Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 06:44

Badkamerzaken (en keukenzaken) zijn soms echt vuil wat dat betreft.. bij de Keukenconcurrent deden ze ook heel moeilijk toen ik de prijsopbouw wilden zien (wat bleek, omdat de 50% korting die ze gaven helemaal geen echte korting bleek te zijn). Bij t zoeken naar badkamers liepen we tegen hetzelfde aan.

Ben dan ook niet bang te onderhandelen over de prijs, die kan meestal nog wel (flink) lager!

Uiteindelijk zijn wij door de monteurkeuze bij plieger uitgekomen en doordat zij niet direct aan de klant verkopen konden we daar wel alle prijzen inzien :j

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin


Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 06:47

Wat ik het lastige vind aan het hele verhaal is dat ik een betrouwbare zaak zoek die zowel de spullen/meubels verkoopt als de montage regelt..
Meestal is het spullen kopen bij a en dan montage bij b, waarbij je zelf nog moet zorgen dat de electricien en de loodgieter elkaar niet in de weg lopen... %)

Ik vind dat echt superlastig... Dus nav reviews had ik deze zaak gevonden en nu denk ik al 'sjeeeses hee".. maar ja, ga maar een ander zoeken.....?

Plukje
Berichten: 1647
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 06:59

Wij hebben onze badkamer (en keuken) bij Arma in Nunspeet gekocht. Zowel materialen als installatie/montage. Zij waren volledig transparant in alle kosten. Je kunt er geen cent afdingen, maar de service en transparantie is geweldig. We zijn hier ook terecht gekomen doordat mijn man zei “het maakt me niet uit waar we heen moeten rijden, als we maar bij een bedrijf uitkomen met top-service”. Door alleen maar hier op te zoeken heeft hij Arma gevonden.
Ze hebben ook ieder woord waar gemaakt moet ik zeggen.

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 07:54

Ik neem aan dat die bedrijven landelijk opereren?
Edit: oh jammer ik zie dat ze alleen keukens doen?
Edit2: Oh nee :') het is nog vroeg

Bellex

Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 08:31

@Cer: Hier was alles tot in detail uitgespecificeerd, tot de tegellijm etc aan toe. Dat zou ik ook echt graag willen. Bij montage vragen wij daar ook om :)

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 08:38

Ik heb in totaal 5 offertes laten maken. Ook elke keer erbij gezegd dat ik het gespecifieerd wilde hebben. De meesten hadden dan wel een totaal voor arbeid en een totaal voor materiaal. Maar niet het materiaal uitgesplitst. Slechts 1 had alles gespecificeerd.

Siers83

Berichten: 7260
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 09:00

Wij hebben maar bij 1 zaak een offerte laten maken, kennen de zaak en die is gewoon hoed. Daar kreeg ik een offerte die gespecificeerd was. Zelfs na 3x aanpassingen van ons uit. Ik kon ptecies zien wat iets kostte, heel fijn. Alleen zit die zaak op Texel :D

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 12:14

Ze moeten natuurlijk wel ergens aan verdienen.......

Bij sommige zaken merkte ik al dat ze niet happy waren als we zeiden dat we alles zelf doen.

Onze badkamer was even uitgesteld, omdat we ook dingen winterklaar wilden hebben, buiten dingen veranderde etc.

We moeten nu wel keuzes maken en gaan bestellen, maar ik twijfel echt te lang.

Mijn man vindt bijv gun metal mooi, maar dat is vaak 3x zo duur als standaard, dus vraag me af of ik dat wel meerwaarde vind. Hij schrok ook wel.
Sanitair houden we wit. Zie nu weer veel kleuren, maar vroeger heb je ook zo een tijd met kleuren gehad en daarna was iedereen weer anti kleuren.

Het wordt in ieder geval een kant en klare platte douchebak met verloop en anti slip.
Aan 1 zijde een stuk glazen wand en een deur, maar dat wordt misschien maatwerk.
Andere kant moeten we een muurtje maken.
Bad wordt denk ik half vrijstaand.

Enige waar we echt tegenaan lopen. Het wasmeubel. Het is echt allemaal heel erg strak en recht of de open kasten. Dat strakke met lade's vinden we echt niet mooi. Maar dat open lijkt me onpraktisch.
Net als de vaak ondiepe wasbakken

Enm we blijven tegen wel of niet een sunshower aanlopen. Ik las dat het officieel een merk is, dus ook gekeken of er dan keus is in andere merken.

wc pot inmiddels wel voorkeur gekregen. Eerst zag ik het niet, maar wil toch een pot zonder teveel vormen.

aisa

Berichten: 761
Geregistreerd: 01-10-04

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 12:12

ook echt de moeite waard(en steeds kortere leveringstijden) is echt onze vriend Ali...

Onze zwarte touchkraan van de keuken komt er vandaan (aan/uit uitzetten door er tegen te tikken met vinger/arm hoofd :D ....onze grote regendouche met alle kleuren etc met afstandsbediening ,onze wastafel en bad kranen komen er vandaan .

niks mis mee,goede kwaliteit,goed te monteren.

we hadden zelfs een kleine schade (iniminie0,en daar zo een nieuwe kraan voor gekregen,zonder probleem)

kost een avond kijk en vergelijk maar tjonge wat scheelt het met hier.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 15:25

Ik heb daar nog nooit iets besteld. Las ooit dat je iets anders krijgt, dan je besteld, dus ben dan bang dat het voor een poppenhuis is of idd slechte kwaliteit.

Is nu wel iets duurder en lastiger geworden, toch?

Ik heb wel op Hudson gekeken, is ook soms goedkoop. Heb daar ooit sanitair gekocht en kwam de wc bril kapot aan en kwam ook na een foto gelijk een nieuwe. Maar we hadden problemen met het doortrek mechanisme en dat kon je niet even snel in Nederland nieuw kopen.

HOeveel scheelt het?

Wil gewoon een inbouw douche en het liefst met body jets, maar die vind ik nog niet in alle kleuren.

Komen grote dingen via Ali ook gewoon netjes aan? Bijv een douche deur of douche bak?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 18:31

Superpony, ik las je bericht over de sunshower en ik zeg: DOEN.
Die van ons is hebben we nu 4 jaar en in de winter staat hij 1 of 2x per dag aan. De UV-kant gebruiken we nagenoeg niet, maar de infrarood is een weldaad voor je spieren.

Wij hebben de sunshower Deluxe en als je de mogelijkheid hebt, is dat zeker de moeite waard, omdat hij je hele lijf kan bestralen.

Toos paardloos

aisa

Berichten: 761
Geregistreerd: 01-10-04

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 19:15

@superpony ja wat gestuurd werd zat zeer degelijk ingepakt

geen wasbakken of deuren besteld dat ging ons een beetje te ver,kranen wilde we graag uitproberen.

Zelfs grote waterboren ( vriend heeft onze woonboerderij zelf verbouwd,dus veel gereedschap hier),de prijzen van daar zijn niet te vergelijken, dus hij laat regelmatig wat komen om uit te testen.

Ook onze sproeiers van de wei komen van ali :D :D niks mis mee

Corelli

Berichten: 9991
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 19:33

Plukje schreef:
Wij hebben onze badkamer (en keuken) bij Arma in Nunspeet gekocht. Zowel materialen als installatie/montage. Zij waren volledig transparant in alle kosten. Je kunt er geen cent afdingen, maar de service en transparantie is geweldig. We zijn hier ook terecht gekomen doordat mijn man zei “het maakt me niet uit waar we heen moeten rijden, als we maar bij een bedrijf uitkomen met top-service”. Door alleen maar hier op te zoeken heeft hij Arma gevonden.
Ze hebben ook ieder woord waar gemaakt moet ik zeggen.

Wij hebben daar al 2 keukens gekocht, ook super tevreden :j

ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 08:32

Wij wilden ook graag dat iemand alles zou doen. Hebben nu iemand in Albergen gevonden die dat voor ons gaat doen. Ben heel benieuwd hoe het er straks uit gaat zien over 4 weken.

Femke voor altijd in mijn hart, voor altijd in mijn gedachten.
Babbilou veel beleefd, veel meegemaakt. Een lach en een traan!
Beat it, vriendin. Heel speciaal, heel waardevol. Sgw B38 Dr M211 Spr B11

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:43

Imker schreef:
Superpony, ik las je bericht over de sunshower en ik zeg: DOEN.
Die van ons is hebben we nu 4 jaar en in de winter staat hij 1 of 2x per dag aan. De UV-kant gebruiken we nagenoeg niet, maar de infrarood is een weldaad voor je spieren.

Wij hebben de sunshower Deluxe en als je de mogelijkheid hebt, is dat zeker de moeite waard, omdat hij je hele lijf kan bestralen.


Thanx.

Het is even geleden hier ook besproken, maar we hebben de badkamer even gelaten voor andere dingen.

Ik heb reuma en wil heel graag een infrarood sauna. Ik had zelf het idee dat je daar meer een tijd kan ontspannen en het hele lijf er van opknapt.
De gehele sunshower is zelfs duurder dan een kleinere infrarood sauna.

Nu we bezig zijn met bestellen, bekijken we de sunshower, maar dat schijnt het merk te zijn. Er is weinig concurrentie, maar er is wel wat. Daar lees ik alleen heel weinig over, of mensen moeten alles sunshower noemen.

Aan de ene kant sta je toch al onder de douche en moet je voor de sauna apart tijd vrijmaken. En die neemt ook weer ergens ruimte in.
Maar de sunshower gaat max 10min aan en eigenlijk moet je ook niet langer willen douchen eigenlijk...

UV weet ik ook niet of we dat belangrijk vinden. We hebben nog een hemel, maar gebruiken die al jaren niet.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:46

aisa schreef:
@superpony ja wat gestuurd werd zat zeer degelijk ingepakt

geen wasbakken of deuren besteld dat ging ons een beetje te ver,kranen wilde we graag uitproberen.

Zelfs grote waterboren ( vriend heeft onze woonboerderij zelf verbouwd,dus veel gereedschap hier),de prijzen van daar zijn niet te vergelijken, dus hij laat regelmatig wat komen om uit te testen.

Ook onze sproeiers van de wei komen van ali :D :D niks mis mee


De sproeiers van de wei? Ik zoek nog voor de bak ;)

Hier ook hele grote verbouwing, dus is ook veel gereedschap doorheen gegaan al.

Ik zou dan altijd bang zijn dat het een ander systeem is en of niet past of dat het echt pisbakkenstaal is, zoals mn man het noemt bij goedkoop.

Hoewel we laatst bij de Action slijpschijven hebben meegenomen.


Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:50

ik zat ook te twijfelen over een sunshower... ook omdat een regendouche niet kan ivm de capaciteit van mijn cv... dus om het dan wel luxe / aangenaam te maken (ik vind swinters douchen echt vreselijk) misschien een sunshower..
Hebben jullie opbouw of inbouw?

Swah

Berichten: 1856
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 17:40

Een inbouw sunshower, heel blij mee! Zonder UV, en alleen op rug-/ borsthoogte.


Afbeelding

Plukje
Berichten: 1647
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 17:45

Wij hadden in ons vorige huis een opbouw en nu in ons nieuwe huis een inbouw. We hebben nu zo’n hele grote van kop tot enkels. De inbouw ziet er mooier uit, maar in gebruik merk ik geen verschil.
Ik ben er echt verliefd op en ik gebruik hem echt dagelijks. Het is gewoon een straf om op vakantie te gaan.

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 17:56

Na een hoop gefrunnik, toch gelukt. Maar toch gedraaid door mijn PC....
Hier een DeLuxe, 180cm hoog.


Afbeelding

Toos paardloos

Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 19:35

Ik heb een opbouw. Ik gebruik hem als het koud is iedere dag. Dan zeep ik me in voor de sunshower, spoel me af en droog me ook af voor dat ding. Heerlijk :j

Afbeelding

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 20:19

Als ik ooit een nieuwe badkamer komt wil ik ook een sunshower!!!
Hadden er laatst 1 in een vakantie huisje en baal dat ik er thuis geen heb! ga maar eens kijken naar een opbouw of dat mogelijk is.... Huidige badkamer is pas 6 jaar oud :+

yvje86

Berichten: 2693
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 20:51

Hier zit ook een gat in de muur waar een inbouw sunshower komt. Ik heb artrose en snel verkrampte spieren dus ik hoop dat het mij straks veel verlichting geeft.

Verder vandaag op pad geweest om kleuren voor de muren in de badkamer te kiezen.

Het plafond wordt antraciet, een deel muren mosgroen en een ander deel leemkleurig.

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 21:06

Maar je wordt niet bruin van een sunshower begrijp ik of wel?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Plukje
Berichten: 1647
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 21:21

Suzanne F. schreef:
Maar je wordt niet bruin van een sunshower begrijp ik of wel?

Hij heeft twee opties: infrarood en UV. Je kunt ze niet tegelijk aan doen, dus je moet kiezen. Ik gebruik alleen infrarood, maar mijn man gebruikt af en toe UV en hij wordt er wel echt bruin van.

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pardoesje en 21 bezoekers