Optidee beddengoed

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Optidee beddengoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 21:15

Een tijdje terug heb ik wel eens onder optipluche beddengoed van Optidee geslapen. Ik vond het heerlijk zacht en warm in de winter.
Nu twijfelde ik om het zelf aan te schaffen, maar het is zo duur. Na wat googlen kom ik uit op een behoorlijk stuk goedkoper teddyfleece beddengoed. Toen ik ging kijken naar het materiaal bleek dit polyester te zijn. Ik dacht dat Optidee echt katoen was en ik dacht dat daar het prijsverschil in zat. Maar nu ben ik op de website van Optidee gaan kijken en dit blijkt Optidee-vezel polyester te zijn. Dus ook polyester.

Waar zou dit enorme prijsverschil dan in zitten en zou je nu echt veel verschil merken tussen onderstaande dekbedovertrekken qua kwaliteit en comfort (temperatuur regulerend)?

https://www.hipdekbedovertrek.nl/super- ... aciet.html

https://www.optidee.nl/sleep.html

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Optidee beddengoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:40

Ik heb enkele matrashoezen van www.zachtbeddengoed.nl
Zelfde idee als optidee, alleen stukken betaalbaarder.
Goddelijk spul overigens, als je je bed je omarmt :D.

Foaly

Berichten: 4841
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 04:38

Waarom zou je plastic beddengoed willen? Flanel (katoen flanel, geen microflanel want dat is dus gewoon polyester) is net zo warm en zacht en een stuk beter voor je vochtregulering.

xPabloBokt

Berichten: 9397
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 08:00

Ik ben ook 100% anti synthetisch als het op mijn bed aan komt. Hier komt er niet minder dan 100% katoen op. Beter voor je huid, haar en vochtafdrijving. Liefste heb ik nog satijnkatoen.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Optidee beddengoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 09:19

Ik heb een dekbedovertrek van Optidee, wil niets anders meer in de winter en vind het het geld meer dan waard. Ik heb toen zelf een party gegeven om de aankoopprijs omlaag te krijgen :-)

sniesie

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 09:24

De Optivezel is wel een synthetische vezel maar heeft de eigenschappen van katoen, ademend, sneldrogend, temperatuur regulerend maar heeft meer voordelen zoals koud wasbaar wat dus minder kost en beter is voor het milieu, hetzelfde geldt voor het drogen. En ik vind het fijnste dat je niet in een koud bed stapt! Nooit meer koude voeten :D
Ik zweer erbij en zou niet meer anders willen.

Foaly

Berichten: 4841
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Optidee beddengoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 09:40

Al datzelfde geldt voor katoen flanel, en als je milieuvriendelijk wilt zijn zou ik juist uit de buurt blijven van synthetische vezels (once again, plastic).

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Optidee beddengoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:50

Ik heb ook een set van optidee, gekregen.... zelf zou ik nooit zoveel geld er aan uitgeven. Het is fijn, zacht en warm, maar de combinatie hoeslaken+dekbedovertrek is voor mij te warm. Ze zeggen dat het niet te zweterig moet zijn, maar dat vind ik dus wel, terwijl ik dat niet met beddengoed van ander materiaal heb. Daarnaast, krullen vinden het niet leuk :')

Zunzuncito

Berichten: 1572
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:01

Jeetje wat een lelijke dekbedprints bij zachtbeddengoed, maar die hoeslakens <3 . Ik heb 15 jaar geleden uit Spanje het meest synthetische spul meegenomen, omdat ik het bijna niet warm genoeg kan hebben in bed, en dat harige spul van daar werkte zo supergoed, dat ik hier flanel ben gaan kopen voor de winter. Heerlijk zacht flanel, maar het werkt niet zo lekker als dat foute Spaanse spul (ook met superlelijke prints trouwens). Ik slaap sowieso alleen onder een warm laken en hoeslaken en daar ligt dan een wollen dekbed met gewoon dekbedovertrek bovenop, dus ik zou overwegen alleen die twee te kopen en dan voel je dat dekbed toch niet. Ik zou nu ook niet meer synthetisch spul willen kopen, maar het is wel lekker warm.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Optidee beddengoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:07

Voor wie geen synthetisch materiaal wil, maar geen ijskoud beddengoed als je in bed stapt: probeer linnen beddengoed. Dat voelt niet koud aan, hoe koud het ook is. Is alleen niet goedkoop.

axel_1997

Berichten: 1791
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:12

Synthetische vezels vermijden is een goede manier om microplastics op de lange termijn te beperken. Maar textiel is eigenlijk altijd milieuvervuilend en/of water-verspillend in het productieproces. Dus ongeacht je keuze help je het milieu het meeste door lang met je textiel te doen.

TS ik heb helaas geen ervaringen met teddyfleece beddengoed. ik weet alleen dat je de meerprijs van een duur product soms meer betaalt voor de merknaam dan voor de kwaliteit. Het enige wat ik je kan aanraden is alle informatiepagina's van Optidee lezen en kijken hoe zij de meerprijs verantwoorden.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:23

Kaka schreef:
Voor wie geen synthetisch materiaal wil, maar geen ijskoud beddengoed als je in bed stapt: probeer linnen beddengoed. Dat voelt niet koud aan, hoe koud het ook is. Is alleen niet goedkoop.


Iets goedkoper denk ik: percale katoen. Lekker koud en knisperend! Voor mij niks anders meer!