interactief programma dat dan de weerstand van je rollen verhoogt als je bergop rijdt.

Hahaha ik dacht, fietsrollen met een zwift-abo, dat moet wel autocorrect zijn. Maar niet dus :') Klinkt best leuk, hoef je tenminste niet in de regen te fietsen.


Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 19:11

Weet iemand hoe het in praktijk zit met verschil van Apple Watch 7 en se? Merk je dat echt in snelheid met basis dingen?

Liefst had ik de goude 6 gehad maar die is nergens meer in cellulair :(

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 21:12

Weet iemand of het mogelijk is om een dvd in itunes te krijgen? ik heb hier een film liggen waarvan ik het wel gaaf zou vinden als ik 'm op mijn ipad zou kunnen kijken maar gewoon importeren lukt niet..

Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:01

De update van ipad naar 15 geeft heel klein beeld, kleine letters blokjes enz. Ondanks dat letters groter staan willen twee dingen niet groter. Hoe krijg ik dat toch voor elkaar? Het is nu net niet lekker leesbaar.

Ook bokt heeft opeens ander lettertype lijkt het.

En kun je de bookmark knop omwisselen met de pijltjes. Die staat nu opeens links ipv rechts van de knoppen. Heb nu steeds die voor mij zinloze knop te pakken

Afbeelding
Afbeelding

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:19

Kan je wijzigen bij Instellingen en dan Beginscherm en Dock als het goed is. De grootte van de app symbolen dan. Wat bedoel je met het andere?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:32

Die app symbolen staat al maximaal -O- en dat is nog te klein. de kleine versie krijg ik niet eens gemikt.

De letters en blokjes bij het nieuws is miniklein en worden niet groter. Doen ook niet mee met groter lettertype.

Het lijkt wel alsof mijn ipad kleiner is dan hij is. De app symbolen vullen niet meer het hele scherm. Net als de nieuwsberichten.

Bookmark/bladwijzer stond eerst rechts van de twee pijltjes nu links. Hierdoor mik ik steeds verkeerd ook. De bladwijzer gebruik ik niet en zou ik het liefst weghebben in de rij.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:36

Ik probeer het te snappen maar het is moeilijk. :')
Hoe had je de symbolen dan eerst? Nog veel groter? Ik heb echt geen idee hoe je dat voor elkaar gekregen hebt dan want ik ken een iPad scherm alleen maar zo zoals jij hem laat zien.
En welke pijltjes bedoel je?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Banyu
Berichten: 12470
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:39

Sinds ik in Juni de overstap van Samsung naar iphone heb. Zit ik over een macbook na te denken.
Maae ik vind ze gewoon te duur, heb nu een chromebook, en in die zin…… ik zit vrij weinig erop om even dat geld aan een macbook uit te geven! :(

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:41

Iets groter maar de ruimte ertussen was ook veel groter. De twee rijen apps vulde bij de 14 versie de twee rijen netjes volledig van links naar rechts ipv na de verplichte update naar 15 opgepropt bij elkaar. En de tweede rij maar half gevuld. Idem de nieuwsitems die waren groter en ook netjes van boven naar onder beeldvullend ipv in een hoekje bij elkaar. Voorheen bij toegankelijkheid bij vergroten vergrootte dat mee. Nu niet meer waardoor het te dicht op elkaar en te klein is.

Bij safari heb je twee pijltjes voor site naar voren of terug, eerder stond de bookmark daar rechts van. Nu links -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 07-12-21 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:42

De iPad-schermweergave vergroten met de weergavezoom

Op de 12,9-inch iPad Pro kun je de schermweergave vergroten met de weergavezoom.

Tik in Instellingen op 'Scherm en helderheid'.
Tik op 'Weergave' (onder 'Weergavezoom').
Selecteer 'Ingezoomd' en tik vervolgens op 'Stel in'.


Edit: hier staat de handleiding en kan je zoeken: https://support.apple.com/nl-nl/guide/i ... ome/ipados
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 07-12-21 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:43

Klopt dat heb ik al, alleen wijzigen beiden nu niet meer mee. De andere mogelijkheid van zoom is 1,2 maar dan valt weer deel weg. -O-

Afbeelding zo zou het moeten kwa lettergrootte alleen met zoom aan valt links weg tot gankelijkheid en rechts de groene zoomknop en verspringt het beeld steeds van klein naar groot. Ipv passieve zoom is het nu actief en continue wisselend. -O- en blijft het nieuwsstukje miniklein

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

8nnemiek

Berichten: 43376
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 23:09

Banyu schreef:
Sinds ik in Juni de overstap van Samsung naar iphone heb. Zit ik over een macbook na te denken.
Maae ik vind ze gewoon te duur, heb nu een chromebook, en in die zin…… ik zit vrij weinig erop om even dat geld aan een macbook uit te geven! :(

Als je de aanbiedingen in de gaten houdt kan je nog wel eens een leuke Macbook Air M1 tegen komen voor rond de €900.
Het werkt in ieder geval heerlijk samen :j Het verder werken van iphone naar mac en kopieren/plakken van links en tekst tussen iphone en mac gebruik ik bijvoorbeeld echt heel vaak.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Banyu
Berichten: 12470
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 23:27

8nnemiek schreef:
Banyu schreef:
Sinds ik in Juni de overstap van Samsung naar iphone heb. Zit ik over een macbook na te denken.
Maae ik vind ze gewoon te duur, heb nu een chromebook, en in die zin…… ik zit vrij weinig erop om even dat geld aan een macbook uit te geven! :(

Als je de aanbiedingen in de gaten houdt kan je nog wel eens een leuke Macbook Air M1 tegen komen voor rond de €900.
Het werkt in ieder geval heerlijk samen :j Het verder werken van iphone naar mac en kopieren/plakken van links en tekst tussen iphone en mac gebruik ik bijvoorbeeld echt heel vaak.


Ja, ik weet iniedergeval dat ik het bij Iphone nu houd, bij de volgende verlening zeg maar!

Vanaf dag 1 android gehad, en moest iets doen op de telefoon van mn moeder, nouuuu ik werd gek :=

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 07:55

Banyu schreef:
Sinds ik in Juni de overstap van Samsung naar iphone heb. Zit ik over een macbook na te denken.
Maae ik vind ze gewoon te duur, heb nu een chromebook, en in die zin…… ik zit vrij weinig erop om even dat geld aan een macbook uit te geven! :(

Ik heb hetzelfde. Nu sinds 2 weken een iphone nadat ik een jaar geleden al een ipad aangeschaft had. Mijn man heeft altijd al een iphone, die kan niks met android. Willen nu ook een Imac maar die prijzen idd…

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

8nnemiek

Berichten: 43376
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 08:00

Maar ze gaan wel ook heel lang mee en zijn erg waardevast. Op de lange termijn zijn ze niet veel duurder dan een degelijke Windows pc. Zo werk ik nog steeds met mijn iMac uit 2010, ik bewerk er zelfs nog grote films mee. Hij is dan wel niet meer de snelste, en heeft wat upgrades gehad, maar ik heb nooit een Windows pc gehad die het zo lang vol hield, of die meer dan een paar jaar vooruit kon zonder compleet te moeten formatteren omdat ie niet meer vooruit te branden was.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:07

Ik heb vorig jaar mijn MacBook van 2011 vervangen, dat vond ik best netjes! Gaan inderdaad super lang mee.

Ik kwam er trouwens net achter dat ik met mijn gezicht mijn moeder haar telefoon kan ontgrendelen :+

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:32

een iMac gaat wel lang mee hoor, ik heb er al eentje sinds 2008, kan hem niet meer updaten, maar hij doet het nog prima!

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:31

Ook hier nog een iMac uit 2011 die ik veel gebruik, heerlijk ook dat grote heldere scherm met videolessen. Mijn muis heeft het alleen pas begeven, nu een aan een draadje

Webshop - digital art: MoTekent

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:37

Die Apple muis heb ik meteen vervangen door een track-pad. Ook al stokoud en doet het nog steeds. Alleen het toetsenbord is al een paar x vervangen, door eigen schuld: water overheen gegooid -O-

8nnemiek

Berichten: 43376
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:13

Ohh nee, die Apple muis vind ik juist heerlijk! Nog altijd op zoek naar een tweede om bij de Macbook te gebruiken, maar ze zijn zo duur :=

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 22:51

Hier worden nog wel regelmatig imacs aangeboden. Laatst nog een van 2011 voor €150. Kwam ons financieel nu niet uit maar deze man gaf aan dat hij regelmatig te koop heeft. En deze man is dan ook nog een reparateur die ook door Apple os goedgekeurd dus alles nagekeken enzo

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

8nnemiek

Berichten: 43376
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 23:28

Oudere iMacs zijn ook nog eens ideaal om als scherm te gebruiken voor een Macbook of mac mini met Target display mode. Zo gebruik ik mijn 27” imac sinds kort als scherm voor mijn Macbook. Dat werkt geweldig <3

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Banyu
Berichten: 12470
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 01:26

Siersma schreef:
Hier worden nog wel regelmatig imacs aangeboden. Laatst nog een van 2011 voor €150. Kwam ons financieel nu niet uit maar deze man gaf aan dat hij regelmatig te koop heeft. En deze man is dan ook nog een reparateur die ook door Apple os goedgekeurd dus alles nagekeken enzo


En waar is dat? :) dat zijn dan wel leuke prijzeb inderdaad…

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 07:44

Die update ik ben er niet blij mee. Er zijn irritante dingen die zich niet laten uitschakelen. Bij de mail als ik de app open staan er oeens een heel rij onbetekenende oude mails in blokjes onderin, met een blauw icoontje en ongelezen. Een filter? Maar uitzetten kan niet, zelfs als ik aanklik ongelezen uit (die ik niet heb maar kreng vindt van wel) blijft het hardnekkig getoond worden. Hoe krijg ik dat weg?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 07:45

Ik heb ook een trackpad, maar toch vind ik een muis nog weleens handig. Mijn iMac is niet meer compatible met de nieuwe Magic Mouse. Hij doet het nog wel als het gaat om bewegen en scrollen, maar klikt niet meer.

Ik gebruik de iMac vaak voor tutorials voor Procreate, ik kijk op het scherm en teken mee op mijn iPadPro. En zo heb ik ook Spaanse les online en maak ik mijn aantekeningen ook tegelijkertijd op de iPad, met de Pencil. MacBook gebruik ik eigenlijk nog het minst, mijn man wel, die zit nu de krant al te lezen op de MacBook.

Webshop - digital art: MoTekent


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Fudge, Lauraennala, mytgard, Summerfly, Tink89 en 66 bezoekers